Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Er det greit å ha med seg nattkjole og evt morgenkåpe til barsel? Tenker på natta. På dagen blir det vel kosedress. Ikke så behagelig å ligge i kosedress da, særlig med ks sår. Hvor får man kjøpt ammevennlige nattkjoler? Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Jeg brukte sykehusskjortene jeg, og etterhvert en t-skjorte. Anonym poster: 12a00b2f607954d06598338573bf947d
Snellamedto Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Enig, jeg brukte også de sykehusskjortene og etterhvert t-skjorte (og joggebukse) både på natt og dag. Sykehusskjortene er svære og lange og nesten som en kort nattkjole. Du kommer ikke til å være mye ute av rommet/ senga uansett så det er ikke noe poeng i å tenke på fine klær til barsel. Jeg tok også ks, og kunne fint ha på joggebukse, tror ikke det er mer hemmende pga man har tykk bandasje på de første dagene. Imidlertid er man jo litt mindre mobil etter ks (jeg kunne f.eks ikke gå det første døgnet, både pga smerter og at de ikke tok ut kateteret før etter 24 t). Jeg var ute av rommet til sammen kanskje 3 ganger i løpet av de 3 dagene på barsel, og da hadde jeg på joggebukse og tskjorte og slipperser.
Snellamedto Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Jo, og det er heller ikke så stor forskjell på natt og dag på barsel.. Babyen sover og spiser hele døgnet, og det kommer du til å gjøre og.. :-) Min deilige nyinnkjøpte morgenkåpe ble ikke brukt et sekund. Sykehusskjortene er av sval, tynn deilig bomull, mye bedre.
MammantilNurket Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Jeg tenker avgjort nattkjole på barsel. Har et bilde i hodet mitt av meg iført hvit, nystrøket nattkjole m/puffermer og en tekkelig sexy utringning med de sommerbrune puppene mine svulmende, yppige av morsmelk. Jeg sitter med Nurket i armene lent mot en haug snehvite puter av egyptisk lin (elller noe sånt?), håret mitt flommer tykt og skinnende nedover skuldrene, kinnene blusset, øynene tindrer av morsfølelse og lykke. Kjæresten gir meg et etterlengtet glass med bobbliss, familien fotograferer og bildene postes fortløpende på min nyopprettede mammablogg, facebook, instagram, twitter og alle mine 657 venner klikker "like" til pekefingrene deres ramler av Tror muligens ikke det blir akkurat slik, da ...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Bruk sykeshusskjorte du. Du kommer til å svette elver om natta etterpå og må bytte skjorte pga svette, melkelekkasje og bind på bærtur. Husker jeg var helt sjokkert over nattsvetten, og at det kun sto nevnt som en innskutt leddsetning i litteraturen, når det er helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Enig, jeg brukte også de sykehusskjortene og etterhvert t-skjorte (og joggebukse) både på natt og dag. Sykehusskjortene er svære og lange og nesten som en kort nattkjole. Du kommer ikke til å være mye ute av rommet/ senga uansett så det er ikke noe poeng i å tenke på fine klær til barsel. Jeg tok også ks, og kunne fint ha på joggebukse, tror ikke det er mer hemmende pga man har tykk bandasje på de første dagene. Imidlertid er man jo litt mindre mobil etter ks (jeg kunne f.eks ikke gå det første døgnet, både pga smerter og at de ikke tok ut kateteret før etter 24 t). Jeg var ute av rommet til sammen kanskje 3 ganger i løpet av de 3 dagene på barsel, og da hadde jeg på joggebukse og tskjorte og slipperser. Sist hadde jeg enerom, og kunne derfor vandre rundt som jeg ville, dvs mer eller mindre påkledd på rommet. Bortsett fra når jeg skulle bort til bebis på intensiven (stort sett hele tiden), og da ville jeg ikke gå med sykeskjorte for dit var det en stubb. Joggebukse var ikke godt å ha på pgs ks såret, og kunne hvertfall ikke ligget med den. Denne gangen satser keg på å få en frisk bebis som jeg kan ha inne hos meg, og må sikkert også dele rom. Derfor tenker jeg litt på bekledning. Kan ikke gå rundt i bare puppa da, og hvis en må ut en tur kan det jo også være greit å være litt anstendig. Men det er ok å vase rundt i sykehusskjorta inne på rommet og evt for å hente mat/pumpe osv? Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 Jeg tenker avgjort nattkjole på barsel. Har et bilde i hodet mitt av meg iført hvit, nystrøket nattkjole m/puffermer og en tekkelig sexy utringning med de sommerbrune puppene mine svulmende, yppige av morsmelk. Jeg sitter med Nurket i armene lent mot en haug snehvite puter av egyptisk lin (elller noe sånt?), håret mitt flommer tykt og skinnende nedover skuldrene, kinnene blusset, øynene tindrer av morsfølelse og lykke. Kjæresten gir meg et etterlengtet glass med bobbliss, familien fotograferer og bildene postes fortløpende på min nyopprettede mammablogg, facebook, instagram, twitter og alle mine 657 venner klikker "like" til pekefingrene deres ramler av Tror muligens ikke det blir akkurat slik, da ... Selvsagt blir det slik! Du må bare ha troen.
MammantilNurket Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 Jeg tenker avgjort nattkjole på barsel. Har et bilde i hodet mitt av meg iført hvit, nystrøket nattkjole m/puffermer og en tekkelig sexy utringning med de sommerbrune puppene mine svulmende, yppige av morsmelk. Jeg sitter med Nurket i armene lent mot en haug snehvite puter av egyptisk lin (elller noe sånt?), håret mitt flommer tykt og skinnende nedover skuldrene, kinnene blusset, øynene tindrer av morsfølelse og lykke. Kjæresten gir meg et etterlengtet glass med bobbliss, familien fotograferer og bildene postes fortløpende på min nyopprettede mammablogg, facebook, instagram, twitter og alle mine 657 venner klikker "like" til pekefingrene deres ramler av Tror muligens ikke det blir akkurat slik, da ... Selvsagt blir det slik! Du må bare ha troen. det er et vakkert bilde, da.Jeg tenker at om jeg får nok morfin etter KS kommer jeg sikkert til å oppleve det slik ...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 Jeg hadde pysj bukse, t-skjorte og morgenkåpa mi (+ tøfler) Alle som fikk vite at jeg pakket det med meg sa det ble bortkastet, for man holdt senga, sov, tok seg av ungen og spiste hele tiden man var der... Vel.. med gutten så var vi på sykehuset i 7 dager pga høyt blodtap hos meg, første 2 dagene holdt jeg senga, men så var det mulig for meg å komme meg på bena igjen, og det gjorde godt å ha pysj og morgenkåpa da, vi hadde kontroll på både meg og gutten klokka 7 på morgenen (han testet for gulsott, jeg fikk UL for å sjekke mulig sårdannelse i livmoren) Det å skulle kle på seg masse klær så tidlig, for så å ta det av igjen for å prøve å sove de 30 minuttene jeg hadde fra jeg var ferdig, til gutten kom inn til oss igjen, det var kjekt å slippe.. Med lillesøster, så var jeg på barsel i ca 24 timer bare, både jeg og jenta var nok så aktive på natt, da vi begge var proppet av energi, så da vår det nok en gang godt med pysj og morgenkåpe, behagelig tøy å ha
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 Husk fødekjole! Anonym poster: 5a4a8723ecbf9c78df7c7ed66aefd29d
Gjest sussie77 Skrevet 2. mai 2013 #12 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Brukte kun sykehus skjorta og joggebukse på natta begge gangene på barsel. Hadde ks, men var rask oppe og gikk da. Og skulle jeg ut av avd. så brukte jeg en topp/tunika. Ihvertfall noe som ikke strammet over magen. Endret 2. mai 2013 av sussie77
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #13 Skrevet 2. mai 2013 Husk fødekjole! Anonym poster: 5a4a8723ecbf9c78df7c7ed66aefd29d Hæ? Jeg skal ta ks... Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #14 Skrevet 2. mai 2013 Magen forsvinner ikke med en gang. Så en nattkjole vil fort stramme og du vil se ut som gravid i 5.måned de første par dagene etter fødselen... Anonym poster: 344ad6eaa74b519cf511920fb6ac060a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #15 Skrevet 2. mai 2013 Husk fødekjole! Anonym poster: 5a4a8723ecbf9c78df7c7ed66aefd29d Hæ? Jeg skal ta ks... Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7 Spøk. Noen dibbere som omtrent skal føde i ballkjole og høye heler. Du får huske keiserinne kjole;) Anonym poster: 344ad6eaa74b519cf511920fb6ac060a
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. mai 2013 #16 Skrevet 2. mai 2013 Jeg går for kosedresser og pysjmasbukse+ singlet når jeg er på barsel :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #17 Skrevet 2. mai 2013 Husk fødekjole! Anonym poster: 5a4a8723ecbf9c78df7c7ed66aefd29d Hæ? Jeg skal ta ks... Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7 Spøk. Noen dibbere som omtrent skal føde i ballkjole og høye heler. Du får huske keiserinne kjole;) Anonym poster: 344ad6eaa74b519cf511920fb6ac060a Åh..ok... Nei, jeg bare lurer på om man burde ha noe å ha på seg for ikke å sprade rundt halvnaken jeg, når man deler rom. De sykehusskjortene var praktiske, men ikke særlig behagelige husker jeg. Ikke var det godt å ha på kosebukse heller. Delte ikke rom sist, så fikk liksom ikke følelsen av hva andre gjorde, så ikke noe til andre barseldamer mens jeg var der... Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7
Snellamedto Skrevet 2. mai 2013 #18 Skrevet 2. mai 2013 Enig, jeg brukte også de sykehusskjortene og etterhvert t-skjorte (og joggebukse) både på natt og dag. Sykehusskjortene er svære og lange og nesten som en kort nattkjole. Du kommer ikke til å være mye ute av rommet/ senga uansett så det er ikke noe poeng i å tenke på fine klær til barsel. Jeg tok også ks, og kunne fint ha på joggebukse, tror ikke det er mer hemmende pga man har tykk bandasje på de første dagene. Imidlertid er man jo litt mindre mobil etter ks (jeg kunne f.eks ikke gå det første døgnet, både pga smerter og at de ikke tok ut kateteret før etter 24 t). Jeg var ute av rommet til sammen kanskje 3 ganger i løpet av de 3 dagene på barsel, og da hadde jeg på joggebukse og tskjorte og slipperser. Sist hadde jeg enerom, og kunne derfor vandre rundt som jeg ville, dvs mer eller mindre påkledd på rommet. Bortsett fra når jeg skulle bort til bebis på intensiven (stort sett hele tiden), og da ville jeg ikke gå med sykeskjorte for dit var det en stubb. Joggebukse var ikke godt å ha på pgs ks såret, og kunne hvertfall ikke ligget med den. Denne gangen satser keg på å få en frisk bebis som jeg kan ha inne hos meg, og må sikkert også dele rom. Derfor tenker jeg litt på bekledning. Kan ikke gå rundt i bare puppa da, og hvis en må ut en tur kan det jo også være greit å være litt anstendig. Men det er ok å vase rundt i sykehusskjorta inne på rommet og evt for å hente mat/pumpe osv? Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7 Nå vet jeg ikke om du er HI eller ikke, men jeg delte rom jeg altså, og vi tuslet rundt i bare trusa og sykehusskjorta begge to... når vi skulle ut var det joggebukse og t-skjorte. Jeg hadde ingen problemer med ks og bukse, men hvis du har det kan du jo vurdere morgenkåpe ja.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #19 Skrevet 2. mai 2013 Enig, jeg brukte også de sykehusskjortene og etterhvert t-skjorte (og joggebukse) både på natt og dag. Sykehusskjortene er svære og lange og nesten som en kort nattkjole. Du kommer ikke til å være mye ute av rommet/ senga uansett så det er ikke noe poeng i å tenke på fine klær til barsel. Jeg tok også ks, og kunne fint ha på joggebukse, tror ikke det er mer hemmende pga man har tykk bandasje på de første dagene. Imidlertid er man jo litt mindre mobil etter ks (jeg kunne f.eks ikke gå det første døgnet, både pga smerter og at de ikke tok ut kateteret før etter 24 t). Jeg var ute av rommet til sammen kanskje 3 ganger i løpet av de 3 dagene på barsel, og da hadde jeg på joggebukse og tskjorte og slipperser. Sist hadde jeg enerom, og kunne derfor vandre rundt som jeg ville, dvs mer eller mindre påkledd på rommet. Bortsett fra når jeg skulle bort til bebis på intensiven (stort sett hele tiden), og da ville jeg ikke gå med sykeskjorte for dit var det en stubb. Joggebukse var ikke godt å ha på pgs ks såret, og kunne hvertfall ikke ligget med den. Denne gangen satser keg på å få en frisk bebis som jeg kan ha inne hos meg, og må sikkert også dele rom. Derfor tenker jeg litt på bekledning. Kan ikke gå rundt i bare puppa da, og hvis en må ut en tur kan det jo også være greit å være litt anstendig. Men det er ok å vase rundt i sykehusskjorta inne på rommet og evt for å hente mat/pumpe osv? Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7 Nå vet jeg ikke om du er HI eller ikke, men jeg delte rom jeg altså, og vi tuslet rundt i bare trusa og sykehusskjorta begge to... når vi skulle ut var det joggebukse og t-skjorte. Jeg hadde ingen problemer med ks og bukse, men hvis du har det kan du jo vurdere morgenkåpe ja. Beklager, ja er HI. Ok, men er ikke mannen til den andre der mye? Ok å gå rundt slik da? Jeg greide ikke bukse, for magen var jo akkurat like gigasvær, så buksene presset på i såret syntes jeg. Den pyttelille bandasjen dekket jo knapt såret. Brukte bind over da som jeg satte på tvers øverst i trusa, det hjalp jo endel. Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7
Snellamedto Skrevet 3. mai 2013 #20 Skrevet 3. mai 2013 Enig, jeg brukte også de sykehusskjortene og etterhvert t-skjorte (og joggebukse) både på natt og dag. Sykehusskjortene er svære og lange og nesten som en kort nattkjole. Du kommer ikke til å være mye ute av rommet/ senga uansett så det er ikke noe poeng i å tenke på fine klær til barsel. Jeg tok også ks, og kunne fint ha på joggebukse, tror ikke det er mer hemmende pga man har tykk bandasje på de første dagene. Imidlertid er man jo litt mindre mobil etter ks (jeg kunne f.eks ikke gå det første døgnet, både pga smerter og at de ikke tok ut kateteret før etter 24 t). Jeg var ute av rommet til sammen kanskje 3 ganger i løpet av de 3 dagene på barsel, og da hadde jeg på joggebukse og tskjorte og slipperser. Sist hadde jeg enerom, og kunne derfor vandre rundt som jeg ville, dvs mer eller mindre påkledd på rommet. Bortsett fra når jeg skulle bort til bebis på intensiven (stort sett hele tiden), og da ville jeg ikke gå med sykeskjorte for dit var det en stubb. Joggebukse var ikke godt å ha på pgs ks såret, og kunne hvertfall ikke ligget med den. Denne gangen satser keg på å få en frisk bebis som jeg kan ha inne hos meg, og må sikkert også dele rom. Derfor tenker jeg litt på bekledning. Kan ikke gå rundt i bare puppa da, og hvis en må ut en tur kan det jo også være greit å være litt anstendig. Men det er ok å vase rundt i sykehusskjorta inne på rommet og evt for å hente mat/pumpe osv? Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7 Nå vet jeg ikke om du er HI eller ikke, men jeg delte rom jeg altså, og vi tuslet rundt i bare trusa og sykehusskjorta begge to... når vi skulle ut var det joggebukse og t-skjorte. Jeg hadde ingen problemer med ks og bukse, men hvis du har det kan du jo vurdere morgenkåpe ja. Beklager, ja er HI. Ok, men er ikke mannen til den andre der mye? Ok å gå rundt slik da? Jeg greide ikke bukse, for magen var jo akkurat like gigasvær, så buksene presset på i såret syntes jeg. Den pyttelille bandasjen dekket jo knapt såret. Brukte bind over da som jeg satte på tvers øverst i trusa, det hjalp jo endel. Anonym poster: df953180a07cd587eee6ab679b8e2fd7 Hm, jo begge mennene var jo der en del forsåvidt.. :-) Men det er forheng mellom sengene, som mer eller mindre deler rommet i to, så vi så jo ikke hverandre så mye. Dette var på Rikshospitalet. Det var ikke noe stress uansett. Jeg for min del, var omtrent lenket til senga altså.. Ikke fordi jeg ikke klarte å gå i hele tatt (pga ks'et), men det handlet jo mye om amming, soving og andre småting. Gikk aldri og hentet mat selv, f.eks. Alle kom til meg med det jeg skulle ha, jeg gikk på badet selv, og ellers bort til vinduet, skapet hvis jeg trengte noe, men det var jo rett ved senga. Første dagen gikk vi til barnelegen for den første kontrollen, da ble jeg trillet av en jordmor i rullestol fordi jeg ble så svimmel av å være oppe, og dagen etter der igjen var jeg på fysioterapeut-info-møte. Det var de gangene jeg var ute og hadde behov for klær. Kan du ikke ta på en mamma-tights eller noe? De er jo høye i livet og digge å ha på.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #21 Skrevet 3. mai 2013 Jeg tenker avgjort nattkjole på barsel. Har et bilde i hodet mitt av meg iført hvit, nystrøket nattkjole m/puffermer og en tekkelig sexy utringning med de sommerbrune puppene mine svulmende, yppige av morsmelk. Jeg sitter med Nurket i armene lent mot en haug snehvite puter av egyptisk lin (elller noe sånt?), håret mitt flommer tykt og skinnende nedover skuldrene, kinnene blusset, øynene tindrer av morsfølelse og lykke. Kjæresten gir meg et etterlengtet glass med bobbliss, familien fotograferer og bildene postes fortløpende på min nyopprettede mammablogg, facebook, instagram, twitter og alle mine 657 venner klikker "like" til pekefingrene deres ramler av Tror muligens ikke det blir akkurat slik, da ... *Fnis*, ser for meg mye av det samme. Men siden håret mitt ikke er tykt og skinnende til vanlig mistneker jeg at det ikke magisk blir sånn av en fødsel? Anonym poster: 379948f2bd6f4330f4b20a74891a8755
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #22 Skrevet 3. mai 2013 De færreste nattkjoler er greie å amme i, men en morgenkåpe kan være grei å ta på når man skal opp om natten ol. Anonym poster: d3db5345f94db3f1737e6761350d1e63
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2013 #23 Skrevet 3. mai 2013 En morgenkåpe/badekåpe hadde jeg tatt med meg. Nattkjole er bare tull etter min mening. Bruk sykehusskjorte eller ev ammetopp. MEN jeg hadde kjøpt en ammebh og tatt med. Ta også med en myk bukse Anonym poster: 4bae47a883f016beb89ba8ebce48d9dc
Håper<3 Skrevet 3. mai 2013 #24 Skrevet 3. mai 2013 Jeg hadde med meg morgenkåpe i bagen, brukte den aldri. Neste gang tar jeg ikke med meg noe annet enn en stor genser og en kosebukse. Brukte ikke annet en sykehusskjorten der oppe, morgenkåpen var bare i veien og tok opp mye plass i bagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå