Gå til innhold

Når bør jeg si nei...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bør jeg si til mannen min at han ikke kan drikke alkohol før fødsel? Vil ikke ha han full på fødestua :P nå er det ikke sånn at han drikker så ofte, men han prøver å treffe kompisene mer i helgene før mini kommer og det blir slutt på å gå ut med de på en stund.

Jeg tenker at 15 dager før fødsel er ok, men lest at fødsel alt kan begynne i uke 37. Mannen min er svært i tvil om jeg kommer til å føde før termin.

Anonym poster: 3579667e67be8f69737b00db8134657f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det som det er at det plutselig kan skje og at han må være klar og sjåfør. Og han kan drikke med kompiser etter babyen er kommet. Sosiale livet stopper ikke opp med mindre man lar det gjøre det.

Anonym poster: a7ed97ecd4632fd8d6cbad246f82bc5f

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vel, da kan du si til ham at de tre siste ukene før termin kan fødsel i prinsipp starte når som helst, få kan han vel tenke seg til det selv. ;)

Skrevet

Klarer han virkelig ikke å forstå selv når det er lurt å holde seg edru før fødsel?

Anonym poster: 596e0019fc88f12bd98777cc429a1ffd

Skrevet

Jeg har aldri nektet mannen min noen ting jeg, han er en voksen mann som selv må ta ansvar og jeg er ikke mammaen hans.

Velger han å drikke seg full rett før termin og jeg går i fødsel tar jeg med meg noen andre på fødestuen og kommer til å ha vanskelig for å tilgi han sviket, men det skjønner han heldigvis selv og har holdt seg edru i ukene før fødsel. Ikke noe stort offer for han det heller, han MÅ ikke drikke for å kose seg med kompiser..

Anonym poster: f30e0803d60e5271780f1fcbaf75c895

Skrevet

Har flyttet til nytt sted, så ingen andre som kan kjøre meg enn min kjære. Og så vil jeg jo så gjerne ha han der. Han vil også være med på fødsel, men klarer ikke helt tro at mini kan komme før termin

Anonym poster: 20d6e78ed15a582f2941e5758fcf64da

Skrevet

Har flyttet til nytt sted, så ingen andre som kan kjøre meg enn min kjære. Og så vil jeg jo så gjerne ha han der. Han vil også være med på fødsel, men klarer ikke helt tro at mini kan komme før termin

Anonym poster: 20d6e78ed15a582f2941e5758fcf64da

Mitt første barn kom 13 dager før termin, tre dager etter at fødselslegen på sykehuset hadde tatt ultralyd og sagt at ungen lå så høyt og jeg var så umoden at jeg måtte regne med overtid. Man vet aldri når barnet kommer, det kan plutselig gå fort...

Anonym poster: f30e0803d60e5271780f1fcbaf75c895

Skrevet

Siste tre ukene før termin mener jeg han ikke behøver å drikke seg full. Dersom dere ikke er avhengig av han som sjåfør til sykehuset, ser jeg ikke noe grunn til at han skal behøve å være avholds. Mest sannsynlig rekker han å bli edru til dere skal kjøre ettersom de fleste går hjemme en stund med rier før dere drar til sykehuset. Men selvsagt drikke med måtehold slik at han fremdeles kan være med på sykehuset om du skulle få en fødsel der du må dra på sykehuset umiddelbart.

Anonym poster: c20bac99711c8680d0d3e9670f47060c

Skrevet

Dette bør han vel strengt tatt forstå selv, uten du må si det til han?

Skrevet

Og han kan se inn i fremtiden eller? Herregud han virker tjukk i huet!

Anonym poster: 71700eff20f68c6894961b6eaea98252

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...