Gå til innhold

Greier katten seg noen dager ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise bort fra Torsdag kveld til Søndag formiddag. Kan katten være ute alene de dagene? Den har som vane og være mye ute ellers, og har et eget hus som vi kan sette nok mat og drikke i.

Den vil ikke bli engstelig og redd når vi er borte noen dager?

Anonym poster: ba9ef5ba66271f65868b18c5a9463256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei den vil ikke bli redd. Den klarer seg fint.

Anonym poster: d2cfa9c69e28407e89e6f28cbfec6f77

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Min katt er vant til å være ute, men sover alltid inne om natta og vil gjerne inn når det regner, for å slappe av og for kos. Jeg ville skaffet kattepasser som kan gi katten mat, rent vann og som kan slippe katten inn og ut.

Anonym poster: 13de504fe2f72efb570d725a13117c4f

Skrevet

Du får ikke noen til å komme innom i løpet av dagen? Matskålen blir mest sannsynlig tom første dagen, enten av andre katter eller av feks skjærer. Ville ikke gjort det selv. Det er forresten blitt ganske mange kattepensjonat rundt om, du har ikke sjekket i ditt nærområde?

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det!! Nå har vi innepuser, da ...

Det lengste vi er borte er type fredag ettermiddag til søndag. Blir det noe lenger fikser vi barnevakt - helst at bror og kjæresten hans bor her, alternativt at noen kommer innom for å gi mat, vann, kos og fikse pusetoalettet.

Pusene våre er veldig sosiale, da ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Ville undersøkt om noen naboer eller bekjente kunne se til katten.

Anonym poster: 1c96106f023f982999014ec53fd8bf86

Skrevet

Du får ikke noen til å komme innom i løpet av dagen? Matskålen blir mest sannsynlig tom første dagen, enten av andre katter eller av feks skjærer. Ville ikke gjort det selv. Det er forresten blitt ganske mange kattepensjonat rundt om, du har ikke sjekket i ditt nærområde?

Det vil ikke bli noe problem siden den har et hus ute, der bare den har mulighet til å komme seg inn ved en elektrisk luke. Jeg lurer bare på om den har et tidsbegrep som sier at vi har vært borte lenger enn vi bruker som igjen vil gjøre den redd eller engstelig?!

Hi

Anonym poster: ba9ef5ba66271f65868b18c5a9463256

Skrevet

Nei katten vil ikke bli redd for att dere reiser i noen dager.

Vi var borte i 4 dager i påsken, har ett lite hus i hagen jeg laget til, med ullteppe, mye mat, og drikke.

Som du sier att den er vandt med og vere ute, så dette går nok helt fint !

Bare reis med god samvittighet :)

Anonym poster: 832b882af6b44b1a7e45356e44d71b14

Skrevet

Jeg hadde fått en nabo eller venn til å titte innom.

En i familien gjorde som dere, og kom hjem til en ihjelbitt katt som sikkert hadde overlevd om de hadde hatt noen til å passe på.

Anonym poster: dd2d38b8eaaee18ff37191c1d43cfdad

Skrevet

Herregud, det er snakk om en katt. Klart den klarer seg fint noen dager så lenge den har tilgang til mat, vann og tak over hodet. Og til deg som nevnte om den katten som var bitt, det hadde nok skjedd uansett. Slutt å skrem HI sånne historier.

Anonym poster: e5c1d2ec4f42b2988614e40ee240ea95

Skrevet

Syns du virkelig dette er ansvarlig dyrehold, HI?

Skrevet

Herregud, det er snakk om en katt. Klart den klarer seg fint noen dager så lenge den har tilgang til mat, vann og tak over hodet. Og til deg som nevnte om den katten som var bitt, det hadde nok skjedd uansett. Slutt å skrem HI sånne historier.

Anonym poster: e5c1d2ec4f42b2988614e40ee240ea95

Den ble bitt, og døde fordi ingen var der for katten. Hadde noen passet på katten hadde den mest sannsynlig vært i live, ifølge dyrlege. Sier ikke det for å skremme, men slik er realitetene.

Gjest sussie77
Skrevet

Hvis den er en katt som stort sett er ute, og har mulighet til å ha et sted å komme inn, så ser jeg ikke problemet. Men ville hatt noen til å gi den vann og mat da.

Skrevet

Man reiser ikke fra katter i mer enn max ett døgn... Jeg synes man får passe på dyrene man skaffer seg, man bør være sikker på at de har det bra, ikke bare anta... Er det helt umulig å få noen til å passe den?

