Gå til innhold

er det bare jeg som er kravstor???? konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Gullguttene
Skrevet

Man konfirmeres ikke for pengene sin skyld, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er helt uforskammet!

Det er en stor gave de har tenkt til å gi og det er faktisk ikke du som skal gi, men dem. Synes du det blir for lite, så får du gi en større gave selv da! Det normale er at foreldrenes gave er den største.

Anonym poster: f07e7b0771cddcdf4ed02a0a9fac6915

Skrevet

Ja, du er veldig kravstor.

Skrevet

Enig med alle andre som har svart. 6000 kr fra dem, 5000 fra deg, da er hun allerede oppe i mer enn det svært mange får til sammen. Synes ikke du skal fokusere så mye på pengene uansett.

Skrevet

Jeg fikk 10 000 til sammen i 2002, det var for meg mer enn nok. Fikk jo et hav av smykker osv utenom også.

Du er utakknemlig.

Anonym poster: c775161649516aeccab8cc89ce6b7935

Skrevet

Enig med de fleste andre, du er grådig og kravstor. 6000 kr tilsammen fra mormor og morfar er mer enn nok!

Skrevet

Å herlighet for noen summer som gis bort. Synes 3000 er mye jeg, jeg er heller ikke vane med at foreldre gir penger. Hele konfirmasjonskarusellen begynner å by meg i mot kjenner jeg.

Skrevet

Synes faktisk du er mer enn grådig her... Direkte usmakelig og ekkel!

Anonym poster: 1d260ef1b1a6d31941a263653c869c05

Skrevet

Og folk i dag lurer på hva det er som gjør dagens ungdom så sutrete og veike, hehe!

Du er en klassisk curling mor som skal ordne opp i alt og ha kontroll på alt, tilogmed hva hun skal få i gave fra andre skal du legge deg opp i. Jeezes! Slapp nå av...

Dagens unge er bortskjemte og fæle, og det er dere foreldre som ødelegger dem.

Anonym poster: faa3028e0335ca7d87614c060c950f67

Skrevet

Du er kravstor! Husker jeg fikk 1000 av mine besteforeldre(ikke skilt, slutten av 90-tallet), og var veldig takknemlig for det!

Anonym poster: 830f37fc31ec1b9c84eedba22fbedf03

Skrevet

Oj, faktisk litt sjokkert... ja, du er virkelig grådig og utakknemlig!

Skrevet

Hva har du egentlig tenkt at jenta skal bruke pengene på? Med 4 besteforeldre skulle det blitt 40.000,- bare fra dem og så 10.000,- fra foreldrene (som av en eller annen grunn skulle gi halvparten av besteforldrene). De er det oppe i 50.000,-. I tillegg forventer du vell da også en del fra noen andre slik at du totalt sett har frventet minst 60-70.000,-. Det blir mye øll og klær!

Anonym poster: bf796f896afeced982bde797a2d37aed

Skrevet

Jeg er sjokkert! Hadde mine barn fått 6000 av besteforeldrene hadde jeg synes det var en meget generøs gave.

Skrevet

Du er veldig kravstor. Her i huset vil konfirmanten få 2500 av morfar og litt mer av mormor.

Skrevet

Du gir 5000 selv og forlanger 10000 av besteforeldre? Ikke helt riktig skrudd sammen du eller?

Anonym poster: 40a014dab7342fd13d640b9a4ca8e66a

joda skrudd sammen rett er jeg nok.. ville bare ha bekreftet at dette var en grei gave.. har innbilt meg at andre får så mye mer... derfor jeg spurte her...

om noen har gjort meg grådig, må vel det isåfall være mine egne foreldre

Anonym poster: 9c8f92987abd89eb78c4e64e8b097320

Men du er voksen nå.

Gjest sussie77
Skrevet

Ja du er kravstor. Og man kan vel ikke bestemme eller forvente hva de skal gi til ditt barn. Det er jo de som gir og de som bestemmer. Syntes 3000 fra hver var ganske mye uansett. Og noe du burde være fornøyd med.

Selv så fikk jeg 4000 kr tilsammen i min konfirmasjon. Dette er jo mange år siden. Og jeg har liten slekt. Men jeg var fornøyd for det.

Skrevet

Jeg synes det er så merkelig at tilsynelatende alle her synes at 6000kr er en enorm gave, mens når jeg hører om hva de unge håpefulle faktisk har fått så er det sjelden snakk om tresifra beløp... Har heller inntrykk av at 20-30-40tusen er helt normalt.

Synes det er unødvendig å stemple hi her som grådig og utakknemlig for å lufte tankene sine rundt dette temaet. Som hun selv sier, dette er jo bare noe hun tenker og lurer på... Selv om de fleste av oss synes at 6000kr er en flott gave ;)

Skrevet

Som samtlige her sier, ja, du er storforlangende!

Jeg fikk 13000 totalt i 1994, og det var MYE den gangen!

Forøvrig synes jeg det har gått over alle støvleskaft- mannen min laget mat til en konfirmasjon der konfirmanten fikk 75 000 i pengegaver! Det glade vanvidd, spør du meg, og mer penger enn jeg noen gang har fått på en gang. Hadde min 14-15-åring fått så mye penger, hadde jeg sporenstreks satt 2/3 inn på sperret konto til de ble eldre, kunne aldri latt et barn få rutte med den summen helt fritt.

Skrevet

Wtf?? Skulle ønske dette var tull, men tror dessverre jeg tar feil. Stakkars barn og stakkars dine foreldre. Jeg fikk 13000 kr TIL SAMMEN for bare noen år siden. For et samfunn...

Skrevet

Du er kravstor ja. Jeg selv fikk 1100 kr av min bestemor og en dvd-spiller av mormor og morfar.. 10år siden, men alikavell...

Skrevet

DU ER KRAVSTOR

Anonym poster: 6aecab56d77407d9bb92e95b9b843cde

Skrevet

Synes du er veldig kravstor nå ja..... Er det ikke meningen at konfirmanten skal få en minnerik og fin dag, ikke mest mulig penger??

Skrevet

Jeg konfirmerte meg for 9 år siden og fikk 10 000 kr + smykker. Mer enn nok! To år senere jobbet jeg selv deltid og tjente mine egne penger. Såklart er 3000 kr mye penger!!!

Anonym poster: 9c168a3ae105d99ae7592e1d1165e072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...