Gå til innhold

Eksamenskrise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig gravid nå og har en eksamen neste uke. Jeg er så sliten. Sover dårlig, har hyppige/kraftige/vonde kynnere, vond rygg/bekken, må tisse hele tiden, halsbrann, kvalme og nedpress etc.

Har vært på de fleste forelesningene, men føler ikke st jeg har så god oversikt over pensum som jeg pleier.

Var hos JM nå og hun likte IKKE at kynnerne kommer så ofte og kraftig (kommer hvis jeg anstrenger meg). Hun sa hun var bekymret for at jeg skulle gå i fødsel og ville at lege skulle sykemelde meg 100% nå.

Hva gjør jeg? Jeg er så sliten og føler meg ikke i form til å lese til eller ta eksamen til uken. Vil bare ligge i sengen og sove :(

Skal jeg bite tennene sammen og ta den eller kaste inn håndklet nå å la meg sykemelde til jeg går ut i perm? Jeg kan jo fint ta den senere.

Hva gjør jeg? Noen som har vært i damme situasjon?

Jeg føler at å passe på at baby i magen har det bra og at jeg er uthvilt og klar for fødsel er en så mye viktigere oppgave enn en dum eksamen!

Anonym poster: b63bd6b5807f2e4342e706570fdd6e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den eneste konsekvensen er at du må ta den senere, altså ikke blir forsinket i ditt planlagte studieforløp, ville jeg uten tvil sykemeldt meg.

Skrevet

Dette er mitt andre studieløp så jeg har det ikke veldig travelt.

Anonym poster: b63bd6b5807f2e4342e706570fdd6e6f

Skrevet

Ta eksamen og se hvordan det går, stryker du kan du konte?

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg hadde definitivt tatt den og heller tatt den opp igjen, dersom det gikk dårlig:)

Skrevet

Kynnere er helt naturlig og er i de aller fleste tilfeller ikke farlig. Så skjønner ikke hvrofor JM skulle bekymre seg så veldig for det?? (med mindre du er veldig tidlig i svangerskapet da)

Du kan selvfølgelig sykmeldes og ta eksamen senere hvis legen mener du er syk. Men at du ikke har så god oversikt over pensum som du pleier er jo ikke en sykmeldingsgrunn!

Personlig ville jeg nok satset på å ta eksamen. Om bare for å slippe å ha det hengene over meg i permisjonstiden. det er jo kipt hvis du enten a) må ta eksamen neste halvår (underpermisjonen) B) må lese deg opp igjen på pensum neste år eller c) risikere at du ikke får tatt eksamen eller må lese helt nytt pensum fordi de har endret innholdet i studiet.

Anonym poster: 381ef81e74762fbba67587ca4c677fb3

Skrevet

Jeg ville tatt det rolig, men prøvd å tatt den uansett. Var i en lignende situasjon for noen år siden der jeg valgte å ta den opp igjen etter babyen kom. Det angret jeg veldig på, fikk et kolikkbarn og var ti ganger mer utslitt enn da jeg gikk gravid.

Anonym poster: a6c21be78c8e618ddd5d3e4af953075f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...