Gå til innhold

Er så sliten av smerter og sykemelding :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk prolaps i februar og har hatt store smerter i beinet etter det. Fikk også betennelse i hofta, antakelig pga feilbelastning.

Var fullt sykemeldt i halvannen mnd og har jobbet 40% siden.

Så lenge jeg går på beina går det greit, men å stå i ro, sitte eller ligge så får jeg grusomt vondt i foten.

Og jeg blir så sliten av det. Kan ikke ta meg femminutt eller en skikkelig lunsjpause uten å reise meg 10 ganger.

Smerten gnager hele tiden, men bli da verre når jeg sitter. Jeg jobber som sykepleier.

Tåler ikke sterke smertestillende og nå har jeg spist så mye Ibux at jeg er redd jeg skal gå magesår eller tarmblødning. Merker at jeg blør lettere.

Mannen min tar ikke det her på alvor. Tar ingen spesielle hensyn hverken i forhold til å ta seg av unger eller arbeidsfordeling i huset.

Føler de ikke tror meg helt på jobb heller, fordi jeg klarer jo å utføre oppgavene, men har likevel smerter.

Er så lei og trist i dag og vil bare bli frisk!!

Trenger noen oppmuntrende kommentarer og kanskje tips til hva jeg kan gjøre for å få fortgang i det her...

Anonym poster: 4e29180ff450bf186cf7e665d95b5dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært hos naprapat eller manuellterapeut?

De kan jo ikke gjøre noe med selve prolapsen, men de kan hjelpe deg med all feilbelastningen og sørge for at smertene pga "følgelfeil" blir minst mulig.

Anonym poster: 0734d65a6e64ddad32fcdd4483bff543

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Føler med deg...har hatt symfyseløsning i 15 uker og ikke sovet enn natt på like lenge. Alt som hjelper er å ligge rolig. Jeg jobber fortsatt litt, men som deg kan jeg ikke sitte mer enn 5 minutter, jeg må enten ligge eller stå å svaie. Nå går forhåpentligvis dette over etter fødsel da, som enda er 10 uker fremover i tid, men du har min fulle sympati!!! Det er slitsomt å ha så vondt hele tiden :( aner ikke hva du kan gjøre for å hjelpe, men håper du får noen gode tips!

Skrevet

Huff da, god bedring! Håper du snart blir bra igjen :)

Hva med å få full sm og heller bruke dagene til å få hjelp til å trene deg opp? Kanskje det hjelper på sikt?

Anonym poster: e964f59ebc4663cfe39a6ffa3bc86cc0

Skrevet

Huff ja d er skikkelig drittvondt med prolaps:( hatt d selv for noen år siden. For d første må du høre m naprapat, osteopat eller fysioterapeut om der noe de kan hjelpe deg med. Spesifikke øvelse kan hjelpe deg. Har selv jobbet mye med kjernemuskulatur for å holde ryggen stabil (har spinalstenose).

For d andre så må du bare få mannen din til å forstå. Og om du har store unger så kan de hjelpe til m husarbeid.

Jobber selv 60% og snart 40% pga bekkenløsning. Får heldigvis full forståelse på jobb og hjelp av samboer m både jenta vår og ift husarbeid.

Lykke til:)

Anonym poster: 84173eb35dc2250da31f5013a96037f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...