Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Han har i mange år nå kranglet med de. Krangelen har gått så langt at de ikke prater. Kan gå en meld frem og tilbake en gangi mnd fra foreldra hans hvor de spør om hvordan han har det.Han svarer kort ``bra``. Han er redd for at disse skal plutselig stå på døra her. Han frykter dette. Nærmest angst for å gå ut for å se de i innkjøringen vår. Barna kjenner de ikke, Har ikke møtt de på over et år. Han pratet med meg om dette i går at han er bekymret for å se de igjen her hjemme da han ikke kan kontrollere dette. Han vil ikke se de. Vil ikke ha noe mer med de og gjøre men klarer ikke ende det helt. Skal sies at vi hadde besøk av besteforeldrene på døra her i påsken uventet og det gikk ikke bra. Dette er da 3 gang noen fra mannens familie står på døra her for å lage bråk. Hva får vi gjort?? Jeg kjenner jeg blir bekymret. Skal litt til for at mannen er redd for noe, og dette er han virkelig redd for. HVa ville dere gjort?? Skal sies at de gangene de har hvert her og lagd bråk så går de ikke frivellig. De godtar ikke et nei. Ber vi de dra så sier de nei og rikker seg ikke. Går vi inn så begynner de å banke på vinduer og døra. Hjelper ikke ringe politiet heller da det kan ta alt fra 1-4 timer før de kommer for slikt. råd?? Anonym poster: dc32d94295aff49b4f5f91fe1a7bd132
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Kanskje dere burde flytte, og ikke registrere den nye adressen for elektroniske søk osv, reservere kalles det kanskje? Dere trenger jo ikke flytte langt, bare til en annen gate sånn at familien hans ikke vet hvor dere bor. Du kan høre med politiet/lensmannskontoret om besøksforbud, men det skal litt til for å få det. Men prøv! Det må være slitsomt å føle seg som fange i eget hjem/liv Anonym poster: 031f812077671cc889e457d1a740d9d6
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Kanskje dere burde flytte, og ikke registrere den nye adressen for elektroniske søk osv, reservere kalles det kanskje? Dere trenger jo ikke flytte langt, bare til en annen gate sånn at familien hans ikke vet hvor dere bor. Du kan høre med politiet/lensmannskontoret om besøksforbud, men det skal litt til for å få det. Men prøv! Det må være slitsomt å føle seg som fange i eget hjem/liv Anonym poster: 031f812077671cc889e457d1a740d9d6 Vi ønsker ikke flytte fra huset vårt da vi har gjort så mye med huset for å få det til å være våres. Barna elsker huset og ute området vårt. Tror det er vanskelig å få til besøksforbud da det ligger en krangel til grunn men vi klarer ikke bevise at de faktisk holer på slik som de gjør. Anonym poster: 0c2af0a37c9cca7128d20eabdb68204e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Ok, da blir det verre. Men for noen år siden var jeg sammen med en styrtrik fyr. Og for vår egen og barnas sikkerhet, så valgte vi å gjerde inn hagen med mur, og stor jernport. På den måten måtte de slippes inn av oss for å kunne komme inn på eiendommen. Nå vet jeg ikke hvor stor tomt dere har, men er den ikke alt for stor, hva om dere får hjelp av naboene til å sette opp et gjerde som er så høyt at man ikke kan klatre over det. Det trenger ikke koste mye, vet det selges billig materiale på denne tiden av året. Og få dere en port! Anonym poster: 031f812077671cc889e457d1a740d9d6
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Ok, da blir det verre. Men for noen år siden var jeg sammen med en styrtrik fyr. Og for vår egen og barnas sikkerhet, så valgte vi å gjerde inn hagen med mur, og stor jernport. På den måten måtte de slippes inn av oss for å kunne komme inn på eiendommen. Nå vet jeg ikke hvor stor tomt dere har, men er den ikke alt for stor, hva om dere får hjelp av naboene til å sette opp et gjerde som er så høyt at man ikke kan klatre over det. Det trenger ikke koste mye, vet det selges billig materiale på denne tiden av året. Og få dere en port! Anonym poster: 031f812077671cc889e457d1a740d9d6 Tomta er 1,2 mål. Kan nok ikke sette opp et stort gjerde da vi bor midt utpå jordet. Vi har en nabo men der bor det ingen. Har vurdert port på veien som må lukkes opp. men hindrer de ikke å gå hit. Hater virkelig at det skal være slik. hi Anonym poster: 0c2af0a37c9cca7128d20eabdb68204e
Underveis --> Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Film de når de kommer. Blir garantert hissige av det, men da blir det i alle fall dokumentert. Ja, og så kan dere la være å åpne døra. Ta bilen og reise ned på politohuset i tilfelle de følger etter. Traumatisk for barna, selvfølgelig, men forhåpentligvis nok til at de gir seg etter hvert. Dersom krangelen er om penger, derimot, tilsier vel all erfaring at de kan være ganske standhaftige... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Film de når de kommer. Blir garantert hissige av det, men da blir det i alle fall dokumentert. Ja, og så kan dere la være å åpne døra. Ta bilen og reise ned på politohuset i tilfelle de følger etter. Traumatisk for barna, selvfølgelig, men forhåpentligvis nok til at de gir seg etter hvert. Dersom krangelen er om penger, derimot, tilsier vel all erfaring at de kan være ganske standhaftige... Lykke til! en vei inn og se parkerer alltid så de sperrer veien ut herifra. Filme gjør vi. Er vi ute så er det vanskelig å ta med alt og løpe inn med barn for å unngå bråk. Er vi inne lukker vi ikke opp. Men nå er det sommer og vi kommer til å være mye ute.. Kjenner jeg gruer meg for å gå ut. Anonym poster: 0c2af0a37c9cca7128d20eabdb68204e
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 Men om dette forholdet er så betennt som det høres ut som, hvorfor kutter han ikke bare kontakten med dem helt?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 Men om dette forholdet er så betennt som det høres ut som, hvorfor kutter han ikke bare kontakten med dem helt? Vet ikke. Virker som det er noe som holder han igjen på det. Jeg vet ikke. Han sier til flere enn meg at kontakten med de er brutt. Men sender likevell svar på sms. Har spurt men får ikke ordentelig svar. hi Anonym poster: 0c2af0a37c9cca7128d20eabdb68204e
Gjest MaJo0812 Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 Dette høres jo helt merkelig ut. Hva er det de vil da? Kjøp hund, en svær sint hund dere kan sende etter dem når de kommer.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 Syns det hele virker merkelig jeg.. Hva med å forsøke å komme til bunns i problemet i stedet og skvære opp og få et normalt forhold til de igjen da? Altså; enten eller.. Enten så kutte kontakten helt og gi klart og tydelig beskjed om at det ikke ønskes noen form for kontakt; ikke besøk, ikke meldinger, ikke ringing, ja - ingenting, eller så prøve å finne en løsning og få et normalt forhold.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #12 Skrevet 2. mai 2013 Lurer også litt på hva det egentlig er de vil? Skylder han penger siden han ikke vil kutte kontakten? Er det noe han ikke forteller deg? Anonym poster: 520883f4f08fc5e28a56787bbdb77aea
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #13 Skrevet 2. mai 2013 Lurer også litt på hva det egentlig er de vil? Skylder han penger siden han ikke vil kutte kontakten? Er det noe han ikke forteller deg? Anonym poster: 520883f4f08fc5e28a56787bbdb77aea Skylder ingen penger. Virker bare som de har vanskelig for å gi slipp på hverandre. Han sier han forteller alt. Har dobbel sjekka alt hvor han sier han har fått meld og det står det og det, jeg spør enkelt kan jeg få lese selv.? det får jeg. så vet at det stemmer det han sier om meld. Sikkert noe han ikke forteller eller han ikke klarer selv å innse enda. men hva vet jeg ikke. virker ikke som han vet heller. Vet ikke hva jeg får gjort. Problemet er at de ikke liker måten min mann lever livet sitt på og det at han lever med meg og ble far i alder av 20 år. Han er nå 25, blir 26 i år. OG jeg tenker at det burde holde snart. De har prøvd å finne ut av problemet flere ganger, men enda det ikke går å se de så klarer de ikke slutte å ha kontakt heller. hi Anonym poster: 0c2af0a37c9cca7128d20eabdb68204e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #14 Skrevet 2. mai 2013 Derekan jo be om besøksforbud hvis de sjikanerer dere, man da trengs det kansje litt bevis. Anonym poster: 14d5034e2c7b588023f112f5be3d86c7
Himmel og hav Skrevet 2. mai 2013 #15 Skrevet 2. mai 2013 Hvis han virkelig ikke vil ha kontakt med foreldrene sine, så hadde han kuttet dem ut, så det er nok noe i han som ønsker det annerledes. Hva med å søke hjelp hos en nøytral tredjepart for en eller annen type mekling slik at det kan bli en avklaring på konflikten, enten den ender opp i et brudd eller forsoning. Slik det er nå er det neppe greit for noen parter, og det vil ikke bli bedre av seg selv, eller av store, sinte hunder og jernporter.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #16 Skrevet 2. mai 2013 Hvis han virkelig ikke vil ha kontakt med foreldrene sine, så hadde han kuttet dem ut, så det er nok noe i han som ønsker det annerledes. Hva med å søke hjelp hos en nøytral tredjepart for en eller annen type mekling slik at det kan bli en avklaring på konflikten, enten den ender opp i et brudd eller forsoning. Slik det er nå er det neppe greit for noen parter, og det vil ikke bli bedre av seg selv, eller av store, sinte hunder og jernporter. VI har hatt en 3 part inne for å hjelpe til og det ble verre. Etter det kom det trusler og mer dritt. Har ikke bevis for noe av det. Mannen sier han forteller alt. men følt lenge at det er noe han holder tilbake. Hva vet jeg ikke. Kjenner dette tærer på parforholdet her hjemme også. Anonym poster: 0c2af0a37c9cca7128d20eabdb68204e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2013 #17 Skrevet 2. mai 2013 Nå skal hvertfall mannen ha sagt ifra at nå vil han ikke mer. Så blir spennende å se hva som skjer senere i dag. Anonym poster: 0c2af0a37c9cca7128d20eabdb68204e
Gjest MaJo0812 Skrevet 2. mai 2013 #18 Skrevet 2. mai 2013 Skjønner ingenting jeg. Ham ble far som 20 åring og i hele seks år står familien på døra og nekter å gå og lurer på hva da? Du skriver ikke hva de vil for noe? Hvis mannen din ikke forteller deg mer enn dette er det noe han ikke har fortalt deg. Det går ikke an å ha oppriktig angst for å få familie medlemmer på døra som misliker hvordan han har ordnet livet sitt. Det er jo ingen konflikt mellom dere sånn som du beskriver det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå