Gå til innhold

hund til besvær- hjelp mottas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 8 år gammel tispe. Har nå i den senere tid begynt å gjøre fra seg inne!!! Har alltid vært renslig, men nå er det ofte tiss og avf. på gulvet. Jeg orker ikke mer snart. Er drittlei hele styret rundt hunden!!

Hunden har vært "hysterisk" i en uke nå, og igår oppgavet vi melk i pattene. Tror det dreier seg om innbilt svangerskap (får det hvert år), men jeg er så lei av all dritten hun legger fra seg (føler det er en slags protest). Hun er lite hjemme alene, så det er ikke det heller.

Var hos vetrinæren forrige uke, men de fant ikke noe galt heller. I dag hadde ikke hunden stått opp når jeg skulle følge barna i bhg. (Står ikke alltid opp før kl 14, kommer helt an på været) jeg var borte toppen 30 min og når jeg kommer hjem er hunden hysterisk og har gjort fra seg inne midt mellom lekene til ungene (hadde ikke sjangs å få ryddet før vi gikk)

Hva kan jeg gjøre for å få slutt på det?

Anonym poster: b43c1f335c0bc2fc25c41fe13db39849

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, så burde du vel ha vekket hunden for å lufte den på morgenen?

Det er jo normalt.

Anonym poster: d78368e75c628b9f29707cb981ee6e19

Skrevet

Har hun innbilt svangerskap må det behandles. Det er jo en ganske alvorlig hormonell tilstand. Medisinen heter galastop og er reseptbelagt.

Du vet nå selv hvor gal du blir av løpske hormoner så å klage på hunden når du vet hun har innbilt svangerskap er ganske teit. Denne tilstanden kan lett føre til kreft i pattene så undersøk hunden også. Som regel kan en kjenne kulene ganske godt.

Anonym poster: 56e3262c0f16c603efe20364f9aef777

Skrevet

Høres virkelig ut som om det er noe galt med henne. Be veterinæren ta flere sjekker av henne, en hund endrer seg ikke slik uten videre. Prøv å ha henne ute mens hun er alene. Har dere ikke gjerde, så i bånd. Er det leilighet har dere vel en balkong dere kan sette henne på.

Hvorfor ikke sterilisere henne om hun har innbilt sv.skap hvert år? Må jo være fryktelig stressende for henne!

Anonym poster: 137684e54a9b1da9c23fcd31caf4365f

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. Ang. lufting av hunden om morgningen: som jeg skrev innlegget, pleier ikke hunden å stå opp før kl 14!!!! Ang du over her: hvorfor har ikke vetrinæren informert om dette tidligere da??? Huff får ringe vet. og høre ang. med.

Skrevet

Hvis dette er noe hun plutselig har begynt med så er det jo helt klart at det er noe som plager den!!

Innbilt svangerskap er ofte noe som rammer eldre hunder og kan komme av forskjellige årsaker.

Vi har en hund som er 10 år som har hatt dette en gang nå. Ble helt tussete, gjorde fra seg inne og ble veldig hissig og irritabel.

Legen fant en klump i det ene brystet som vi må holde et øye med. Får hun inbilt svangerskap en gang i samme styrke må hun mest sannsynlig avlives. Dette pga at det da er livmor som må fjernes og dette er en så dyr og risikabel operasjon på en så gammel hund at dette var det dyrlegen anbefalte.

Skrevet

Vi har ikke blitt informert av vetrinæren om hva vi kan gjøre med det. Nei jeg kan ikke ha hunden ute når vi ikke er hjemme. Det er en "sofagris" og er ikke vant til å være ute på den måten. Det er en liten hund og lite pels. Har ringt vet. og skal inn til kontroll med den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...