Anonym bruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 har en i familien som er sjalu for så og si alt vi gjør. vi har renovert huset vårt. og hver gang denne personen er her så merker vi at vedkommende er sjalu for at vi har fått det fint. blir sliten av dette. lurer på om dette er vanlig å bli sjalu for?? skal sies at vedkommende har råd til å gjøre ting med sitt hus men velger å bruke pengene sine på andre ting. (ikke vår sak men syns det er rart å bli sjalu) Anonym poster: b173ee1d672c5605f4e097f12e9ef153
Elsker livet Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Noen blir nok mer sjalu enn andre. Hadde en venninne tidligere som veldig lett ble sjalu. Det merket vi med at hun alltid fant noe hun kunne rakke ned på eller latterliggjøre. Må være slitsomt å være slik. Mye lettere og mer behagelig for sjelen å unne folk goder.
Himmel og hav Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 Vi har det litt sånn med en slektning. De prioriterer helt annerledes enn oss, og bruker bl.a mye penger på merkeklær til ungene, sydenturer og nye mobiler. Vi bruker heller penger på huset, kulturopplevelser, god mat og siden hele familien er over gjennomsnittet opptatt av film og data, så går det en del penger til sånt. Inntekten er ikke veldig forskjellig, men vi er nok generelt mer forsiktig med penger. Det kommer stadig småsure drypp fra denne slektningen om vi har kjøpt noe nytt. "Det er jo ikke alle som kan ta seg råd til sånt, da!", "Jeg skulle hatt nye sko jeg også, men det er jo ikke alle som bare kan smette ut og handle det". Det har blitt sånn at jeg nesten kvier meg for å si at jeg har noe nytt, samtidig så tenker jeg at jeg må da få lov til å si at vi har kjøpt ny tv, når de kan skryte av at de skal på to utenlandsturer denne sommeren. Det er mulig det er vanlig å bli sjalu, men i så fall så tror jeg at de fleste holder det inni seg.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2013 #4 Skrevet 1. mai 2013 Skulle ønske folk kunne holdt dette inni seg. Er en naturlig følse ja. Men ikke noe man trenger å dele med gud og enhver hele tiden. Tenker at det er natulig blandt barn å bli sjalu for en annen har nye sko eller slikt, men voksen alder,,. VI har dårligere inntekt enn vedkommende som er sjalu på oss. men prioriterer hus, og klær,.. mens de prioriterer andre ting, ved faktisk ikke hva de sløser penger på. de har et barn, vi har to,.. Gruer meg alltid til å ha besøk av vedkommende, syns ikke det er koselig når de hele tiden utrykker sjalusi for hva vi har gjort. Anonym poster: b173ee1d672c5605f4e097f12e9ef153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå