Gå til innhold

Funnet katt i bosset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fant en tynn liten katt i bosshuset her i området vi bor. Aldri sett den katten før men den virket så utstelt og spinkel at jeg regner den hjemløs og at noen har kastet den oppi der. Tviler sterkt på at en katt klarer å låse seg inn og hoppe opp 1,5 meter :(

Er det "retningslinjer" på hva man skal gjøre? Den hadde ikke noe halsbånd eller kontaktinfo på seg. Vi har den her hos oss og tenkte å dra innom vet. for å sjekke chipping, men jeg tviler. Kan vi bare beholde den hvis de ikke finner noen eier på den?

Så tillitsfull og god atte :) nå har vi prøvd å vaske den litt og matet den. Og ungene har jo blitt såå knyttet etter bare en dag, hehe.

Anonym poster: 2ed8addaf0f60fa36590a801efa8531b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner jeg blir veldig glad hvos dere beholder den hvertfall :) Får det nok godt hos dere :) Ville beholdt den og fulgt med på om noen savnet en katt...men siden den ble funnet i søpla tviler jeg kanskje litt på det.. Så sant det ikke er ungdommer med lite respekt for et dyreliv som har vært på ferde.

Anonym poster: f7002fe50cd1c2eb49cf114d1a401e15

Skrevet

Å låse seg inn tviler jeg også på at den klarer, men å hoppe 1,5 m er ingenting for en katt.

Sett opp lapper om at dere har funnet katten. Er den kjælen og tillitsfull har den sansynlig vis eiere som er glad i den og tar seg godt av den. Villkatter er sjelden tillitsfulle.

Anonym poster: 93034b17badac82654103c3d7cc9c6aa

Skrevet

Takk:)

Vi får sette opp lapper, ja. Men politiet, skal de kontaktes? Har en bekjent som fant en hund uten id. Politiet hentet den og kjørte den opp til et omplasseringshjem. Dette gjelder kanskje ikke for katter?

HI

Skrevet

Takk:)

Vi får sette opp lapper, ja. Men politiet, skal de kontaktes? Har en bekjent som fant en hund uten id. Politiet hentet den og kjørte den opp til et omplasseringshjem. Dette gjelder kanskje ikke for katter?

HI

Trenger ikke kontakte politi. Ta den med selv til dyrlegen og spør om de kan sjekke gir chip. Da går du ikke noen overraskelser senere.

Bare si du har den hjemme og vil henge opp lapp/ utlyse den på FB. Det fins enormt med katter som kastes ut, spesielt på denne tiden.

Heldige pusen som ble funnet av dere:-))

Anonym poster: 8b0308e9e92687cf64e8afe0a4975273

Skrevet

Sett inn bilde på dyrebeskyttelsen på face. Få dyrlegen til å sjekke for katteaids hvis dere vil beholde.

Anonym poster: 2e4418a6405ac704182028571cca5210

Skrevet

Sjekk chip og etterlys eierne. For er den tam og tillitsfull har den nok hatt snille eiere. Ville katter pleier ikke være så veldig tillitsfulle akkurat, heller ikke katter som har blitt dårlig behandlet. Er det noen sjans for at katten kan ha sneket seg inn i bosshuset og blitt låst inne der, og derfor er litt medtatt? Katter er veldig nysgjerrige...

Finner dere ikke eierne er det supert om dere tar dere av den:)

Anonym poster: 7e1987d1ac67e4797f96b6240ed302b1

Skrevet

Vi fant en kattunge når barna var små. Vi rakk å bli skikkelig glad i den, hadde den vel 3-4 uker uten vi klarte å finne noen som savnet den og hadde slått oss til ro med at den skulle bli. En dag fikk vi en telefon fra noen som hadde hørt om denne katten vi hadde funnet og lurte på om det kune være deres. De kom kjørende 10 min etter tlf-samtalen og de ble kjempeglade når de fant katten sin. De takket for at vi hadde tatt vare på den og så hørte vi aldri noe mer fra di. Hyggelig for de som fikk pusen sin tilbake, men det ble veldig trist for oss, spesielt barna savnet pusen.

Anonym poster: 246240948c917bb6e3ca0b6ba1bf6192

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...