Verbena Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Vi har bestemt at fra 16.mai når vi får lønn så skal vi bruke minst mulig penger frem til lønn i juni. Det eneste vi får lov til å bruke penger på utenom fasteutgifter er mat. Målet er tom fryser og mest mulig penger på kontoen. Skal lage middagsplan for hele perioden ut fra det som er i fryseren i hovedsak også tar vi ut 7500kr som vi har i husholdningsbudsjett. Vi får ikke bruke mer uansett hva som skjer og helt skal det være penger igjen når perioden er over. Vi bruker skrekkelig mye på mat og dall i mnd så nå er det nok!!
Gjest vinterbrud Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Det skulle jeg også gjort.I dag så lagde jeg en kjempegod fiskegryte ut i fra hva jeg fant i kjøleskap og skap. Her må det handles mat i morra,vi har bare fryser under kjøleskapet her.
Gjest Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Her var fysern tømt og handlet for ca 3000 i Sverige i går Og har ikke handlet siden februar en gang. Fant og laget mange intr retter av innholdet!
Gjest vinterbrud Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Her var fysern tømt og handlet for ca 3000 i Sverige i går Og har ikke handlet siden februar en gang. Fant og laget mange intr retter av innholdet! Så bra da! Dessverre så bor vi for langt unna Sverige til å få benyttet oss av tilbudene der.
Verbena Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2013 Jeg har en pappa og en bror som går på jakt(elg) og foreldre med gård, så vi får veldig mye kjøtt ekstremt billig/gratis. Og vi spiser jo aldri opp alt før vi får neste ladning. Også trenger fryseren en avising for å si det mildt. Så nå skal jeg pushe oss tilbake der jeg var når vi ikke hadde så mye å klare oss på i mnd. Klarte oss med 3000kr til mat og alt til 2voksne og 2bleiebarn(inkludert bleier og alt som hører med).
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Vi tømte så og si fryseren fra januar og til påske. Da var vi i Sverige og har fylt den opp igjen. Nå bruker vi stort ett av den igjen Sparer tid og penger. Anonym poster: 4db3e8d9fd34ab58a7a78828de4a5f69
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Full fryser + 7500,- på en mnd burde vell være riklig med mindre dere er 10 voksne og 15 barn eller noe i den dur. Hva er utfordringen? Anonym poster: a15e408a56d2a7017a3f32705cf95dda
Verbena Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2013 Utfordringen er at vi har en med cøliaki (som ikke kan spise alt), en med noe som kan utvikle seg til spisevegring som helst ikke vil ha mat og nå i samråd med bup og ernærings spesialist har fått spise det han vil en lang periode. Også bor det en mann i dette huset da som ifølge han selv er veldig glad i penger og alltid skal ha en bra deal på alt. Det er bare det at han er veldig flink til å drikke brus/øl, spise potetgull og sjokolade, plutselig finne ut at vi drar ut å spiser osv... Også er han i tillegg veldig god på å bruke penger på småting (dall til bilen, nye sokker selvom han har ørten ubrukte i skapet, verktøy osv). Lista er lang som et vondt år! Men han bruker jo aldri penger for det er sjelden at summen han betaler der og da er over 300kr og det er jo ikke mye. Vi klarer oss helt fint på budsjettet og fryseren, derfor har jeg som mål å ha en del igjen av de pengene også. Det viktigste er å bevise for mannen hvor mye som faktisk går på all dritten vi/han bare MÅ ha ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå