Gå til innhold

Skuffa over dette med barselsgruppe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

PS: babysang er en annen fin måte å treffe småbarnsforeldre med barn! Og åpen barnehage. Verdt å prøve, jeg anbefaler begge deler på det sterkeste!

Anonym poster: 7d94e39024243971bcc654f7e68416ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da jeg fikk eldste ble det ikke noe ut av det med barselgruppa. Var laber interesse og dårlig oppmøte også på treffene i regi av helsestasjonen.

Prøvde oss på en lunch utenom, men da var vi bare tre som møtte opp og vi hadde egentlig fint lite å snakke om utenom gulp og bæsjebleier....

Derimot med minste var jeg superheldig, kjempefin gruppe! Vi er 7 stykker og vi treffes ofte. Tilfeldigheter selvfølgelig, men vi har funnet tonen og har det alltid veldig hyggelig og masse å snakke om.

Ta initiativet selv, HI, foreslå lunch eller trilletur! Sikkert flere som vil men dere mangler kanskje en naturlig organisator?

Endret av Poetica von Tryll
Skrevet

Ja, vi traff hverandre utenom. 1 gang i uken, til barna var like over året. Da flyttet to av familiene, så da ble vi bare to igjen.... Vi treffes fortsatt da, og ungene blir nå 6 år. Vi avtalte dette på det første treffet på helsestasjonen da babyene var ca 6 uker. Kjemien var der fra første stund mellom oss 4. Vi var egentlig 6 på gruppa, men en av dem skiftet gruppe, og hun siste begynte på jobb igjen etter 2 mnd, så hun hadde ikke tid til å treffes. I starten traff vi hverandre på trilletur. Vi trillet en runde først, så spiste vi lunsj på en kafe. Når babyene ble så store at de begynte å bevege seg mer på gulvet møttes vi hjemme hos hverandre. Gikk på omgang. Serverte lunsj (rundstykker med pålegg etc), pluss dessert (is, kaker etc). Det var kjempekoselig :) Med sistemann prøvde vi å få til det samme, men der har vi ikke treftes så ofte. Kanskje hver 3-4 uke. Vi kjenner hverandre fra før, så vi kan godt treffes bare noen av oss også, og vi er i barnebursdager til hverandre osv.

Anonym poster: 708961bf1d560b56873c7a07b101f999

Skrevet

Barselgruppa mi med første var et mareritt...vi møttes en gang på helsestasjonen, og måtte lage egne treff derfra. Vi var tre stk som møtte opp på andre møtet, og 3 gang var det kun meg..må si jeg følte meg dum der jeg satt og ventet...

Jeg fant en gruppe på Facebook der jeg bor, og møtte rett og slett opp der :) kjente ingen, men vi er en liten gjeng nå, selv om vi er blitt færre etterhvert som mødrene er startet i jobb igjen, og noen har flyttet.

Har byttet helsestasjon siden vi har flyttet, og håper det blir bedre denne gangen, når nye bebisen kommer (forhåpentligvis) om noen få uker :)

Anonym poster: 285dee14673bcf73153264833bec0891

Skrevet

Skal sjekke ut dette med babysang!

Anonym poster: 562b82f0750bcdeb12a0f0151af49be2

Skrevet

Bartselgruppa jeg havna på var et kapittel for seg selv:

Alle de andre hadde barn fra før, på ca 3 år. Jeg var førstegangs.

Alle de andre hadde jente. Jeg har gutt.

Alle de andre ammet. Jeg ga flaske.

I tillegg kjente de fleste andre hverandre fra før av.

Det ble med de fellessamlingene vi hadde på helsestasjonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...