Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å bytte jobb og abonnerer på relevante stillinger gjennom en portal. I dag fikk jeg inn en annonse med følgende overskrift "Alderspsykiatri, en jobb for fremtiden" og jeg synes det er ufrivillig komisk. Betyr det at jeg kan jobbe der inn i min egen fremtid? Tenk på det da, hvis jeg søker jobb der og får den, så kan jeg være på samme sted både før og etter egen skrullethet inntreffer.

Poenget er godt - geriatri er et voksende fagfelt, men annonsen blir mer komisk enn fristende for meg,

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Haha, ja - der har du HELE framtida, faktisk!

Jeg er forøvrig veldig glad for at det er et voksende fagfelt, etter mange år med familiens eldre har jeg ofte følelsen av ingen bryr seg nok om psyken deres, det er bare fokus på kroppen. At de siste årene man lever skal være preget av depresjon alle ser på som selvfølgelig kan da ikke være rett.

Skrevet

Jeg er enig i at fagfeltet er viktig, jeg er ikke sikker på om det er riktig for meg. Men skal ikke se bort i fra at jeg ombestemmer meg en gang. Da jeg var ferdigutdannet var rusbehandling noe jeg virkelig ikke kunne tenkt meg og nå har jeg faktisk jobbet med det og trivdes utmerket.

Med en far som ble dement lenge før tiden og som gikk rett fra AFP til sykehjemsavdeling, er det veldig lett å være enig i at alderspsykiatri er et viktig fagfelt - det er for mange gamle som har det tøft og det er for få lysglimt i hverdagen.

Gjest amandine
Skrevet

Og det er sååå spennende og givende! Og det trengs så uendelig mange gode hender og klare hoder..

Skrevet

Med tanke på at 10% av fastlandsBNP skal brukes på Pensjoner i 2030, så tror jeg det er en jobb for fremtiden.. men skjønner hva du mener. Litt som den deltidsstillingen som var utlyst i prosjekt for å få ned antallet deltidsarbeidere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...