meg83 Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Skal ta glukosebelastningstest i morgen (gjort det to ganger før -pyton!!). I dag har jeg spist et par kakestykker og drukket brus og iste (1.mai-besøk, "måtte" bare ) Har dette negativ innvirkning på morgendagens test, eller har det ikke noe å si?
Sunnmøringen Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Det kan nok kanskje ha innvirkning ja. Jeg gjorde det samme, bursdagsselskap dagen før. Hadde da forhøyet fastende blodsukker når jeg kom på legekontoret om morgenen. Lykke til! Glukosebelastning er verste sort
meg83 Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2013 Takk for svar! Har allerede vært der, og verdiene var heldigvis fine likevel =) Ikke spesielt sjarmerende prøve, nei
Skyen Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Jeg måler blodsukkeret mitt en gang i uken pga frykter svangerskapsdiabetes, og uansett hva jeg spiste dagen før har blodsukkeret vært på det samme hver eneste gang jeg har målt i ca 10 uker, 4,7. Aldri mer og aldri mindre. Jeg måler også to timer etter middag og det varierer litt men er alltid på 5-tallet. Så lenge du ikke spiser noe den morgenen du skal ta testen (hvis du har fått beskjed om å faste, jeg vet ikke om man må det) så skal blodsukkeret være så lavt som det kan neste morgen, så lenge du ikke har diabetes. Har du diabetes så blir det kanskje noe annet. Men for å være sikker så kan du jo unngå sukker og andre karbohydrater etter kl 24 Husk at ikke bare sukker påvirker blodsukkeret, aspertan (som er i brus uten sukker, som cola zero) og karbohydrater gjør også det.
Skyen Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Hehe er litt fjern, så nå at du har vært der Men men kanskje noen andre lurer på det samme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå