Gå til innhold

Jeg vurderer å avlive hunden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun irriterer vettet av meg med all den gnellingen sin. Hun gneller til alle døgnets tider, også når hun hører det er enten meg eller samboeren min som kommer hjem. Hun gneller også på leieboeren, når hun kommer hjem. Dersom det kommer folk så er det et helvete uten like, hun gneller og krever å få hilse på, hvis ikke fortsetter hun bare å gnelle. Og når hun endelig får hilse på så står busten til værs på hele hunden, noe så skummelt å hilse på en hund som oppfører seg sånn da. Vi prøvde lenge å ha henne ut når det kom folk, men hun gneller til hun slipper inn, og har vi henne i bur så gneller hun forsyne meg da også. Egentlig har hun blitt ei skikkelig fillebikkje som er et slit å ha i hus, ikke liker hun unger heller, aksepterer kun en av ungene våres. Jeg vil ikke omplassere henne, for da overfører jeg bare problemet til noen andre. Samboeren min er selvfølgelig ikke enig i avgjørelsen min, men han stiller heller aldri opp for å gå tur med henne, kjøpe mat til henne, ta henne til dyrlegen for årlige vaksinasjoner og diverse andre ting. Så han har ikke stemmerett egentlig.

Som dere sjønner er det ikke noe positivt med henne lenger, og jeg klarer ikke tanken på å ha henne i kanskje 10 år til.

Synd hele situasjonen, for en gang var hun en skikkelig gromhund, men nå har det bare klikket for henne :(

Anonym poster: f675bb25928e852729cb8923fc8689f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en unghund? Siden du regner med ti år til?

Anonym poster: 1f3597715adcb53bec9f1b87475a2a69

Skrevet

Prøv å omplasser henne gjennom et omplasseringssenter, som kan jobbe litt med henne om hun har noen problemer ..

Det høres ikke ut som om hun har det bra hos dere..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Med litt hjelp av kurs kan det jo bli en flott hund! Man må bare lære seg å behandle den riktig :) vet hvor kjedelig det er når man egentlig ikke har overskudd til det, men jeg mener at ingen hunder bare blir sånn.

Skrevet

Du skal avlive hunden fordi dere ikke har oppdratt henne ordentlig??? Da håper jeg hvertfall at du aldri skaffer deg noe dyr igjen! Hvis dere ikke klarer å oppdra hunden alene, så må dere få hjelp til å gjøre det på en ordentlig måte.

Anonym poster: 553e662308799bdc239c3a7bf249de77

Skrevet

Forstår ikke hvorfor du ikke vil omplassere? Da vil den jo få mulighet til å komme til en familie som kan oppdra den skikkelig. Er ikke hunden der er noe i veien med vettu :P

Hund er muligens ikke helt deres greie...

Skrevet

Da må du ta ansvar som dyreeier å prøve å gjøre noe med situasjonen! Dyret er tydligvis frustrert siden det "gneller" sånn. Får hun for lite tur, for lite stimuli, er alene hjemme hele dagen??

Hvis du ikke fikser det anbefaler jeg omplassering så stakkaren ikke må bøte med livet fordi du ikke klarer håndtere "problemet".

Skrevet

Hun har et veldig hardt gemytt, og tar rollen som husets vokter altfor alvorlig. Det har hun gjort siden hun var liten valp... Det værste er egentlig at jeg er redd for at hun skal bite noen av barna, spesielt det barnet hun ikke liker. Hun buster seg viss det kommer i nærheten, det er veldig uhyggelig! Jeg bor slik til at kursing ikke er mulig, nærmeste by tilbyr heller ikke slike ting. Det har blitt en trist situasjon, og jeg føler ikke jeg har noe å tilby henne. Orker ikke å ta henne med på tur heller, for hun klikker og gneller så inni gampen dersom vi møter andre hunder på ANDRE SIDEN av veien :(

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da må du vise at du er sjefen! Hunder blir dominant når de får lov til det. Se på hundeviskeren, han får forvandlet alle hunder uansett problem. Og det enkle med det er jo at han tar rollen som sjef. Du orker ikke gå tur med den? Der har du svaret på hvorfor den maser. Hva slags rase er det?

Skrevet (endret)

Du skal avlive hunden din, fordi du/ dere har misslyktes/feilet med oppdragelsen av den? Høres logisk ut... At dere ikke klarer å dressere bikkja, er jo ikke bikkja sin feil. Omplasser den du, kanskje den kommer til noen som har mer tid, og som kan litt mer om hunder og hunders adferd.

Endret av Scaniabusslastebilmjau
Skrevet (endret)

Unnskyld meg men det finnes ikke noe som heter "problemhund". det er du som har ansvaret for denne hundens oppdragelse, og er ikke hunden sin feil at du ikke har klart det på en god nok måte. slutt med sytingen og gjør noe med det istedenfor. prøver ikke å være frekk, men må nesten bare si min mening. håper at du kommer til fornuft og finner en bedre løsning enn avliving.

Endret av megmegmeg
Skrevet

Her må du ta ansvar! Få hunden omplassert til noen som vet å takle hundens adferd. Er hunden skaffet igjennom oppdretter, så ta kontakt med de!

Skrevet

Jeg er så glad jeg ikke har hund....

Anonym poster: 041dccc3b98a784af6f7f079748a65d7

Gjest Yzma
Skrevet

Om hunden er en fillebikkje, så er du et fillemenneske. Bikkjer blir som vi oppdrar/ikke oppdrar dem.

