Anonym bruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Vi skal kjøpe leilighet som skal leies ut, så nå trenger jeg litt tips og råd. Er det best å leie ut møblert eller ikke? Hvilken str er det mest etterspørsel etter? Bør strøm være inkludert i prisen? Hva med Internett? Ellers noen tips? Anonym poster: 3c0454e38421c4e44f797a6bfb1dd06d
Følelsesvims Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Kommer jo an på hva dere har råd til å kjøpe. Tenker dere langtidsleie eller korttidsleie? Langtids- eller korttidsleie vil jo ha betydning for om dere leier ut møblert eller ikke (det samme vil målgruppen). I studentbyer er etterspørselen etter relativt billige 1-2-romsleiligheter stor, samme i "oljebyer", men der kan man gå opp i pris (mer relevant med 2-mannsleiligheter der). I de store byene er det kanskje greit å la selve utleie-styret gå via et firma (har ingen erfaring med det selv da, typ Utleiemegleren). Dere må ha depositumskonto, og for guds skyld, SKRIV KONTRAKT!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 Vi skal kjøpe leilighet som skal leies ut, så nå trenger jeg litt tips og råd. Er det best å leie ut møblert eller ikke? Hvilken str er det mest etterspørsel etter? Bør strøm være inkludert i prisen? Hva med Internett? Ellers noen tips? Anonym poster: 3c0454e38421c4e44f797a6bfb1dd06d VI leier ut to leiligheter i kjelleren, den ene fullt møblert og den andre delvis møblert. Vi satser på studenter som kommer utenbys fra for å slippe å ha fremmede folk i hagen om sommeren. Den største leiligheten er pluss strøm, den minste er inkl. strøm - begge deler funker greit Her er det etterspørsel etter alt, stor mangel på utleieleiligheter her i byen. Internett er inkludert hos oss (mannen min er datamann og har ordnet noe greier). Husk: Referanser, depositum og kontrakt, så har du gjort mye Anonym poster: 7464251ec8d69ed44d2574438b88b8c6
Gjest @---;- Skrevet 1. mai 2013 #4 Skrevet 1. mai 2013 Møbler eller ikke kommer litt an på størrelse på leilighet og type mennesker du ønsker. Kjøper du en liten et/to roms leilighet er det ofte unge, enslige, studenter, førstegangsleiere du får. Det kan da lønne seg å ha det møblert. Tre roms og større er litt mer varierende. Her får du inn alt fra venner i bofelleskap til familier til mye rart. Her tror jeg det kan lønne seg å ikke ha det fult møblert. Men, heller stå for hvitevarer. Fordelen med det er at da er det du som har koblet oppvaskmaskin og vaskemaskin. Dermed vet du hvordan det er gjort og på det viset reduserer faren for vannlekkasje. Når det gjelder strøm så er det greiest at leieboer selv betaler dette. Erfaringsmessig så er de mer bevist strømforbruket da. Når det gjelder Internett og kabeltv så har vi valgt å betale for dette. Grunnen er at det er såpass kostbart å koble dette inn hvis regningen ikke blir betalt. Men, hva som er størst etterspørsel etter eller ikke vet ikke jeg. Det vi såg på når vi kjøpte var hva vi satt igjen mest med. Da i forhold til pris på leiligheten med alle utgifter i forhold til leigeinntekter. Vi endte derfor opp med treroms leiligheter. Bruk Finn aktivt og se både på salgspriser og leiepriser. Lykke til...
Bustehue Skrevet 1. mai 2013 #5 Skrevet 1. mai 2013 Min erfaring med utleie er at du må vurdere evt. leieboere nøye. Be om referanser og spør om alt som kan tenkes å være relevant for leieforholdet, det er ingenting å være flau over. Har drette på leggen flere ganger fordi jeg stoler på folk og ser alltid det beste i alle. Det gjør jeg ikke lenger når det gjelder potensielle leieboere lenger, for å si det sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå