Gå til innhold

Tilbehør til lammeskanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har butikken her fått inn lammeskanker, så det blir dagens middag :) Nam! Skal braisere de i rødvin med sopp og løk, men lurer på hva som vil passe best til? Tenker at sien kjøttet blir så mørt og soppen og løken blir myke, så kan det være greit om tilbehøret er litt mer sprøtt. I hvertfall noe av det. Lurer på å råsteke potetbiter, men vil det passe til? Hva har dere til slik mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det klassiske er god, hjemmelaget potetmos og sprø, feks ovnsbakte rotgølnnsaker.

Anonym poster: 7c6f77c8e697dee77e8464adf610339d

Skrevet

Det klassiske er god, hjemmelaget potetmos og sprø, feks ovnsbakte rotgølnnsaker.

Grønnsaker, for øvrig. Stas med autokorrekt.. ;)

Skrevet

Jeg kjører nesten alltid potetmos til skanker. Keep it simple! De grønnsakene du baker med holder helt sikkert :) Evt kunne en sopprisotto nok også gjort susen, men da ville jeg kanskje tilberedt skankene litt annerledes. En slager her i huset er forøvrig skanker bakt med rotgeønnsaker, ymse løk og tomater - en vinner hver gang!

Skrevet

jordskokkpure er deilig tilbehør. Kokes i melk/fløte og moses når den er mør. salt og pepper :)

Anonym poster: cb8e483d9ced2c684005e873c18741cb

Skrevet

Jeg har alltid mos som er en blading av sellerirot og poetet. Kunne også hatt grønne bønner til hvis jeg ønsket mer grønnsaker.

Anonym poster: 9d79d52f0382f79fe0e9fec5c739db30

Skrevet

Takk for svar :)

Burde jeg hatt rotgrønnsakene oppi sausen? Eller blir de veldig bløte da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...