Gå til innhold

Deprimert, trenger motivasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier ikke skrive sånne innlegg, men nå er jeg ganske desperat på litt positiv input...

Jeg har en forhistorie med depresjon og angst, har gått på antidepressiva, men sluttet v graviditet. Det har gått overraskende greit, har hatt tunge perioder, men de har gått fort over. Nå er jeg inne i en tung periode, og finner ikke veien ut igjen. Jeg er mer deprimert og angst preget enn jeg har vært på veldig lenge.

Jeg har en del problemer om dagen, kanskje litt over hva en gjennomsnittsnordmann har i hverdagen. Jeg vet at disse problemene er løsbare og ikke forferdelige, men nå om dagen ser jeg så mye vanskeligere på ting. Jeg er redd for at noe skal skje mine nærmeste, redd for fremtiden, strever mye med dårlig samvittighet, om jeg gjør det rette, analyserer alt jeg gjør og hva andre sier og gjør ovenfor meg. Sover ikke om natten, da jeg blir liggende med helt usannsynlige tanker og bekymringer.

Vi venter vårt andre barn i sommer. Jeg strevde veldig med tanker om at jeg ikke ville bli en god nok mor osv med nr en, det har gått helt fint, men strever med samme tankegang nå også. Gruer meg og veldig til fødsel.

Jeg trenger noe å se frem til og gode tanker jeg kan tro på når jeg tenker dem.

Takk for svar..

Mvh fortvilet mamma

Anonym poster: 9fbd6b45ec6793bfd331d264eced5e65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samtaleterapi.

Mange helsestasjoner/komuner/bydeler har et lavterskeltilbud tilgjengelig for gravide. Det vil også være forebyggende i forhold til fødselsdepresjon etter at barnet er ute.

Antidepressiva kan vurderes i svangerskap, men jeg har absolutt forståelse for at du ikke ønsker det. Jeg kuttet dem også ut, til tross for ganske voldsomt behov.

Anonym poster: af2a2eefc44d1c37892ec19ed23f4539

Skrevet

Jeg er klar over dette. Det jeg ønsker når jeg skriver her nå er noen hyggelige ord, sitater, motivasjon, tips til fine ting å gjøre i hverdagen osv..:)

Skrevet

Trenger virkelig at noen gidder å være litt positiv nå..

Skrevet

Har du prøvd tradisjonelle selvhjelpsbøker?

Gå inn på iTunes med en gang og søk på folk som Louise Hay, Martha Beck eller lignende. Kjøp deg en lydbok og start i kveld. Jeg lover det vil gjøre en forskjell ganske umiddelbart:)

Anonym poster: bb467e98e45b18431df49531e61ee3a5

Skrevet

Tusen takk for svar! Shell do!

Skrevet

*shall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...