Mamma&LilleKrølle Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Vi har vært uten prevansjon i 1,5 år, og det har fortsatt ikke blitt noe resultat... Jeg merker at dette nå etter så lang tid tærer på oss. Jeg har et barn fra før, så jeg vet jo jeg kan få.. Men samboern min derimot har innstilt seg på at han ikke kan få barn, fordi han tror at han er "problemet". De siste månedene nå merker jeg at dette har blitt et problem mellom oss.. Selv om vi har sex regelmessig og koser oss med det så er det litt sårt at det aldri blir noe "mer". Stemninga i heimen er laber og alt skyldes nok at vi ikke får til dette.. Jeg merker jeg blir bekymra for om vi eventuellt skal kunne takle legetimer osv for å "finne problemet". Hvis det viser seg at vi trenger litt mer "hjelp" for å få det til jeg mener, vet ikke om vi nå er rustet for å takle en sånn runde siden jeg ser hvordan vi har det nå.. selv om det er noe vi ønsker oss.. huff...ikke godt å kjenne på denne følelsen midt oppi dette...
SameSara Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Har ikke så mye erfaring med det tema, men har du prøvd å legge inn et innlegg på "Bli gravid"-forumet, http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/forum/242-bli-gravid/ , der vil du kanskje få mer respons fra damer som har erfaring og som vet hva du går igjennom.
Gjest Gullebolle Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 Hei, jeg vil anbefale dere å få en henvisning til gynekolog. Det er faktisk "godt" å legge ansvaret litt over på noen andre. Om man får en diagnose så er det tøft der og da, men en lettelse etterhvert. Da innfinner en seg med situasjonen og legger kortene litt i legens hender. Det finnes mange måter å få barn på, og de aller fleste lykkes. Ikke ta sorgene på forskudd. Mange bruker lenger enn halvannet år på å bli gravide uten at det er noe galt. Og sexlivet blir 10 ganger bedre når man vet! Jeg har selv 2 barn som er resultat av prøverør, og de er verdens vakreste små skapninger, og vel verdt å vente på. For oss er det blitt vår måte å lage barn på, og vi har innfunnet oss med at slik er det. Vi gir et forsøk nå på barn nummer 3. Jeg vil råde dere til å bare hoppe i det med utredning. Selve utredningen er ikke noe påkjenning i seg selv. Noen blodprøver, en vagnial ultralyd og en spermprøve av han. Så kan dere ta valget derfra. Selv om du har fått et barn, betyr det ikke at feilen ligger hos han. 1 av 3 par er uforklarlig barnløse, og mange par får et barn, men ikke nummer 2, så det kan være mange årsaker. Ikke så rart det påvirker forholdet deres så mye, når han kanskje går med samvittighet for at det muligens er noe feil med han. Det er bedre å vite.... Ønsker dere masse lykke til, det er forferdelig tøft å ikke få det til, det vet jeg alt om dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå