Gå til innhold

Hvilke ferieplaner har dere i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen ferieplaner egentlig da vi har tenkt og pusse opp 2 soverom og få skyvedørsgarderobe på disse rommene så regner med pengene flyr :-) I tillegg så fikk jeg baksmell på skatten på nesten 8000 kroner og disse pengene må jo betales tilbake :(

Har ikke tenkt og være hjemme i 4 uker, men noe må vi finne på. Også tenkte jeg og ta ut barna fra skolen i august 1 ukes tid for en sydentur.

Er det liksom om og gjøre og svi av mest mulig penger på årets ferie?

Anonym poster: e0adb2f8b43b7d15687348a5db0b910b

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

I år får vi nummer 3 midt i fellesferien, så vi skal ingen steder. Skal lage soverom til minsten som kommer, ha elektriker på besøk, bytte en yttervegg....Ja, nok å bruke pengene på :) får se hvordan minsten blir, kanskje vi tar en tur til tusenfryd, badeland eller noe :)

Skrevet

For oss er det ikke om å gjøre å svi av mest mulig penger. Vi har en veldig koselig ferie hvert år og får masse for pengene synes vi. Vi reiser til Kroatia med bil og campingvogn. I år er det bryllupsreisen. Samboeren fikk også baksmell, men jeg fikk igjen litt mer. Han får feriepenger, jeg får feriepenger og vi har spart mer enn nok til bryllupet og resten går til bryllupsreisen :)

Ifjor var vi også på ferie til Kroatia og var borte i 3 uker. Det gikk vel med 40-50 000kr. Da inkl. en shoppingrunde på Bilka på vei hjem og vi tok oss råd til alt vi ville mens vi var borte.

Siden ferien ifjor har vi ikke funnet på masse sprell for å få kontroll på budsjettet til bryllupet. Var på en helgetur nå i helga som var, men ellers har vi prioritert å spare.

Skrevet

Blir nok ein tur til Bergen, kanskje til Voss også.

Skrevet

I år blir det 5 dager i Roma før vi går på Cruicebåt i 7 dager.

Hadde IKKE blitt denne ferien om ikke vi blir spandert på. Så eneste vi må betale er mat og lommepenger. Luksus, ja det vet jeg og er utrolig takknemlig.

Anonym poster: 2e839616c8a6cd37ffd4d9666c97970e

Skrevet (endret)

Eneste ferien som er planlagt til nå er 3 dager i Kristiansand.

Vi skal i dyreparken selvfølgelig :)

Ellers så skal jeg kanskje en helg til London uten småen med.

Nei er komme om å gjøre å svi av mest mulig penger,men gidder ikke å dra på tur visst vi ikke har råd til å finne på ting i ferien uten å tenke om det bli for dyrt.

Kjekt å kunne spise på litt dyrere restauranter når en først er på ferie.

Endret av me_87
Skrevet (endret)

Vi skal på 5 ukers ferie til Danmark med bil og campingvogn. Vi prioriterer å legge en del penger i ferietur hvert år (sparer igjennom hele året til dette). Grunnen til det er at vi ønsker å fylle sommerferien med mye gøy og morro, og opplevelser som vil sitte godt fast i barnet vårt. I år blir vi en til, har termin om noen dager.

Jenta vi har på 5 år begynner å drømme og fantasere om neste ferietur rundt juletider, og hun snakker mye om hva vi skal gjøre og hvor mye hun gleder seg.

Og vi voksne gleder oss nok like mye. :-)

Dette har jo helt med hvordan folk ønsker å prioritere, og for oss er sommerferien årets høydepunkt. :-)

Endret av Queen_of_the_road*ny_spire
Skrevet

Vi skal være på hytta i sommer. Vi planlegger turer når vi ser hvordan været blir. Vi skal feire julen i Thailand så det meste av feriepengene blir brukt på den.

Anonym poster: 9445daad7085b26aa16579381de3439b

Skrevet

Vi har ingenferieplaner i år, veldig deilig igrunn. Hytta står der den alltid har stått, veien dit kan vi også. Så har vi lyst kan vi late oss på hytta i hele sommer. Ungene maser om å dra til klatreparken, så blir nok noen turer dit tenker jeg. To av ungene maser om å dra til dyreparken, sove i kardemommeby. Tror ikke det blir noe av, men vi får se.

Har to dugnader som skjer når jeg har ferie, de har ungene veldig lyst å være med på så da må vi nok det. Skolen blir rivd i begynnelsen av sommerferien så da har skolen dugnad for å tømme det som skal spares på. Korpset har dugnad for å flyttte sine ting ut av det gamle skolebygget og inn i det nye som skal stå klart til skolestart. Ungene har så lyst å være med på denne dugnaden, for da skal de inn i den nye skolen før alle andre. St de må bære mye og jobbe gjør ingen ting, for de skal inn og se den nye skolen.

Anonym poster: 9f889a56efb0cd6bb6680b380c0a5685

Skrevet

Vi skal hvertfall bruke campingvogna en del, kanskje finne en plass i Sverige eller noe.

Så blir det også en tur til hjembyen min som ligger 7 timer unna og da regner jeg med at vi stopper underveis for å ta med barna til hunderfossen.

(I fjor var vi på lilleputthammer og eldstemann ville gjerne til hunderfossen neste gang).

Så skal jeg og mannen på festival noen dager og ellers har vi ingen faste planer.

Kanskje noen småturer eller på hytta.

Vi bruker ikke mange tusen på ferier og tar heller småturer hit og dit enn å dra til syden og div, men tenker det blir dyrere ferier når barna er større ;)

Anonym poster: 5dd46f0ab663cffdc8b8d53f80d2f318

Skrevet

Langweekend i bergen blir ferien i år...gleeeeder meg til akvariet og se denne flotte byen som alle skryter så av ;) Ellers skal vi pusse gulv og male tak... kjempegøy :) Eller jeg og mini skal faktisk på ferie til mine foreldre når dette oppussingskaoset står på...så jeg får jo egentlig litt ferie da :)

Anonym poster: e0b4da4b5ea424a970e860f358ba3d87

Skrevet

Vi skal til sverige med telt og sykler. Veldig billig ferie, og ikke minst veldig koselig både for store og små. Vis kal en tur innom Vimmerby, og resten tar vi litt som det kommer!

En god ferie trenger absolutt ikke koste mye:)

Anonym poster: 0fd0ca4b884797e381e601c5992807ff

Skrevet

Vi skal en ukes tid til østlandet og besøke familie, og vidre derifra tar vi med oss min lillesøster 5 dager til københavn og tivoliet. Ellers blir det å være hjemme her på vestlandet og kose oss :D

Anonym poster: 6b772ce35038c4709e4e2edc57e4b6a8

Skrevet

Vi skal en uke til Ebeltoft i Danmark, har leid feriehus der.

Vi har fire barn så hotellferier faller ut for oss, men vi pleier alltid leie hus eller leilighet et sted og reise på tur. Vi er veldig glad i Danmark alle mann og gleder oss til en tur dit i sommer.

Ellers bor vi ved sjøen så det blir jo en del bading, båtturer o.l. her hjemme også.

Anonym poster: 66f133dc669df927e5d71ce7fc9286f1

Skrevet

Ferien i år blir gårdsferie i Danmark en uke, en tur innom Stockholm og noen småturer rundt omkring. Har hatt norgesferie nesten hvert år siden ungene ble født så blir gøy å dra litt utenfor grensen ^_^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...