Her slår hele innlegget ditt tilbake på deg selv. Omplasser hunden til noen som vet hva ansvar er, og ligg langt, langt, LANGT unna dyr i fremtiden. Selv gullfisker. Ender vel opp med at akvariet bobler for mye eller noe da....

Skrevet (endret)

Omplasser til noen som har peiling. Jeg har tatt imot 2 "gale" hunder som er i orden nå. Den ene var aggressiv som bare juling, men med rett oppdragelse og grensesetting er det en veldig flott hund nå i dag.

Som sakt, omplasser til noen som har peiling. Hunden deres høres serdeles stresset ut og vet ikke hvor grensene går.

Endret av BikkjeBisk
Skrevet

Tror nok ikke det er hunden som er problemet, men du og din mann!

Tror nok hunden får det mye bedre hos mennesker som vet hvordan det skal være når man har hund. Dere har tydeligvis mislykket helt.

Skrevet

Ja, omplasser hunden. Det du nevner er nok ikke de verste tingene å plukke av en hund. Noen mnd med klikketrening og sosialisering holder nok. Så omplasser og gi nå hunden er sjanse! :)

Anonym poster: dcc1070a5f7603739c33a3e3380316ca

Skrevet

Omplasser hunden din. Du er ikke et menneske som burde ha dyr! Stakkars hund, ikke rart han ikke trives hos dere!

Anonym poster: 718185d86a1e1e55ce7b23f7f0f9f6f5

Skrevet

Jeg hadde avlivet den, hvis den flekker tenner rundt barn og reiser bust på alt den ser. Ville jeg ikke turt å omplassere den.

De fleste som får omplasserte hunder er folk uten peiling, skal man få skikk på en slik hund må man vite hva man driver med. Holder ikke å være en dyreelskende idealist.

Anonym poster: 1543801181643951ec8878dedd539547

Skrevet

Lær deg litt basic atferdsanalyse? De har masse bøker på canis.no. Håper hunden din får det bedre.

Gjest StineTh
Skrevet

Unnskyld meg, jeg tror du skriver dette for å provosere. Det klarer du fint også ser det ut som...

Man avliver ikke en hund fordi den bjeffer. Ikke en dyrlege vil gjennomføre en slik avlivning med den begrunnelsen du har. Selv om du ikke liker hunden så kan det bli verdens beste hund for noen andre.

Jeg har en lik type hund som du har, han bjeffer og styrer på når vi får besøk, og ja, det er slitsomt og jeg blir lei meg. Men avlivning er ikke noe vi har tenkt på en gang. Nå som vi venter barn har vi tatt grep i forhold til kastrering, medisinering og atferdstrening i samråd med vår dyrlege. Hvis han ikke blir bedre, så er det synd, men da tilrettelegger vi livet hans slik at han skal ha det best mulig. Det er heller ingen alternativer for oss å omplassere han. Det var vi som skaffet oss hund, og da tar vi ansvar for den hunden til han dør (av alderdom). Han er rett og slett verdens beste hund for oss, og en sånn liten tass som gir oss så mye kjærlighet og hengivenhet kan man ikke kvitte seg med.

Jeg er sikker på at hvis du tenker etter så er det mye positivt med din hund også. Kommer den kanskje å trøster deg når du er trist? Logrer ekstra og blir kjempeglad når den får gå tur, eller får favorittmaten til middag? Hvis du sniker til den en liten bit av middagen din, så blir du møtt av to små sorte søte valpeøyne? Hvis den får et deilig tyggebein på en lørdagskveld når familien koser seg med lørdagsgodtet?

Uff og uff, jeg blir lei meg på hunden din sine vegne. Hadde jeg hatt plass så hadde jeg tatt den inn tvert! Den fortjener så mye mye bedre!

Skrevet

Hun irriterer vettet av meg med all den gnellingen sin. Hun gneller til alle døgnets tider, også når hun hører det er enten meg eller samboeren min som kommer hjem. Hun gneller også på leieboeren, når hun kommer hjem. Dersom det kommer folk så er det et helvete uten like, hun gneller og krever å få hilse på, hvis ikke fortsetter hun bare å gnelle. Og når hun endelig får hilse på så står busten til værs på hele hunden, noe så skummelt å hilse på en hund som oppfører seg sånn da. Vi prøvde lenge å ha henne ut når det kom folk, men hun gneller til hun slipper inn, og har vi henne i bur så gneller hun forsyne meg da også. Egentlig har hun blitt ei skikkelig fillebikkje som er et slit å ha i hus, ikke liker hun unger heller, aksepterer kun en av ungene våres. Jeg vil ikke omplassere henne, for da overfører jeg bare problemet til noen andre. Samboeren min er selvfølgelig ikke enig i avgjørelsen min, men han stiller heller aldri opp for å gå tur med henne, kjøpe mat til henne, ta henne til dyrlegen for årlige vaksinasjoner og diverse andre ting. Så han har ikke stemmerett egentlig.

Som dere sjønner er det ikke noe positivt med henne lenger, og jeg klarer ikke tanken på å ha henne i kanskje 10 år til.

Synd hele situasjonen, for en gang var hun en skikkelig gromhund, men nå har det bare klikket for henne :(

Bikkja merker nok at den ikke er ønsker og oppfører seg deretter. Det er derfor DU og mange andre ikke burde ha hund!

Anonym poster: 54e9dffb57c7f181f1e6b52a9da49cf5

Skrevet

Bikkja merker nok at den ikke er ønsker og oppfører seg deretter. Det er derfor DU og mange andre ikke burde ha hund!

ønsket..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...