Gå til innhold

Utvidet barnetrygd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man får èn ekstra barnetrygd, eller er det en ekstra pr barn???

Anonym poster: e7fa070c827d2b4154ff08998b4aede5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en ekstra barnetrygd. Har du ett barn får du for to, har du to barn får du for tre osv. Dette med dibbel barnetrygd er bare tull med mindre man har ett barn..

Skrevet

Ok, takk for svar!

Vi er nylig separert, og jeg er ny i alenemortilværelsen...

Har søkt om utvidet b.trygd, støtte til barnepass (bhg/sfo) og overgangsstønad.

Fikk hjelp på NAV lokalt til å fylle ut slik at det skulle gå så raskt som mulig og uten feil som kunne forsinke prosessen.... Synes reglene er så vanskelige å tolke av og til... Hun som hjalp meg da gav meg et overslag på at disse stønadene tilsammen kom på ca 6000 pr mnd.

Så kom innskuddet på ktoen min i går, og det var på nesten 9000 kroner!!

Selvsagt blir jeg kjempeglad om det stemmer, men blir litt redd for at noe er feil.... 3000 kroner ekstra kommer til å utgjøre en stor forskjell i hverdagen vår!

Har 3 barn, så tenkte kanskje det var det med barnetrygd jeg hadde tenkt feil på..... selv om hun på NAV jo burde tatt det med i regnestykket...

Selve separasjonen ble innvilget i slutten av mars, og papirene sendt i april.

Kan det evt være etterbetaling av noe?

Jeg har ikke mottatt noen bekreftelse på at stønadene er innvilget, så har ingenting spesifisert enda... Litt for nysgjerrig til å vente ;-)

Noen som vet mer om dette med stønader?

Skrevet

De regner tilbake i tid opptil 3 måneder. Tror du vil få en kvittering i posten som spesifiserer hvilken periode utbetalingen skulle dekke?

Du har krav på støtte fra dato for mekling.

Skrevet

Du kan ha fått etterbetalt noe. Det står på dine sider på nav hva det er. Logg deg inn og sjekk :)

Skrevet

Takk skal dere ha :-)

Da har jeg vært inne og sett, og det er noe etterbetaling.

Nå er jo mai litt spesiell mht fridager og slikt, så kanskje noen kan fortelle meg når de ulike utbetalingene kommer (vanligvis altså)? Kommer alt samtidig, evt siste dag i mnd som vanlig barnetrygd gjør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...