Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Det er jo et tettsted med de servicetilbud en trenger og ikke for langt fra Bergen, dersom en liker å bo i nærheten av en storby. Men skikkelig fælt/stygt sentrum da Ville aldri bosatt meg der om jeg ikke MÅTTE ta en jobb der. Anonym poster: bf5d4c0075a82154f2f51b0c76a4a0b7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Ville heller valgt Askøy da Som hun over her sier, Os er ikke pent! Anonym poster: 4da2b3086e90e923f5fe7cbe200bdf66
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Tja.. så lenge du ikke er en kvinne på nærmere hundre år Anonym poster: 273a01604d85ea4222fca8bdf9d42f24
GeeGee Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Altså, Os litt sør for Bergen? Det er et ganske lite sted, ikke spesielt vakkert, men det ligger fint til ved Bjørnefjorden, fint der om sommeren. Det tar ca 40 min å kjøre til Bergen. For min del er det et for lite sted, men så er jeg bergenser, da ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Nei. g kjenner bare en person derfra, men når han klarte å bli valgt til ordfører ønsker jeg ikke å ha resten av befolkningen som mine naboer. Anonym poster: 5b2cbd0aa3270581fbc6966053b8defe
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Jeg bor i Os, og er delvis enig med de over. Sentrumsområdet er ikke veldig pent, men kun noen minutter utenfor det lille sentrumet er det mange fine områder som både er fine og praktiske - finner alt man trenger innenfor en kort rekkevidde. Halhjem/Lekven/Kuvågen er i stor vekst med mange barnefamilier, utsikt over Bjørnefjorden og sentralt er plasser jeg godt kunne bodd selv. Lysefjorden er utrolig fint, men litt kronglete og dårlige veier - enten du skal mot Os eller Bergen. Nore Neset er også i stor vekst, og for barnefamilier er det veldig bra. Langt til en veldig trafikkert vei, og minner om Halhjem - sånn bortsett fra sjøutsikt og godt kollektivtransporttilbud. Søfteland ligger ved grensen til Bergen, og de fleste beskriver Søfteland som en plass man bare kjører gjennom - men de har ikke sett hvor store byggefelt som man ikke ser når man kjører på E39. Det bygges mange boligere - som det jo også gjøres i resten av kommunen - og miljøet er bra. Sentralt og greit. Lepsøy, Øyane, Støno og Hegglandsdalen er fine plasser, men veiene er elendige og det er de minst sentrale stedene i kommunen. Jeg er strålende fornøyd med å både bo her og å ha vokst opp i Os, og vil bo her så lenge det er praktisk mulig. Anonym poster: 76e7dad9fe0f2a9437f4d35a300fa1d8
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 Jeg er selv innflytter til Os. Stortrives. Os sentrum er kanskje kjedelig og litt trist, men Os er mye mer enn sentrum. Vi bor en plass der det er mange barnefamilier, skole, barnehager, strender og kjempe fine turområder. De siste årene har flere venner, bekjente og familie flyttet hit fordi de har sett hvor fint det er i Os. Har nydelig utsikt mot sjøen og stor trives. Kommer til å bo her mange år framover Anonym poster: 59e01d81ff33db22ed069e3685f28fea
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 Har svigerforeldre som bor på Lysekloster, ligger fint til huset deres der, men for noen veier...!! "Litt" kronglete veier er å underdrive... Anonym poster: bf5d4c0075a82154f2f51b0c76a4a0b7
anonymemammaen Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2013 Hva legger dere i stygt sentrum? Stygt som i nedtagget og slitt eller mer industri stygt?
anonymemammaen Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 3. mai 2013 Forresten, tusen hjertelig takk for mange gode svar, dere er virkelig til kjempe hjelp!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #12 Skrevet 3. mai 2013 Hva legger dere i stygt sentrum? Stygt som i nedtagget og slitt eller mer industri stygt? Det er vel bare det at bygningene i sentrum er bygget for noen tiår siden, og sentrumet ser veldig forlatt ut. Litt trist stemning over det, om jeg kan si det slik? Men sentrum er ikke så stort, så du kommer deg fort til en fin plass på noen minutters gåtur. Det er noen butikker der, men det er bare noen minutter fra sentrum til Amfi Os, som har alt du trenger. Anonym poster: 76e7dad9fe0f2a9437f4d35a300fa1d8
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #13 Skrevet 3. mai 2013 JA! Os er en veldig fin plass å bo! Ang sentrum så sto det senest i går på midtsiden.no at kommunen går inn for å fornye der. Dessuten har vi både vårslepp arrangement, bondensdag, marknadsdagane og ikke minst fakkeltoget i desember for julegran tenningen. Det er arrangementer for liten og stor i sentrum. Hvis dere har barn så har vi mange fritidstilbud for barn i alle aldre. Musikk skole og flere krops, kor, speider, turn, trampett, og alle krinsene har sine egne idettslag. Håndball og fotball. For de minste har vi barne trim i de forskjellige krinsene, zumba, barnas turlag. Bare for å nevne noen. Vi har full bhg dekning, barneskolerskoler i alle krinser, tre ungdomsskoler og en ny under bygging. Gymnas og yrkeskole har vi også. Vi har maaaange fine friluftsområder ved sjøen og flere fjell og skoger så her kan man velge og vrake hva man vil. Vi har nytt kulturhus med masse gøye show og konserter. De har kino for både liten og stor med nye filmer hver 14.dag. Vi har også to flotte sports anlegg i kommunen. Og osbadet, et relativt nytt og fint dog lite badeland. Anonym poster: 626aa6636e4758785079accb5c5731f6
hit og dit Skrevet 3. mai 2013 #14 Skrevet 3. mai 2013 Lysekloster, Hagavik og øyane er jo nydelige steder. Der bor en landlig og pent til, har flotte fjorder tilgjengelig og byen i nærheten. Sentrum er ikke så pent, men det er en liten del av OS kommune. Vi har hatt lyst å flytte dit, men nå fikk jeg nettopp en jobb et annet sted, så da bor vi heller nærmere familien.
evik Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Hvordan står det med idretts- og kulturtilbud på selve Søfteland? Kunne tenke meg å kanskje flytte der...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Hei, Vi bor på Søfteland og vil bare si at idrettsmiljøet her er helt unikt!! Det går i fotball for oss da, vi har gutter, men det er også turn her. Og etterhvert skal vi få tilbud om friidrett. Kan bare anbefale Søfteland på det varmeste Vi flyttet hit i Aug ifjor og ble tatt veldig godt imot. Snille, trivelige og åpne mennesker her. Anonymous poster hash: 08e6f...a60
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 Vi er innflyttere i os. Flyttet hit Pga den flotte naturen og muligheten for tomt ved sjøen. Elsker os! Anonymous poster hash: 2373d...c11
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 Overhodet ikke. Det hersker en ondskapsfull bygdementalitet i Os. Mye mobbing og en del rus.Har vokst opp der, flytter aldri tilbake. Om du er på utkikk etter noe sentralt men likevel ligger utenfor Bergen sentrum kan jeg anbefale Nesttun, Minde, Sandviken og Åsane. Anonymous poster hash: 8a0f5...349
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Overhodet ikke. Det hersker en ondskapsfull bygdementalitet i Os. Mye mobbing og en del rus.Har vokst opp der, flytter aldri tilbake. Om du er på utkikk etter noe sentralt men likevel ligger utenfor Bergen sentrum kan jeg anbefale Nesttun, Minde, Sandviken og Åsane. Anonymous poster hash: 8a0f5...349 Mobbing og rus, også nevner du Nesttun?! Jeg vil påstå at det er noen hakk verre enn Os, altså. Når det er sagt føler jeg at Os er noe helt annet i dag enn for 5-10-15 år siden. Bygdementaliteten er ikke den samme, da en stor del av Os består av innflyttere nå. Synes det er helt ypperlig med kort vei til Bergen, men samtidig en litt roligere utkant. Jeg er vokst opp i Os, og bor nå på Søfteland. Sånn bortsett fra at jeg er begynt å gå lei, siden jeg har bodd her mesteparten av livet, så er det akkurat en sånn plass jeg ønsker å bo i fremtiden. Fritidstilbudet på Søfteland er kanskje ikke det beste, siden vi stort sett bare har fotball og kappgang, men fotballgjengene har et veldig godt rykte. Spillere kommer fra resten av Os og Fana for å spille her, og det sier vel sitt Anonymous poster hash: 76e7d...1d8
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Vi er tilflyttere fra Bergen og stor trives her ute. Fantastisk natur, mye fjell og sjø. Har alt vi trenger. Hun over her som nevner rus, det finner du over alt. Jeg har ikke merket noe mer av det her ute enn i Bergen , og heller ingen mobbing verken på skolen eller andre steder. Men som med rus så forekommer mobbing alle steder i landet. Så os er ikke noe verre enn andre steder. Har bare positivt å si om os . Prisene her ute er heller ikke så gale, ennå. Men vil tro når de nærmer seg slutten på tunnelen som skal komme om noen år, så vil prisene stige en del. Anonymous poster hash: a7302...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå