Gå til innhold

Har fått litt hetta...


Gjest flykræsj

Anbefalte innlegg

Gjest flykræsj

Trenger noen støttende ord fra flerbarns mødre her... Ikke misforstå meg. Jeg ønsket og bli gravid, og er glad for at alt ser ut til å gå bra så langt. Men, jeg har fått litt hetta av å tenke på at jeg nå skal bli tobarns mamma! Elsker lille knotten min på 2 år. Nå er liksom livet vårt på skinner igjen. Jobben går knall, lille knotten sover om natta og er over verste sykdomstida med luftveisinfeksjoner, omgangssyke og alt annet som raser blant de minste i bhg. Mannen og jeg har det fantastisk sammen. Og nå skal vi begynne på samme sirkuset en gang til? Det føles jo litt som galskap :P Hvordan blir det med barnevakt nå man har to fremfor en? Hvordan blir livet med to små barn??

 

Samtidig gleder jeg meg hinsides til å holde et nyfødt spedbarn som jeg har båret frem :) Både gruer meg, gleder meg og føler meg helt forvirra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har det på akkurat samme måte selv!!!

Gleder meg selvsagt masse til babyen kommer, men samtidig så ser jeg ikke hvordan jeg skal klare å bli like glad i den som jeg er i 8-åringen min:( vet jo at det kommer når babyen er ute og jeg får den i armene mine, men det har liksom vært bare meg og han i så mange år nå. Og hvordan han vil takle å måtte dele oppmerksomheten til mamma og mormor (veldig mormor gutt jeg har).

Men jeg håper og tror at alt vil gå strålende når babyen kommer :) sønnen min har ønsket seg søsken veldig lenge nå, så det er nok bare inni hodet mitt at det tuller litt ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Satser på at det skyldes hormoner som tuller til rasjonelle tanker. Uansett, for seint å snu nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her kom det som en overraskelse (les sjokk! ) da vi har en baby og ikke planla to tette! Jeg oppdaget at jeg var gravid for jeg ble så dårlig..ikke noen bra kombinasjon med en aktiv baby og veldig lite søvn. Har veldig blandete følelser rundt dette, håper bare det går seg til underveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal være glad for at hverdagen går bra og at knøttet er blitt større. Letter bådeå gå gravid og når babyen kommer:) og fordel og ikke vente enda lenger,større oovergang og begynn på igjen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg med 8 åring, vær forberedt på at han kan bli sjalu! Største her ble det en dtund, var vant til å ha foreldre og besteforeldre for seg selv. Men nå har det gått seg til og søskenkjærligheten er stor:) om en ikke skal bli like glad i nr 2 tror jeg alle tenker, men når babyen er kommet skjønner en ikke hva en bekymret seg for!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror absolutt ingen angrer på at de fikk nr 2! Klart at det blir litt mer travelt, men ikke slik overgang som det var å gå fra å ha ingen til den første. Nå er dere jo livet okkupert av den første uansett og ting blir bare litt anderledes, men ikke verre en at du fint klarer det. I forhold til barnevakt har vi 3, og pleier stort sett legge ungene ør vi pr, ellers så har vi en barnevakt som føler seg trygg på å legge alle 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ting ble lettere med 2. Med en gang så kan man jo ikke slippe babyen ut av syne et øyeblikk, men etter en tid er de til hverandres glede og underholdning.

Man blir like glad i dem, men det som overasket meg var at man blir glad i dem på hver sin måte. Helt og unikt glad i hver enkelt av dem, tilpasset hvem de er.

 

Nå venter jeg helt overaskende nr 5 ( skikkelig attpåklatt) og regner med at det blir litt deilig å få baby med store barn i huset, selv om jeg ikke har tidligere erfaring der siden jeg har 4 tette....

 

Jeg husker at jeg lurte på hvordan jeg kunne bli like glad i nr to som jeg var i nr en ;)

 

Barnevakt synes jeg ble verre for hver jeg fikk, ble pluttselig ikke så greit med 2, og etter nr 4 ble det uaktuellt, men det er jo forskjellig hvem man har rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...