Gjest Julia1984
Skrevet

Ville heller ikke gjort det!!

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit om ikke den har katteluke så den kan komme seg inn om det regner, og noen som ser til den et par ganger i løpet av helgen.

Gjest FinogFjong
Skrevet

Ikke noe problem. Her er katta på "streif" halve sommeren. Det kan gå både en og to uker uten av vi ser den, så hvorfor skal den ikke klare seg noen dager? Sett ut nok vann, det er ikke sikkert den finner vann ute enda og mat. Skal vi være borte lenger enn 4-5 dager har vi noen som ser innom katta, ellers ikke.

Skrevet

Tror du du klarer å slappe av ser du skal, vel vitende om at katten er "alene" uten at noen er der for å se til den? Er snakk om flere døgn

Anonym poster: 5356fb579651bbe8b20c277a4766c36d

Skrevet

Min pus har ingen problemer med noen dager ute, men vi har alltid noen som er her og mater/vanner hver dag.

Det hadde vi også i høst. Men da hadde noen i nærheten ringt til dyrebeskyttelsen fordi katta mi hadde vært så mye rundt huset deres og var så sulten... Det vet de ikke uten at de har matet katten, så selvsagt holdt den seg der. Var bare noen hus bortenfor oss.

Det endte med at jeg fikk telefon fra han som passet katten om at han ikke så henne på et par dager, og deretter fra dyrebeskyttelsen som hadde tatt henne inn.

Er en sterilisert og chippet katt, så er ikke noe problem å finne meg...

Men jeg blir knallirritert på naboer som mater katter i nabolaget!!

Anonym poster: f12920ed4f60c711dae8e9b357427c58

Skrevet

Jeg kaster ut katta her om jeg skal bort. Han liker ikke være inne over lengre tid da blir han vilter og klorer på ting så det er uaktuelt.

Er jeg borte bare et døgns tid setter jeg ut litt mat og vann, jeg vet at skåla blir tom for mat med en gang enten pga han eller andre katter i området men vi bor på gård så det er nok av mus å fange rundt her og han er en god musefanger.

Om jeg er borte flere dager leverer jeg mat hos naboen og ber han ha litt i skåla et par ganger om dagen mens katta er der. Katta kan vandre inn på låven om den vil ha tak over hodet så den har det ikke vondt på noen måte. Men han er litt snurt når jeg kommer hjem igjen da.

Jeg ville fint latt katta vært ute siden du har eget hus til den. Men jeg ville nok bedt en nabo om å gi mat

Anonym poster: a0e485f6691708e0e744abf16d01dee2

Anonym poster: a0e485f6691708e0e744abf16d01dee2

Skrevet

En katt skal ha rent vann hver dag. Og mat slik at den blir mett. Den bør også ha litt tilsyn slik at man kan se om den har skadet seg. De sloss mye når de er ute. Jeg hadde aldri gjort det.

Skrevet

Ikke noe problem. Her er katta på "streif" halve sommeren. Det kan gå både en og to uker uten av vi ser den, så hvorfor skal den ikke klare seg noen dager? Sett ut nok vann, det er ikke sikkert den finner vann ute enda og mat. Skal vi være borte lenger enn 4-5 dager har vi noen som ser innom katta, ellers ikke.

Ikke alle katter er slik.

Skrevet

Hvor gammel er katten?

Hva om han mister halsbåndet, regner med at det er en brikke eller noe i halsbåndet som åpner luken til huset? Min katt mister halsbåndet innimellom.

Tenk om han blir påkjørt og skadet, og går hjem men ingen er hjemme på mange dager?

Jeg ville fått noen til å sett til katten annenhver dag.

Anonym poster: 4266101595a5a2a84e1ec3314bc1b9cd

Skrevet

Det er ikke anbefalt å slippe ut katten og reise bort. Mange katter tror de er forlatt og begynner å vandre langt.

Skrevet

Hvor gammel er katten?

Hva om han mister halsbåndet, regner med at det er en brikke eller noe i halsbåndet som åpner luken til huset? Min katt mister halsbåndet innimellom.

Tenk om han blir påkjørt og skadet, og går hjem men ingen er hjemme på mange dager?

Jeg ville fått noen til å sett til katten annenhver dag.

De fleste ansvarlige mennesker har vel chippet dyrene sine...? Og da går luken på chippen. Halsbånd på katt er ikke bra.

Anonym poster: 4fddf98578e1d63f64a65d1631e104a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...