Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #26 Skrevet 2. mai 2013 Newbie har mye fint. Tror det blir født veldig mange digre babyer for tiden, men har i hvert fall t venninner som ikke har brukt 56 på sine babyer før de var 2-3 måneder. Alminnelige nette babyer, ikke premature eller noe sånn, men synes nesten alle er over 3,5 kilo for tiden, gjerne over 4 også O.o Anonym poster: d689c5cfc692d2b3ac3c99a40589301d
La vita è bella <3 Skrevet 2. mai 2013 #27 Skrevet 2. mai 2013 Jeg fant fine bodyer og en sparkebukse i str 50 på Lindex til min lille gutt som var født for 2 år siden. Håper du finner noe!
BareMas Skrevet 2. mai 2013 #28 Skrevet 2. mai 2013 Merkelig greier. Du får ta turen til nord-Trøndelag på babyshopping, her er problemet å finne noe praktisk i strl 86. Bare jeans og sommerkjoler, men masse fint og fornuftig i strl 50-68
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #29 Skrevet 2. mai 2013 Rart at det skal være så store forskjeller rundt omkring!! Må jeg ut å handle mer så skal jeg gå på et annet kjøpesenter og se om det er mer der, men trodde liksom cubus var cubus osv :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #30 Skrevet 2. mai 2013 Så mye fint til gutter i newbieserien! Men ikke alle butikker har like godt utvalg.. Ta en titt i en annen butikk, eller på nett Min gutt var 54 cm og 4300 gram. Han brukte str. 50 i en måned.. Så jeg ville definitivt kjøpt både det og kanskje 44 om jeg fikk så liten baby som 3 kg Hm - jeg har også fått et barn på 54 cm og 4,4 kg - og jeg hadde ikke sjanse til å få på henne størrelse 50. 56 passet så vidt det var de første par ukene, men egentlig gikk hun rett inn i størrelse 62. Hvordan kan dette være så forskjellig på babyer som er akkurat like store? (Sånn bortsett fra at jeg foretrekker at klærne er litt for store framfor akkurat passe, der vet jeg at ikke alle er enige med meg, ser rett som det er barn i klær jeg ville sagt var litt for små). Ellers er jeg enig i at newbie er fint! Synes også Cubus har mye fint til de minste, men vet ikke helt hva slags utvalg de har i størrelse 50. Anonym poster: 26ca6691582bf47dcc63baf98e1be290
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #31 Skrevet 2. mai 2013 Så mye fint til gutter i newbieserien! Men ikke alle butikker har like godt utvalg.. Ta en titt i en annen butikk, eller på nett Min gutt var 54 cm og 4300 gram. Han brukte str. 50 i en måned.. Så jeg ville definitivt kjøpt både det og kanskje 44 om jeg fikk så liten baby som 3 kg Hm - jeg har også fått et barn på 54 cm og 4,4 kg - og jeg hadde ikke sjanse til å få på henne størrelse 50. 56 passet så vidt det var de første par ukene, men egentlig gikk hun rett inn i størrelse 62. Hvordan kan dette være så forskjellig på babyer som er akkurat like store? (Sånn bortsett fra at jeg foretrekker at klærne er litt for store framfor akkurat passe, der vet jeg at ikke alle er enige med meg, ser rett som det er barn i klær jeg ville sagt var litt for små). Ellers er jeg enig i at newbie er fint! Synes også Cubus har mye fint til de minste, men vet ikke helt hva slags utvalg de har i størrelse 50. Anonym poster: 26ca6691582bf47dcc63baf98e1be290 Samme her... Min lille godklump var 4,5kg og 55 lang og kunne bruke 56 i ei uke...fikk mange barselgaver i str 62 og til og med de ble lite brukt... Festlig at det er så store forskjeller Anonym poster: ba60c53e480cce01029edaf9a18e93bb
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #32 Skrevet 2. mai 2013 Str 50 passer jo ca ett kvarter. De vokser så fort! Brett heller opp litt på armene Mi brukte str 50 i nesten 3 mnd. Rett under 3 kg og 47 cm ved fødsel. Unger er forskjellig. Anonym poster: c4552eeb70fd9d889b2a8566084283f2
Dini Skrevet 2. mai 2013 #33 Skrevet 2. mai 2013 Min var 4,5 kg og 52 cm, brukte str 50 i ca 1 mnd før vi gikk over til 56.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #34 Skrevet 2. mai 2013 Hvis du bor i østlandsområdet så vil jeg anbefale å ta en tur innom Junior. Har ganske dyre ting, så jeg ville satset på salget Anonym poster: 4b3c040f9e5abba1bc37605ab31c82f8
3 i april Skrevet 2. mai 2013 #35 Skrevet 2. mai 2013 Er det omtrent ingen som får babyer som bruker det den første tiden lenger eller? Var byen i dag for å handle noen få plagg i denne str fordi babyen min blir liten, estimert til +/- 3 kg ved termin. Det skulle vise seg å ikke være så lett som jeg trodde. Alle fine klær begynte på str 56 jo!! Til og med på name it!!! Bodyer og bukser var faktisk ikke lett å finne og endte opp etter mye leting men noen helt basic bukser og bodyer og en sparkebuske som ikke var så halvgal til hentesett.... Huff, vet klær er klær altså, men skulle gjerne ha kunnet handle noe annet enn bare stripete tøy også!! Venter på toppen av det hele gutt, som er enda vanskeligere å finne fine klær til en jenter i den str... Jeg har kjøpt mye i str 50 til baby jenta mi hun var bare 3 kg og 49 cm med fødsel, nå er hun 10 dager og har vokst litt men hun passer fremdeles str 50 og hun svømmer i 56 Til guttene mine som var 3,5 og 3,6 kg ved fødsel brukte jeg også str 50 en stund ivertfall en god mnd. Jeg har kjøpt nyfødd klærne på hm, kaphall, sparkjøp, cubus og obs
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #36 Skrevet 2. mai 2013 Jenta mi var 3750g og 53cm ved fødsel så hun brukte vi 56 på fra første dag. Brettet bare bittelitt opp på armene :-) På obs også kan jeg sjekke :-) Jeg bor i telemark så litt langt til nærmeste junior butikk. Så de hadde en i sandvika, tenkte jeg skulle dit en tur etter fødsel, men det blir nok da når kroppen min har kommet seg igjen og minsten er en måned eller noe slikt :-) Minnes å ha sett velsig mye klær i str 50 når jeg fikk jenta mi for 3 år siden, men nå fant jeg liksom ingenting av en eller annen grunn!! Er jo nok til at jeg får noe å kle på han da, men man vil jo gjerne kle opp de små i klær man virkelig liker og ikke bare kjøper i mangel på noe annet :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #37 Skrevet 2. mai 2013 Jenta mi var 3750g og 53cm ved fødsel så hun brukte vi 56 på fra første dag. Brettet bare bittelitt opp på armene :-) På obs også kan jeg sjekke :-) Jeg bor i telemark så litt langt til nærmeste junior butikk. Så de hadde en i sandvika, tenkte jeg skulle dit en tur etter fødsel, men det blir nok da når kroppen min har kommet seg igjen og minsten er en måned eller noe slikt :-) Minnes å ha sett velsig mye klær i str 50 når jeg fikk jenta mi for 3 år siden, men nå fant jeg liksom ingenting av en eller annen grunn!! Er jo nok til at jeg får noe å kle på han da, men man vil jo gjerne kle opp de små i klær man virkelig liker og ikke bare kjøper i mangel på noe annet :-) Hva om du heller leter på nettet, da slipper du iallefall bli utslitt av å løpe fra butikk til butikk Anonym poster: 37842fdf3884ba68be9563c270583731
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #38 Skrevet 2. mai 2013 Jenta mi var 3750g og 53cm ved fødsel så hun brukte vi 56 på fra første dag. Brettet bare bittelitt opp på armene :-) På obs også kan jeg sjekke :-) Jeg bor i telemark så litt langt til nærmeste junior butikk. Så de hadde en i sandvika, tenkte jeg skulle dit en tur etter fødsel, men det blir nok da når kroppen min har kommet seg igjen og minsten er en måned eller noe slikt :-) Minnes å ha sett velsig mye klær i str 50 når jeg fikk jenta mi for 3 år siden, men nå fant jeg liksom ingenting av en eller annen grunn!! Er jo nok til at jeg får noe å kle på han da, men man vil jo gjerne kle opp de små i klær man virkelig liker og ikke bare kjøper i mangel på noe annet :-) Hva om du heller leter på nettet, da slipper du iallefall bli utslitt av å løpe fra butikk til butikk Anonym poster: 37842fdf3884ba68be9563c270583731 Haha, kanskje ikke så dum ide!! Sitter her med et bekken som knurrer av missnøye i kveld. Er bare 3 uker til termin så det begynner å bli ganske så skranglete nå :-D
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #39 Skrevet 2. mai 2013 Så mye fint til gutter i newbieserien! Men ikke alle butikker har like godt utvalg.. Ta en titt i en annen butikk, eller på nett Min gutt var 54 cm og 4300 gram. Han brukte str. 50 i en måned.. Så jeg ville definitivt kjøpt både det og kanskje 44 om jeg fikk så liten baby som 3 kg Hm - jeg har også fått et barn på 54 cm og 4,4 kg - og jeg hadde ikke sjanse til å få på henne størrelse 50. 56 passet så vidt det var de første par ukene, men egentlig gikk hun rett inn i størrelse 62. Hvordan kan dette være så forskjellig på babyer som er akkurat like store? (Sånn bortsett fra at jeg foretrekker at klærne er litt for store framfor akkurat passe, der vet jeg at ikke alle er enige med meg, ser rett som det er barn i klær jeg ville sagt var litt for små). Ellers er jeg enig i at newbie er fint! Synes også Cubus har mye fint til de minste, men vet ikke helt hva slags utvalg de har i størrelse 50. Anonym poster: 26ca6691582bf47dcc63baf98e1be290 Enig, virker som noen er litt opptatt av at det skal være så smått som mulig. Nesten så det er litt konkurranse om å bruke str 50 lengst mulig. Jeg liker også at klærne sitter behagelig og ikke er korte/trange. Heller litt stort enn litt trangt. Anonym poster: a95f0424235e2895e0ba0535211eb210
Våryr ✿ Skrevet 2. mai 2013 #40 Skrevet 2. mai 2013 Name it sine bodyer er ganske smale og små i str 50. Så der ville jeg gått for str 56. Min brukte str 50 lenge, men brukte likevel en del i str 56. Polarn har mye fint babytøy
mamma_til_gutt Skrevet 2. mai 2013 #41 Skrevet 2. mai 2013 Så mye fint til gutter i newbieserien! Men ikke alle butikker har like godt utvalg.. Ta en titt i en annen butikk, eller på nett Min gutt var 54 cm og 4300 gram. Han brukte str. 50 i en måned.. Så jeg ville definitivt kjøpt både det og kanskje 44 om jeg fikk så liten baby som 3 kg Hm - jeg har også fått et barn på 54 cm og 4,4 kg - og jeg hadde ikke sjanse til å få på henne størrelse 50. 56 passet så vidt det var de første par ukene, men egentlig gikk hun rett inn i størrelse 62. Hvordan kan dette være så forskjellig på babyer som er akkurat like store? (Sånn bortsett fra at jeg foretrekker at klærne er litt for store framfor akkurat passe, der vet jeg at ikke alle er enige med meg, ser rett som det er barn i klær jeg ville sagt var litt for små). Ellers er jeg enig i at newbie er fint! Synes også Cubus har mye fint til de minste, men vet ikke helt hva slags utvalg de har i størrelse 50. Anonym poster: 26ca6691582bf47dcc63baf98e1be290 Enig, virker som noen er litt opptatt av at det skal være så smått som mulig. Nesten så det er litt konkurranse om å bruke str 50 lengst mulig. Jeg liker også at klærne sitter behagelig og ikke er korte/trange. Heller litt stort enn litt trangt. Anonym poster: a95f0424235e2895e0ba0535211eb210 Konkurranse? Hehehe... Det kan nok ha noe med å gjøre at gutten har stort hode, og har ellers tynn kropp? Vet ikke! 50 var i alle fall mer enn stort nok, 56 skled ned på skulderen hans og sånn. Når det har sagt var han brått str 68 ved 8 uker, så da 'stemte' det bedre med størrelsen..
Lucia27 Skrevet 2. mai 2013 #42 Skrevet 2. mai 2013 Sjekk ut polarn o. Pyret... Masse farger, detaljer og små størrelser
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #43 Skrevet 3. mai 2013 Hvilken str de bruker har jo også å gjøre med kroppsfasong. Våre barn har korte overkropper og lange bein i forhold til mange andre, så bodyer brukes mye lenger. Buksene er som regel store i str uansett, og dermed brukte de feks 50 til de var over 56 cm lange... Har også å gjøre med form på magen :-) mine hadde ganske flat mage som babyer, og fylte dermed ikke ut klærne så mye = mer til lengden særlig på bodyer. Anonym poster: 7bb110ea1784d2d50da2b2578c198d9a
lUmlUm med tulla si Skrevet 3. mai 2013 #44 Skrevet 3. mai 2013 Jeg fikk ei jente på 51 cm, og 3300 gram. Hun er 7 uker nå, 57 cm og 5 kg, og passer fremdeles mye i 50, det meste i 56, og noe i 62! Klær er så forskjellig formet, og jenta mi er lang og slank i livet, kort i armer og ben, med tanke på hvordan hun passer enkelte bodyer, bukser og kjoler... Så er vanskelig å finne rett str før du vet hvordan barnet ditt er i fasongen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå