Gå til innhold

Hvor mye leker dere med barna/barnet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid og føler meg trøtt hele tida. Ungen min fyller straks 3 år og har tydeligvis sluttet å leke på egen hånd. Han spør i ett sett om vi kan leke. Føler meg så grusom når jeg ikke orker (begrenset hvor mye jeg lever meg inn i biler og fly), det river i hjertet når jeg avslår. Samtidig vil jeg jo ikke at han skal bli avhengig av oss for å leke. Bruker å leke ca en halvtime per dag, spiser alle måltider sammen, tar oss god tid i leggesituasjon men samtale, sang og bok. Ellers ser jeg han hele tiden og responderer. Hvor mye inngår dere i direkte lek med barna i hverdagen? Gleder meg til de blir to sånn at han har en lekekamerat om noen år :(

Anonym poster: 9b2e3137f8137561dad34b97db6f2435

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg bare hadde ett barn lekte jeg mye mer med ungen enn jeg gjør nå som jeg har to. De leker som oftest sammen nå. Men leker litt med de hver dag men ikke så mye som da jeg bare hadde ett barn.

Sønnen din må nok lære seg å leke alene også, men hvis du ikke orker å sitte på gulvet å leke så kan dere ta noen leker opp i sofaen og leke der. Eller sitte å tegne sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...