Gå til innhold

Har du erfaring med turistvisum til USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kreves av papirer og hva er gangen i søkingen?

Hvor lang tid i forveien bør man søke?

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fyller ut ESTA-søknad digitalt, betaler noen dollar med visa og får bekreftelse på at det er i orden via mail. Er gyldig i to år. Veldig enkelt så sant du ikke forfulgte jøder under annen verdenskrig ;)

Skrevet

Hei.

Takk for svar.

Vi skal være borte i et halvt år. Så vi trenger turistvisum inntil seks måneder.

Det er visst en mye størrepapirmølle enn til det vanlige visumet. Med intervju på ambasaden osv.

Vi har vært i USA flere ganger, så den søknaden du sikter kjenner jeg til. Jeg skulle ha formulert meg annerledes.

Noen som vet noe om dette tro?

Du fyller ut ESTA-søknad digitalt, betaler noen dollar med visa og får bekreftelse på at det er i orden via mail. Er gyldig i to år. Veldig enkelt så sant du ikke forfulgte jøder under annen verdenskrig ;)

Skrevet

Du må søke B2 visum og dokumentere at du har planer om å dra tilbake til Norge (at du eier hus, har jobb, returbillett osv)

Du sender inn søknaden online og når den er ferdigbehandlet må du kontakte amerikansk ambassade for intervju.

Fra vi sendte søknaden til vi hadde fått den godkjent tok det 14 dager men vi betalte $1500 (tror jeg) for fasttrack grunnet mannen skulle jobbe der og vi ikke var gift (Jeg måtte derved inn på B2 visum)

Det var 2 uker ventetid på å få intervjuet på ambassaden.

Her står det utfyllende:

http://norway.usembassy.gov/mobile//b2.html

Skrevet

Eller har gonoré ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...