Iiiiik Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 En bekjent som er kulturredaktør i Nordlys skrev forleden dag denne statusrapporten på FB. Nå ser jeg at den deles "overalt" der inne og det skjønner jeg! Sist gang Springsteen var i Norge, sto han på Rådhusplassen og hyllet den tolerante, åpne og rause befolkningen i Norge med «We shall overcome». Håper ikke han har spurt noen om hva vi har holdt på med siden sist, når han nå er tilbake. For hva skulle vi svart da? «Nja, ikke stort, Bruce. Bare ubetydeligheter. Vi har begynt å sende fra oss noen mørke, små barn til fjerne land de riktignok aldri har vært i, men som det ser ut som de hører hjemme i.» Bruce: - Problembarn? Oss: - Problembarn og problembarn... Det er jo ikke det som er poenget. Poenget er jo at det kommer til å komme utrolig mange flere hvis vi ikke gjør noe nå. Bruce: - Det er trangt om plassen her? Oss: - Kanskje ikke trangt, men... Bruce: - ...høy arbeidsledighet? Oss: - Kanskje ikke akkurat høy, for det har jo gudskjelov ikke skjedd så mye på de viktigste områdene siden sist: Vi er fortsatt verden rikeste land - hehe - og de sier at Norge fortsatt er det beste landet å bo i - på hele jævla planeten. Alt som før, altså. Ja, eller - vi har forresten begynt å ta tak i de derre romfolka. Bruce: - Jeg har lest om dem. Verdens mest forfulgte minoritet? Oss: - Ja, nettopp, hvorfor skal vi være noe dårligere? Derfor har vi også tenkt å nekte dem mer av den irriterende tigginga. Bruce: - Er ikke det ganske harmløse greier? Vi har masse av det der jeg kommer fra. Oss: - Ja, men dette er ikke amerikanske tiggere, Bruce. Romfolk! De driter utendørs! Bruce: - Hjemløse må ofte det. Oss: - Vet du hvor mange tiggere Oslo-politiet registrerte toppdagen i fjor? 194! Bruce: - Hvor mange mennesker bor det i Oslo? Oss: - Omtrent 600.000. Bruce: - Det var vel egentlig ikke så mange tiggere, det? Oss: - Jo, men er det ikke typisk - at når vi har jobba så jævla hardt for å bli verdens rikeste, så renner folk ned dørene våre med elendigheta si og må ta fra oss arbeidsfolk den gleden det er å nyte verdens beste land å bo i. Og en ting til, mens jeg husker det: Nå har vi omsider begynt å nekte folk vifting med andre flagg enn det norske på 17. mai. Jeg er jo på ingen måte rasist, men hvis folk absolutt må ta fram andre flagg akkurat denne dagen, så kan de vel reise hjem, da? Bruce: - Så godt å se at dere i hvert fall lever ganske bekymringsløse liv her nå, etter alt som skjedde den sommeren. Oss: - Joa, men nå har du bare hørt de fine tinga, Bruce. Det har også skjedd ekstremt negative ting. Og da tenker jeg først og fremst på bompengeavgifta - omtrent o-v-e-r-a-l-t nå. Kan du forstå det, at vi øser ut penger til u-hjelp i Afrika når vi har så dårlige veier her hjemme?! Folkens - nå må vi skjerpe oss.
Gjest sug lut Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Vel, den er bra skrevet, men noen av poengene er kanskje enklere å applaudere om du holder til langt unna romfolket.
Iiiiik Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2013 Vet du, det er jeg ikke enig i. Synes også det er rart å hevde at han ikke er meningsberettiget kun fordi han bor i Tromsø. Blir jo argumentasjon som at byfolk ikke kan mene noe om ulv eller at kun de som bor i Groruddalen kan mene noe om innvandring.
Gjest sug lut Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Det er lett og billig å mene. Det var det med at den vet best hvor skoen trykker som har den på. Jeg uttaler meg ikke gjerne om ting jeg bare har teori på - for teorien og prinsippene og ikke minst føleriet kolliderer med de praktiske realitetene altfor ofte. Romfolket, som i og for seg er et lite problem med mest lokal virkning, mener jeg mye om - prinsippene og teoriene om menneskeverd og rike Norge gir jo fine retoriske grep, men retorikken har ikke noe særlig tyngde mot de faktiske praktiske realitetene i din egen hage, i ditt eget nabolag, i din egen garasje. Innvandrere er et nasjonalt, nasjonaløkonomisk tema, så vi i Groruddalen har langt fra monopol, men likevel kan man jo ønske seg at folk baserer meningene sine på NOE kunnskap OG kjennskap utover vulgær-nettsider fra Hvit Arisk Motstand. Ulv likeså - generelt er det greit å ha et minimumsnivå av både faktisk erfaring og faktisk forskningsbasert kunnskap, men om man ikke kan få begge er ikke forskningen det dummeste å velge. Sorry, litt hast, mye krongel. Kan evt rydde senere.
Iiiiik Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2013 Fullt forståelig, men jeg er fortsatt ikke enig. Fra huset mitt uten noen fra romfolket innen synsvidde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå