Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Trenger mer inspirasjon til ukesmenyer fremover, så dine ukesmenyer mottas med takk. Her er vår: Fredag - hjemmelaga pizza med kjøttboller og pepperoni Lørdag - wok med ris, svinekjøtt og grønnsaker Søndag - nakkekoteletter, fløtegratinerte poteter og grønnsaker Mandag - lakseburgere, salat og hamburgerbrød Tirsdag - kjøttboller, saus, poteter eller potetstappe og grønnsaker Onsdag - lettsalta torsk, poteter, bacon, grønnsaker og saus Torsdag - kyllingsnitzel, pommes frites, salat og saus Fredag - Kyllingpinner, potetstappe, salat og saus Lørdag - koldtbord - skal i konfirmasjon Søndag - Forhåpentligvis selvfiska fisk - om været tillater det. Anonym poster: b03feade210fe2c5ea7df09c5aa3522d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 her er min for denne uken: Mandag: hjemmelaget pizza margaritha Tirsdag: ingefær og hvitløksmarinert grillet torsk med tomat og quinoa Onsdag: kyllingsalat Torsdag: lammefilet med bakte grønnsaker Fredag: laks nigiri Lørdag: lasagne med elg-kjøttdeig og salat Søndag: ovnsbakt salmalaks med appelsinsaus og quinoa Anonym poster: 9f4226b1f89eb742a73d0200a71defa8
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Her snakker vi ikke tidsklemme!! Flotte menyer dere har, hørtes kjempegodt ut. Her i huset er det ikke kjangs til å lage noe hjemmelaget pizza i hverdagen, blir kun matretter som ikke tar lengre tid enn tida det tar å koke potetene og jeg lager helst dobbelt opp slik at vi får rester dagen etter, feks kjøttkaker med poteter, grønnsaker og brun saus ene dagen, og lapskaus dagen etter. Eller stekt laks med tilbehør en dag, og fiskesuppe dagen etter. Alt for å slippe å ha to skrikende unger rundt meg imens maten svir seg fordi jeg må ha fokus overalt samtidig :-P Anonym poster: 45fa292c63303ed75df08492600fdae6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Dette er middager som er laga på maks 40 minutt. Det er ikke snakk om pizza i hverdagen, men i helgen hvor vi kan ha middag litt seinere og heller kose oss litt før middagen. Er også avhengig av å ha kjapt mat, men vil også ha god mat. Så det er kun i helgene og ved fridager det er "langtidsmat" hos oss. Tidsklemme har vi nok, for ofte skal jeg på trening en time etter jeg er kommet hjem, men vi klarer å lage skikkelig middag for det, heller litt kjapp variant som fiskehamburger. Var bare snakk om planlegging fra vår side. Anonym poster: b03feade210fe2c5ea7df09c5aa3522d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Våre neste 2 uker: Fredag - kyllinglår, grønnsaker og ris Lørdag - grøt og taco på kvelden Søndag - stekt kyllingfilet i fløtesaus, salat og ris Mandag - hjemmelagde fiskepinner, potet og grønnsaker Tirsdag - vårruller, salat og ris Onsdag - ovnsbakt laks, sandefjordsmør, grønnsaker og ris Torsdag - Lapskaus Fredag - Kyllingwok Lørdag - hjemmelaget pizza Søndag - Nakkekoteletter, grønnsaker og ris/potet mandag - wok m/laks Anonym poster: 434321c2dc42ba99f68cd25517d0f7f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå