Gå til innhold

Noen som har erfaringer med bæretøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil prøve noe nytt med minstemann :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var veldig greit med elastisk bæresjal de første månedene. Etterhvert gikk vi over til en ergo.

Anonym poster: b5b75011783c37f75c6730d310d08cfb

Skrevet

Jeg elsker go'klompen! :) Er en meitai med klips så du slipper knytingen. Vi brukte den fra fødselen av.

Om du heller vil ha sjal kan du prøve Caboo. Det er et sjal som er veldig enkelt i bruk. Du trer det over hodet, putter baby oppi og strammer endene.

Skrevet

Sjal og mei tai. Sjekk ut tettinntil.no:)

Anonym poster: 3b6af891f14677450d84ff41f779ce2e

Skrevet

Vi har Caboo Close!

Den har reddet oss flere ganger og man kan variere etter behov (amming/soving)

Anonym poster: af614119a16d9018f34479637a588e0a

Skrevet

Elastisk sjal i starten, så manduca.

Anonym poster: 3d66dfbb2a146b7a15d1a856f3c0f024

Skrevet

Sjal helt i starten - så ergo baby.

Skrevet

Først et eller annet etter sjalprinsippet. Personlig foretrekker jeg seler basert på sjal, ikke rene sjal (det er mange meter tøy og litt pesete). Elastisk mer håndterbart enn vevd. Caboo/Close Baby Carrier er fin, og denne gangen skal jeg forsøke meg på en Baby k`tan fra Ebay, hørt mye bra om dem: http://www.babyktan.com/gallery.html

Så en formsydd bæresele. Plenty å velge i. Jeg har mei tai og Beco Butterfly som favoritter, men synes også seler som Manduca og Ergo er gode. Mei tai liker jeg fordi den er fleksibel og blir bitteliten, så hendig å ha med i veska, mens Becoen er litt større - samtidig som den har fordelen at man kan plassere barnet oppi før man løfter det på ryggen ved ryggbæring.

Anonym poster: 38b83b20d3b25d27cc4b8bc08763ef60

Skrevet

Hva er forskjellen mellom maduca og babybjørn egentlig?

Anonym poster: 77614216df689c507b7194122993bc82

Skrevet

Hva er forskjellen mellom maduca og babybjørn egentlig?

Anonym poster: 77614216df689c507b7194122993bc82

Panelet på en manduca er mye bredere. Så babyen sitter ordentlig. I BB henger de etter skrittet.

Manducaen (og ergo, beco osv) er utformet slik at den som bærer får belastningen på hoftene i stedet for skuldrene som BB.

I tillegg er det veldig begrenset hvor tung baby kan være i BB, er det 9 kg tro? Manduca kan brukes til ungene er over 2 år.

BB kan ikke brukes på ryggen slik som alle de andre kan.

Jeg klarte 15 minutter med BB. Kan bruke manducaen, meitai osv i timesvis.

Skrevet

Brukte hjemmelaget Mei Tai til første og var superfornøyd med det.

Denne gangen har jeg kjøpt en Moby Wrap også som jeg gleder meg til å teste. Har man som jobber turnus og kvelder rett som det er, så det skal bli greit å bære minstemann mens jeg får storebror i seng.

Anonym poster: 956131f7da0e7ceb2dc77ed1852cefcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...