Gå til innhold

Skuffa over dette med barselsgruppe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye om alle disse som har treff hjemme hos hverandre sammen med barselsgruppa si! Var på treff nr.2 i dag og det er ingenting som tyder på at disse damene ønsker å omgås noe mer enn det vi gjør på helsestasjonen. Kjenner ingen som har fått barn nå nylig så det hadde vært koselig å ha noen å være med iblant...

Traff deres barselsgruppe hverandre utenom helsestasjonen? Er det like vanlig som folk skal ha det til? Hvordan "organiserte" dere det?

Anonym poster: 562b82f0750bcdeb12a0f0151af49be2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her avtalte vi å treffes privat på første gruppetime på helsestasjonen. Fantastiske jenter!

Skrevet

Her avtalte vi å treffes privat på første gruppetime på helsestasjonen. Fantastiske jenter!

Det er akkurat det jeg har hørt av alle andre og! Ingenting tyder på at det kommer til å skje her. De virker totalt uinteressert...

Skrevet

Om de virker totalt uinteresserte så skjønner jeg ikke hvorfor i all verden de gidder å komme på barseltreff i det hele tatt.

Kan du ta det opp med helsesøster og få bytta gruppe?

Anonym poster: 09094673d74b0e657c796fdf2127f462

Skrevet

Jeg har ikke kommet inn i barselgrupper som var interessert i sosialisering med andre noen av gangene. Den første gruppa kunne sikkert blitt noe hadde det ikke vært for at vi flytta etterhvert, men den andre gruppa var håpløs!!! Ingen som viste noe interesse i det hele tatt.

Anonym poster: 1b89d1dc2fc88ecd005cb7245f9b19a4

Skrevet

Har du spurt direkte og konkret? Evnt invitert til lunsj hos deg eller trilletur fra den store eika på onsdag kl 10? ;) Hvis ikke kan det tenkes de andre også venter på at noe skal "åpne ballet". Hvis du har prøvd uten å få respons går det vel an å snakke med hs om det. Det kan hende deg er mulig å bli med på en annen gruppe som fungerer bedre ?!

Anonym poster: e0db75dab6bba618c6aa0a1ea7307c2b

Skrevet

Vi traff hverandre hver uke faktisk (var ikke alle som kunne hver gang), hadde bare første treffet på helsestasjonen. Vi treffes fortsatt her og der :) barna er nå over 1 år.

Ta initiativ du da!

Anonym poster: a5d127b04e0ebe25372ad0ab6ddc8d0f

Skrevet

Enig med hun over. Kanskje de har lyst, men ingen våger å spørre? Det verste som kan skje er at de sier nei takk, og at de har nok med sitt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er litt redd for å ta initiativ så vet ikke om jeg tør. Men her er det ikke snakk om bare litt uinteressert, folk snakker ikke seg i mellom engang! Bare via helsesøster, før helsesøster kommer er det helt stille i rommet...

HI

Skrevet

Hvor i landet bor du da?

Her har også barselgruppene vært dårlige greier, sist var vi for forskjellige og ingen var særlig interessert i videre omgang.

Denne gangen glemte jeg dessverre hele barselgruppa i ammetåka. ;)

Skrevet

Vet du, jeg tror simpelten noen må være veldig åpen og direkte. Det bar egentlig den veien med vår barselgruppe også der satt vi musestille og snakket knapt med hverandre.

Da ungene hadde blitt rundt 4 mnd kom det inn en som var veldig interessert i treff, og bad oss alle hjem til seg. Etter det ble det mange treff, og det var veldig hyggelig.

Anonym poster: 42388c0deab74ab5737a296c0bc8c694

Skrevet

Med første barselgruppa jeg var på, så fant vi aldri på noe utenom hs, de andre ville ikke, og da ble det ikke til noe.. Litt skuffet, men hadde da venninner som hadde barn på samme alder, så var ikke noe savn egentlig-

Denne gangen kom jeg sammen med et par jenter som jeg har mer til felles med, og vi treffes nå og da, Vi tar initativ selv da. Merker at man må klaffe med de, og det er ikke lett.

Hva med å lage din egen barselgruppa via termingrupper her eller på face? Sikkert flere i samme situasjon. :)

Anonym poster: 7e32a43ec6ff2a4183ef819a6f7501d7

Skrevet

Jeg var på ett barseltreff med miste, men hadde nok å holde fingrene i og dagene gikk så fort at jeg glemte det av og hadde heller egentlig ingen interesse for barselgruppe. Ble med det ene treffet.

Skrevet

Vet du, jeg tror simpelten noen må være veldig åpen og direkte. Det bar egentlig den veien med vår barselgruppe også der satt vi musestille og snakket knapt med hverandre.

Da ungene hadde blitt rundt 4 mnd kom det inn en som var veldig interessert i treff, og bad oss alle hjem til seg. Etter det ble det mange treff, og det var veldig hyggelig.

Barna er allerede 6 mnd pga elendig planlegging fra helsestasjonen. Lurer på om toget allerede har gått... Enkelte skal sikkert snart i jobb igjen... :/

HI

Skrevet

Her jeg går var det så vidt hs fikk samlet sammen nok folk til en gruppe. Og det er ikke pga lite sted og få fødte barn. Nei, som hs sa: trenden går mot at folk vil organisere det selv. Altså danne egne grupper ut fra venner, bekjente, grupper på nett osv. Er med i gruppe nå, men ingen er interessert i noe utenom treffene på hs. Og jeg har spurt! Svarene har vært (brutalt) ærlige; har flere venninner med barn, allerede medlem av annen barselgruppe, er alt for travel etc etc. Jeg kjenner ingen som er hjemme med baby akkurat nå så synes slike holdninger er litt trist.

Anonym poster: d6225d75a63ef2b08149ad2d4d4e7679

Skrevet

Er jo VELDIG stor forskjell på gruppene. Noen steder blir det veldig stor aldersforskjell, andre steder har alle forskjellige interesser, og noen ganger stemmer rett og slett ikke kjemien. Så det er nok like individuelt som alt annet. Prøv å treff noen andre steder, feks i åpen barnehage eller noe :)

Anonym poster: d4b8377ee652cba31f2bdd0e3501899e

Skrevet

Hvor i landet bor du da?

Her har også barselgruppene vært dårlige greier, sist var vi for forskjellige og ingen var særlig interessert i videre omgang.

Denne gangen glemte jeg dessverre hele barselgruppa i ammetåka. wink.png

Øst

Skrevet

Barna er allerede 6 mnd pga elendig planlegging fra helsestasjonen. Lurer på om toget allerede har gått... Enkelte skal sikkert snart i jobb igjen... :/

HI

Du får høre om det er noen fra samme område som deg her inne, og med barn i samme alder, som kanskje vil ha "barseltreff" ;)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Vi har fast treff en gang i uken i tillegg til møtene på helsestasjonen.

Hos oss var det en dame som er tilflytter og som ikke har så stor omgangskrets eller familie som var pådriveren og inviterte hjem først. Hadde det ikke vært for henne hadde det nok rennt ut i sanden her også, så det er kjempeviktig at noen tar initiativ. Jeg skjønner at det kan føles skummelt, men bedre å ta sjansen og heller kutte ut etterhvert om det fortsatt viser seg å være null interesse.

For meg som er veldig voksen mamma er barselgruppa gull verdt, det er der lillemann og jeg får omgås andre med babyer. I min omgangskrets er jeg naturlig nok den eneste med baby og det er fint å ha noen å snakke om søvnrutiner og utviklingen ellers med.

Skrevet

HI

Du får høre om det er noen fra samme område som deg her inne, og med barn i samme alder, som kanskje vil ha "barseltreff" wink.png

Ja, er jo flere måter å treffe andre på. Hadde bare sett på dette med barselsgruppe som en "lett løsning" ;)

Skrevet

Hadde en fantastisk hyggelig gruppe med minstemann. Jenter fra 21 til 37 år, veldig forskjellig bakgrunn, men vi kom så godt overens! Veldig artig å møte folk jeg ellers aldri ville blitt kjent med. Vi møtes fremdeles når vi har mulighet, ungene er nå over to år gamle.

Anonym poster: 88e4adbf586ebbc1d7925a83d13bb5a5

Skrevet

Jeg har vært på treff på helsestasjonen med begge guttene mine, uten suksess.

Det som derimot fungerte var de jentene jeg traff her med førstemann.

Vi møttes sånn ca halvveis i svangerskapet, etter at noen hadde tatt initiativ til treff.

Vi flyttet fra stedet hvor vi bodde etterhvert, men hun ene har jeg nesten ukentlig kontakt med på telefon fortsatt.

Vet mange av de andre også har masse kontakt enda.

Hva med å prøve å dra i gang et treff i ditt område?

Anonym poster: 0d68a7768cc86a4a24c778793d662faa

Skrevet

Vet du om det finnes babysang, babysvømming, trilleturer i regi av f.eks turistforeningen eller lignende i nærheten av der du bor? Kanskje det kan være en vei å gå for å få kontakt med noen?

Anonym poster: 934a9b475ebe02fdf856ce4f26e08353

Skrevet

Sånn var det i min første barselgruppe også. Dvs, vi avtalte å møtes, men mange møtte aldri opp uten å si ifra. Endte opp med en liten kjerne på 3 stk, før det dabbet helt av. Skuffende. Har flyttet siden da, og her har de visst ikke barselgrupper i det hele tatt. Men vi har en gruppe på facebook for oss som får baby i år og jeg ser de som allerede har fått baby har avtalt å møtes både i større grupper og på små trilleturer. Håper det samme gjelder når min lille har kommet om en måneds tid :)

Anonym poster: 658b2906cfc21633fd46b0d64f345977

Skrevet

Hos oss var det bare første dagen på helsestasjonen så vi kunne hilse på hverandre og utveksle kontaktinformasjon... og avtale første møte utenom. Helsesøster var den som "arrangerte", på en måte, men hun så jeg ikke siden. Visste ikke at det gikk an å ha barseltreff på helsestasjonen! Jeg ville forsøkt å bytte gruppe eller bare spurt direkte om treff. Om de snart er tilbake i jobb så ville jeg kanskje prøvd å bli med i en barselgruppe der jeg visste at det var flere som skulle være hjemme en stund til.

Anonym poster: 7d94e39024243971bcc654f7e68416ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...