Gå til innhold

Hva ville dere gjort om dere var meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder å be om sykemelding eller ikke..

Min mann og jeg har brukt 15 mnd på å bli gravide, er nå gravid i uke 6.Vi staret utredning som viste dårlige svømmere hos min mann. Jeg jobber som sykeplleier på en avdeling med tunge løft. Det er mye pasienter, høyt stress nivå og det er ikke alltid vi har mulighet til å spise engang. Jeg har merket i det siste at det gjør vondt i magen, når jeg må løfte pasientene. Jeg prøver åunngå dte mest mulig, ber om hjelp osv, men alt kan ikke gjøres med hjelpemidlere som heis osv. Jeg er veldig redd for at alt stresset skal gå ut over barnet vi har ønsket oss lenge. Jeg er såpass redd og tenker så mye på det, at jeg sover max 4 timer hver natt da jeg konstant ligger meg en klump i magen. Jeg er derfor sliten. Jeg sliter også med kvalme, som enkelte dager kan "kontrolleres" og andre dager ikke.. Dette er meget upraktisk da jeg på jobb ikke har noen mulighet til å kunne "gå fra" pasientene mine titt og ofte. Vi er en avdeling hvor vi mangler ansatte av diverse grunner, derfor er arbeidsbelastningen på oss andre høy..

Hva ville dere gjort? Jeg er redd for at jeg stresser og presser kroppen min for mye, i forhold til den lille..

Anonym poster: 7378a5c4ad15c180d0b58b44a87181ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med fastlege, han/ hun kan svare deg mye bedre enn noen her inne.

Anonym poster: 659b4a935c094c62a7757b0a529d57e3

Skrevet

Du snakker selvfølgelig først med lederen din ang tilrettelegging av arbeidsoppgavene. De har plikt til å vurdere både tilrettelegging og omplassering. Hvis dette ikker er mulig, tar du med deg oppfølgingsplanen din til legen og diskuterer muligheter for sykelding

Skrevet

Da snakker du med legen og med lederen din, for om jobben blir fysisk for tung for deg når du er gravid skal det tilrettelegges. Klarer ikke arbeidsgiver å tilrettelegge må du snakke med legen igjen ang. sykemelding eller å søke svangerskapspenger.

Anonym poster: 6740acba081213ebb29c823474ea6843

Skrevet

Aller først Gratulerer :)

Man skal ikke LØFTE pasienter uansett om man er gravid eller ikke. Man FORFLYTTER med stikklaken, matter eller hva man har for hånden. Dette vet du nok, men fort gjort å slurve pga dårlig tid osv. Hilsen sykepleier. Når det er sagt så syns jeg du skal føle på dette med å jobbe selv. Høres jo ut som om du hadde trengt et lite avbrekk. Kan jo be legen din om et par uker? Det vil jo hjelpe deg til å få slappet av litt. Lykke til!

Anonym poster: 34b9bd4d9768ee545c462c343de5a1ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...