Gå til innhold

Noen som bare har ett barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som ikke skal ha fler?

Samme som skrev innlegget om mannen som har forandret fremtidsplanene.

Hva syntes dere om å bare ha ett barn, og hva syns barnet selv om å være enebarn?

Anonym poster: 8d732a0c7374577a9d347424be5c5f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare et barn. Gutt 10 år. Skal ikke ha flere og det er han veldig fornøyd med :)

Anonym poster: 7c0891ebd1612beba736a45a4e39f165

Skrevet

Godt å høre =)

Mannen her vil plutselig ikke ha fler, og jeg er så redd sønnen min vil bli "ensom", hvis du skjønner? Som nevnt i et annet innlegg her så er jeg enebarn selv og alt jeg ønsket meg når jeg var yngre, var ett søsken.

Anonym poster: 2e932fb304fbaeb7ea6e28951814381d

Skrevet

Vi klarer ikke helt å bestemme oss. Har ett, 4 år. Jeg fikser babytiden veldig dårlig og er veldig redd for ikke å klare det en gang til. Vi har dessuten krevende jobber, ingen støtte fra våre respektive familier i hverdagen, og ikke plass/lyst til au pair.

Jeg er selv enebarn og har aldri savnet søsken som barn, men begynner så smått å savne det nå som foreldrene mine blir eldre. Men mine foreldre har vært flinke til å passe på at jeg var i kontakt med mange barn, hos oss var det åpne dører for venner og slektninger som ville komme på besøk.

Jeg prøver å gjøre det samme med sønnen vår. Er også veldig påpasselig med å ikke skjemme han bort.

Om jeg skulle ha et barn til ville det utelukkende vært for vår sønns skyld, men jeg er veldig redd for å bli en bitter, sur, ulykkelig og dårlig mor, og da er vi like langt i forhold til hva som er barnas beste interesse. Har et par år til for å tenke på saken før jeg er for gammel...

Anonym poster: 6f2337119a65129983aec7508cfe19e6

Skrevet

Jeg har ikke ett barn, men to.

Men er selv enebarn. Klart i noen situasjoner har jeg savnet søsken. Men det finnes faktisk verre ting her i livet enn å være enebarn.

Synes jeg har hatt det bra.Masse tid og oppmerksomhet fra mor og far, og mye kjærlighet.

Tenker at hvis foreldrene har det bra, så har barnet det også..

Anonym poster: 4efddced5341fe9850cb024824e7361e

Skrevet

Har 1 barn og skal ikke ha flere. Det er mange grunner til at jeg ikke skal ha flere, men de største grunnene er min alder (jeg er 37 år) og at jeg er singel. Har gått mange runder med meg selv, men det å finne en mann er ikke enkelt og man kan liksom ikke bare hoppe på den første og beste for å bli gravid. Det skulle tatt seg ut ;)

For oss, med og barnet, var beste alternativ å flytte tilbake til hjemstedet mitt. Der har barnet mitt mange søskenbarn og tremenninger. De erstatter ikke søsken, men gir likevel en familienærhet med jevnaldrende. Kusinen min er enebarn og hun sa alltid at det var så godt å vokse opp med søskenbarn, vi er en veldig nær og tett familie, så da blir det slik for barnet mitt også.

Anonym poster: 1aa12d2631a059f0ac5b7e7909354c4f

Skrevet

Jeg har bare et barn, og er usikker på om jeg vil ha flere. Liker ikke småbarnstiden veldig godt, og vet ikke om jeg har lyst å gå gjennom det en gang til.

Anonym poster: f43125bdb11d86f9ab38c647f0c54939

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...