Gå til innhold

Tidsklemma, dumskapens kappløp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren min var med på alt han. Storebroren min er over 40 år. Husker pappa alltid var med han på trenger, kamper etc. Så er ikke enig i det hele tatt.

Anonym poster: e1c48d9bc93c23d619e99029b67ca42c

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Veldig sant. Jeg er den eneste som ikke kjører ungen til og fra trening (med mindre det er veldig kaldt). Hun får jaggu sykle! Men er med på kamper og alt annet da :)

Skrevet

Liker!

Anonym poster: 95acff091598e0d519b1cedda9ad19eb

Skrevet

Greit at man ikke trenger å stille opp på hver eneste trening når barna begynner å bli store, men å være "stolt av" at foreldrene stilte opp for å se på kamp en gang, det er bare teit. Selvfølgelig ønsker alle barn at foreldrene skal se på kampene de spiller! Greit at de kanskje ikke ønsker at foreldrene skal være med hver gang fotballaget reiser bort for å spille cuper, fordi det tross alt er gøy å dra på tur uten foreldrene når alle de andre reiser alene, men jeg tror alle barn syns det er fint at foreldrene stiller opp som heiagjeng når man skal spille kamper i nærheten der man bor. Som forelder ønsker jeg også å stille opp på sånne ting! Jeg vil ikke være en av de som ikke aner hva barnet mitt holder på med fordi jeg ikke gidder å være med å se på det selv.

Anonym poster: 2dd1626eea5934923a35dae90f0d6694

Skrevet

Faren min var med på alt han. Storebroren min er over 40 år. Husker pappa alltid var med han på trenger, kamper etc. Så er ikke enig i det hele tatt.

Hva er det du egentlig er uenig i? At vi skaper tidsklemma selv? At døgnet hadde 24 timer også på 70-tallet? At vi ikke trenger å følge unga våre på alt mulig hele tiden?

Anonym poster: cd17512d5fe7e9015d00c16911e76d18

Skrevet

Jeg har lest dette for en stund siden og synes noe er fornuftig og at noe er helt håpløst av det han skriver. Ikke kjenner jeg meg igjen heller, i at foreldrene glir som en stim av selvdød sild fra stevne til stevne. Her jeg bor er det et antall foreldre som følger opp det meste, en god del som ikke følger opp noe og noen få som møter opp på alt. Unger sykler til trening og går til kompiser.

Hvis jeg skal kritiseres for noe når ungene blir store, vil jeg heller at det skal være for at jeg fulgte opp for mye enn for at jeg ikke brydde meg. Mine foreldre møtte aldri opp på fotballkamper før pappa ble interessert da jeg var 17-18. Da var nemlig laget (og datteren) god nok til å hevde seg godt opp i divisjonene. Var kjipt noen ganger da jeg var mindre at mine foreldre ikke engang visste hvordan jeg var som fotballspiller...

Skrevet

Hva er det du egentlig er uenig i? At vi skaper tidsklemma selv? At døgnet hadde 24 timer også på 70-tallet? At vi ikke trenger å følge unga våre på alt mulig hele tiden?

Anonym poster: cd17512d5fe7e9015d00c16911e76d18

At det var sååå fantastisk og sant.

Skrevet

Greit at man ikke trenger å stille opp på hver eneste trening når barna begynner å bli store, men å være "stolt av" at foreldrene stilte opp for å se på kamp en gang, det er bare teit. Selvfølgelig ønsker alle barn at foreldrene skal se på kampene de spiller! Greit at de kanskje ikke ønsker at foreldrene skal være med hver gang fotballaget reiser bort for å spille cuper, fordi det tross alt er gøy å dra på tur uten foreldrene når alle de andre reiser alene, men jeg tror alle barn syns det er fint at foreldrene stiller opp som heiagjeng når man skal spille kamper i nærheten der man bor. Som forelder ønsker jeg også å stille opp på sånne ting! Jeg vil ikke være en av de som ikke aner hva barnet mitt holder på med fordi jeg ikke gidder å være med å se på det selv.

Anonym poster: 2dd1626eea5934923a35dae90f0d6694

Nei, alle barn ønsker ikke det. For søsteren min og meg var idretten vår private arena der vi ikke ville ha inblanding av foreldrene våre. Vi ville ikke ha dem med hverken på treninger eller konkuranser. Det var litt leit for dem så jeg vet de sto skjult og smugtittet på NM noen ganger, men det var ikke poppulært da vi fikk vite det.

Vi hadde, og har fortsatt, et veldig godt forhold til foreldrene våre og er glad de respekterte at trening og konkuranser var noe de ikke skulle blande seg i.

Anonym poster: 3b2547d68f608099114384f3b7cc7fc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...