Gå til innhold

Gipsvegg på barnerom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaring? Blir det fort stygt?

Anonym poster: 219938444e196a386576328699b5d57a

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hmm? Jeg har forstått det slik at gipsvegg er det tryggeste i forhold til brann, og at det er det som er den mye standarden nå for tiden. (har selv forbannet gipsvegger for en liten stund tilbake)

Skrevet

Hmm? Jeg har forstått det slik at gipsvegg er det tryggeste i forhold til brann, og at det er det som er den mye standarden nå for tiden. (har selv forbannet gipsvegger for en liten stund tilbake)

Åja. Jeg tenkte i forhold til om det holdt seg pent lenge :)

Skrevet

Vi legger gips først og så panelplater utenpå, syns ikke gipsvegger er så pene, og både jeg og mannen hater å sparkle :)

Skrevet

Vi legger gips først og så panelplater utenpå, syns ikke gipsvegger er så pene, og både jeg og mannen hater å sparkle smile.png

Så smart! :) Takk for tips!

Skrevet

Her har vi gipsvegger overalt. Det er, som noen nevner, det mest brannsikrealternativet og det er ganske lydisoletende.. MEN, jeg er nå ganske nært opptil å hate gipsveggene her. Det er ikke noe hold i dem, skal du henge opp en hylle må du borre dype kratere i veggen med ekstra sikring og fandend oldemor.. og skulle du , gud forby, ønske å flytte hyllen må du regne med fjorten dagers sparklejobb for å få det sånn halveis pent igjen. I tillegg synes jeg gipsvegger gir et litt kaldt uttrykk... Hvis vi hadde hatt råd ville jeg panelt opp samtluge vegger i huset!

Anonym poster: f392ee89fe79016701fd37b1c38cdf91

Skrevet

Gipsvegger er noe skikkelig herk! Huset vi kjøpte hadde gips påde i tak og på vegger og det meste ble kledd igjen med mdf-plater. Funker ikke å henge opp noe på gipsen og den er stygg!

Anonym poster: e13514172078e76b2954e4a2c8189adf

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men man kan vel ikke henge opp noe mer selv om man har mdf-plater utenpå? Er ikke de ganske tynne? Greit nok med små bilder og sånt, men hyller og lignende da? Leser man bruksanvisningen på gipsankere og sånt, er det store forskjeller i hva en gipsvegg kan bære, beroende på tykkelse og størrelse på gipsanker.

Våre vegger er tapetsert, og ser ut som vanlige vegger. Trodde ikke man kunne se hva som var gipsvegger og ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...