Gå til innhold

Dugnadsbot er ulovlig


Anbefalte innlegg

Skrevet

Teit at de kaller det bot, tenker jeg. .. er vel ikke noe probbis å betale litt for å outsource manuelt arbeid som vi er for fine til å gjøre selv? Det skjer jo på frivillig basis stadig vekk. Bare at da kaller vi det ikke for bot, men lønn (ofte luselønn).

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Der sto ingenting om barnehager i artikkelen.

Når du aksepterer plass i barnehagen så aksepterer du også vedtektene. Står der at du må betale om du ikke deltar på dugnad så må du det.

 

I sameier og borettslag er saken en annen...

 

Anonym poster: 07f3779b5ca69cdedfe7c850650d8f35

 

Feil. Du driver kanskje bhg du?

 

Anonym poster: bec5af4eb801c33dbda37504739de902

 

Nix. Har barna i privateid barnehage, og skjønner særdeles godt at vi må stille til dugnad, og at det må få konsekvenser for de som ikke gidder. Du må gjerne vise meg hvor det står at det ikke er lov å kreve gebyr for barnehager. For den artikkelen jeg har lest i dag handlet om boligsameier og borettslag.

 

Har for øvrig også tatt boten den ene gangen vi absolutt ikke fikk til å delta. Vi har to datoer å velge mellom, og om det går helt skeis, så får man et tredje alternativ litt senere.

 

Anonym poster: 07f3779b5ca69cdedfe7c850650d8f35

 

Det er forskjell på å ikke gidde og ikke kunne. Hva skulle hun som måtte opereres på dugnadsdagen gjøre da? Springe fra operasjonsstua på dugnad eller la barna være alene hjemme slik at mannen kunne delta? Dugnad er en ting, men man kan ikke kreve at foreldrene stiller uten barna. Mange har faktisk ingen barnevakt, og setter ikke barna bort til helt fremmede tenåringer som ikke kjenner dem fra før.

Skrevet

Vet det ikke var slike dugnaden her for 30 år siden. Husker også at vi barna gikk turer rundt skolen for å rydde. Skolene hadde også egen vaktmester boende på skolens område.

 

Anonym poster: 4e43e5d9a8522c2efb21bbedde424ee4

Skrevet

Teit at de kaller det bot, tenker jeg. .. er vel ikke noe probbis å betale litt for å outsource manuelt arbeid som vi er for fine til å gjøre selv? Det skjer jo på frivillig basis stadig vekk. Bare at da kaller vi det ikke for bot, men lønn (ofte luselønn).

 

Unnskyld meg, MEN probbis??? Altså, betyr det problem? Hvis det er tilfellet, så fatter jeg ikke hvorfor du ikke skriver problem? Ordene er til og med like lange....

 

Anonym poster: dc3c05d80cda4fa220e72d46878e5840

Skrevet

Der sto ingenting om barnehager i artikkelen.

Når du aksepterer plass i barnehagen så aksepterer du også vedtektene. Står der at du må betale om du ikke deltar på dugnad så må du det.

 

I sameier og borettslag er saken en annen...

 

Anonym poster: 07f3779b5ca69cdedfe7c850650d8f35

 

Feil. Du driver kanskje bhg du?

 

Anonym poster: bec5af4eb801c33dbda37504739de902

 

Nix. Har barna i privateid barnehage, og skjønner særdeles godt at vi må stille til dugnad, og at det må få konsekvenser for de som ikke gidder. Du må gjerne vise meg hvor det står at det ikke er lov å kreve gebyr for barnehager. For den artikkelen jeg har lest i dag handlet om boligsameier og borettslag.

 

Har for øvrig også tatt boten den ene gangen vi absolutt ikke fikk til å delta. Vi har to datoer å velge mellom, og om det går helt skeis, så får man et tredje alternativ litt senere.

 

Anonym poster: 07f3779b5ca69cdedfe7c850650d8f35

 

Det er forskjell på å ikke gidde og ikke kunne. Hva skulle hun som måtte opereres på dugnadsdagen gjøre da? Springe fra operasjonsstua på dugnad eller la barna være alene hjemme slik at mannen kunne delta? Dugnad er en ting, men man kan ikke kreve at foreldrene stiller uten barna. Mange har faktisk ingen barnevakt, og setter ikke barna bort til helt fremmede tenåringer som ikke kjenner dem fra før.

 

Jeg kjenner kun en barnehage, den jeg har barna mine i, og der får vi såpass mange muligheter at det stort sett vil la seg gjøre å delta.

Vet også at noen har med seg barna om det ikke lar seg ordne på annet vis. Noen steder så lar de også folk komme inn en dag eller kveld utenom oppsatte tider, eller bidra på annen måte.

Har man virkelig ikke økonomi til å ta boten, så finner man som regel en løsning om man bare kommuniserer.

 

Anonym poster: 07f3779b5ca69cdedfe7c850650d8f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...