Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Ble litt overrasket over at det var full servering av alkohol i en dåp jeg nylig var i. Champagne da vi ankom lokalet, øl til maten og cognac til kaffen. Dette var tidlig på formiddagen, og det var massevis av barn tilstedet. Enkelte av de voksne, blant annet barnets mormor, ble synlig beruset. Har aldri opplevd det tidligere, men har heller ikke vært i så mange slike tilstelninger. Er det normalt? Anonym poster: a8a379a7b41be4cdf21087cacfc6a546
2barns mor Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Iallefall ikke normalt i vår familie og omgangskrets.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Nei Anonym poster: 9bf1ac94a8fd95d4539ed75317ede350
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Hører ikke hjemme i en barnedåp, spør du meg... Anonym poster: a9e9a4c49f33244330150ef6fb79c2b0
Fomle84 Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 Nei, men noen fikk en cognac til kaffen den ene gangen da vi hadde selskapet hjemme hos min mor. Men de var i mindretall siden mange kjørte og det var kun den ene. Serverer ikke denne gangen når vi har selskap hjemme.
Gjøkeredet③ Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Hadde champagne da vi kom fra kirken, og hvis noen ønsket et glass vin til maten så fikk de det. Ingen hadde mer enn et glass og ingen var beruset.. Halve slekta er briter, så det er en litt annen drikkekultur i familien.... Det du beskriver hørtes litt spesielt ut, Hi. Endret 2. mai 2013 av Gjøkeredet③
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 Vi serverte øl til maten til de som ville ha, ingen tok vel mer enn et par glass og ingen var i nærheten av å bli fulle. Dåpsbarnet var eneste barnet. Anonym poster: 27ce47e051209f08578010158425a481
ms.Pond Skrevet 2. mai 2013 #12 Skrevet 2. mai 2013 Ettersom dåp er barnas dag (eller babyens dag) synes jeg ikke alkohol hører hjemme der, og det ville aldri falt meg inn å servere øl, vin, champagne, eller noe annet alkoholholdig.
Gjest Skofantomet Skrevet 2. mai 2013 #13 Skrevet 2. mai 2013 Dåp og alkohol hører overhodet ikke sammen!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #15 Skrevet 2. mai 2013 Helt vanlig i vår familie. Det tror jeg faktisk det har vært i alle barnedåpene jeg har vært i. Samme med konfirmasjoner. Anonym poster: e6866556c9574ce80ad5a503f45d0087
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. mai 2013 #16 Skrevet 2. mai 2013 I vår familie og omgangskrets er det niks alkohol verken i barnedåp eller konfirmasjon.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 2. mai 2013 #17 Skrevet 2. mai 2013 Tja, si det. Det husker jeg egentlig ikke. Lurer på om det ikke ble servert en likør til kveldskaffen da eldstemann ble døpt - akkurat den dåpen var litt spesiell av forskjellige grunner. Jeg har et veldig avslappet forhold til alkohol, så avslappet av jeg ofte ikke tenker over om det blir servert eller ikke. Men, jeg ville nok ha reagert om noen og spesielt mor eller far, ble beruset. Når det er sagt, husker jeg godt første gangen jeg drakk alkohol etter fødselen av første - det var som å være 16 år og bli småfull av et halvt glass vin.... Så mor kan kanskje ha feilvurdert virkningen.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #18 Skrevet 2. mai 2013 Hva????? NEI, det er ikke normalt!!!! Verken i dåp eller konfirmasjon. Meget spesielt å servere det syns jeg. Har faktisk aldri hørt om noen som har servert alkohol i dåp!!! Tragisk Anonym poster: 98e4c114d15137d70522e79d4ad4d808
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #19 Skrevet 2. mai 2013 At det er tragisk å servere alkohol i en dåp er vel å dra det litt langt, kanskje?! Vi serverte øl til maten i navnefesten til poden. Jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor man ikke kan ta en eller to øl i nærheten av barn, med mindre man drikker for å faktisk bli full, det kunne aldri falt meg inn. Ja til en sunn holdning til alkohol, sier nå jeg. Anonym poster: 2e7afd8498ad159867778ad92c2a88c2
Pinnus Skrevet 2. mai 2013 #20 Skrevet 2. mai 2013 For mange nordmenn er det dessverre likhetstegn mellom alkohol og beruset tilstand. Men nei, alkohol i dåp og konfirmasjon har jeg ikke vært ute for.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #21 Skrevet 2. mai 2013 Tror det var litt øl/vin til middag, men nå blir aldri de i våres familie fulle. Anonym poster: 7df05f40f5d580799a38d2e58273ffff
MammantilNurket Skrevet 2. mai 2013 #22 Skrevet 2. mai 2013 Oj! Ble litt overrasket nå ... vi har faktisk begynt så smått å diskutere dåp og tenker tapas og mussérende, kaffe og kaker. Tanken om at bobbliss i barnedåp kunne være upassende har ikke streifet meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå