Marsipanmor Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Det KOKER! mildt sagt!!! En arbeidsgiver har da vel flate meg ikke rett til å bare forandre på stillingen og lønnen min etter at jeg er ferdig i mammaperm.. UTEN å si noe om det!!!???
snøsnø Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Nei, det har arbeidsgiver ikke. Lønnen skal være tilsvarende lønnsveksten andre har og stillingsvernet er ganske så sterkt når du er i foreldrepermisjon. Sjekk arbeidsmiljøloven. Ta det opp med tillitsvalgte osv. Er det ikke mulig - vurder om du skal bytte jobb eller bli. MEN aller viktigst tell til 1000 og vær rasjonell i møte med arbeidsgiver - ikke synk til arbeidsgivers nivå.
☆☆☆ Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Nei, du skal tilbake til same eller tilsvarande stilling, og derav følger det at lønna sjølvsagt ikkje skal reduserast.
Ikkenonick Skrevet 4. mai 2013 #4 Skrevet 4. mai 2013 De har lov å endre stillingen (arbeidsgivers styringsrett) men ikke lønna.
Virginia. Skrevet 4. mai 2013 #5 Skrevet 4. mai 2013 De har lov å endre stillingen (arbeidsgivers styringsrett) men ikke lønna. Nei, en arbeidsgiver kan ikke ensidig endre en stilling, det er utenfor arbeidsgivers styringsrett. Arbeidsgiver kan til en viss grad endre oppgavene hennes så lenge de er på tilsvarende nivå som det hun har hatt, hvis ikke er det snakk om en endringsoppsigelse som krever juridisk saklig grunn. Godtar hun ikke endringsoppsigelsen, kan hun ha en god sak for å ha blitt usaklig oppsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå