Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Har vært gjennom et opprivende samlivsbrudd og resultatet er at jeg ikke utstår barnas far. Det skulle vise seg at det har vært litt for mange 'jern i ilden' fra hans side de siste årene.. :/ Frem til nå har jeg tenkt at 'Joda -uansett årsak til bruddet og hvor såret jeg er, så må jeg jo invitere faren til barnas bursdagsselskap..' Men 'MÅ' jeg det? Må jeg det for barnas skyld? Er det vanlig etter slike opprivende brudd at man ikke har kontakt med far annet enn ved levering/henting? Jeg føler på en form for skyld når jeg i mitt nåværende egoistiske univers kun tenker på overlevelse for meg selv. At jeg på grunn av min ekstreme sårhet overfor faren hindrer barna i å ha ham der i sitt eget bursdagsselskap og andre lignende tilstelninger. Jeg klarer ikke å mobilisere de nødvendige kreftene som skal til for å gjøre gode miner til slett spill når han er i nærheten.. Setter pris på tanker noen måtte ha -for dette er frustrerende og oppleves som nok en stein til byrden.. Anonym poster: 194d394ae84d428e68148c66ca2f6f5f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Nei, du må ikke det. Er nok veldig vanlig at barn feirer hos foreldrene hver for seg. Ikke den beste løsningen, men sånn blir det av og til... Anonym poster: 5b5deb30da4f84f044b8c9e64459a09c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Nei du treng ikkje invitere barnas far i bursdagsselskap. Vi har selskap for mine stearinlys uten moren og hun har selskap uten far Anonym poster: c69aaa672dbbfbbdd7a80592b99faf1d
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Takk for svar og bekreftelse.. Er jo redd for å bli sett på som urimelig om jeg tar den avgjørelsen jeg er i ferd med å ta. Jeg vil ikke støte ut min eks-svigerfamilie, så jeg tenker å invitere hans søster og mor selv om jeg ikke inviterer ham. Og det er vel kanskje det som vil oppleves som 'skrekkelig' av dem det gjelder. ..men det er ikke min svigermor eller hans søster som har gjort meg så vondt -det er jo han, alene, som har gjort det han har gjort. Å 'straffe' hele familien hans på grunn av det han står for ønsker jeg ikke, så jeg slites. Det kommer vel til å bli litt 'snakking på bakrommet' om jeg inviterer alle unntatt han som faktisk er faren til barna.. Men jeg får vel bare stå for det jeg gjør og motta de reaksjonene som måtte komme i kjølvannet av en slik avgjørelse.. Takk igjen! Anonym poster: 194d394ae84d428e68148c66ca2f6f5f
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 Nei du treng ikkje invitere barnas far i bursdagsselskap. Vi har selskap for mine stearinlys uten moren og hun har selskap uten far Anonym poster: c69aaa672dbbfbbdd7a80592b99faf1d Må jo bare elske ordlisten! ! Nei, har aldri invitert far. Han ønsker ikke å prate med meg
Gjest Julia1984 Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Sikkert ikke uvanlig, men fryktelig trist for barnets skyld at pappa ikke er tilstede! Synes det går an å ta seg sammen for barnets skyld så det ikke blir tobulike bursdagsfeiringer fordi foreldrene kun ser seg selv. Sorry, det er min mening! PS. Stiller seg selvfølgelig annerledes hvis vold og misbruk fra barnefar er tema
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. april 2013 #7 Skrevet 30. april 2013 Sikkert ikke uvanlig, men fryktelig trist for barnets skyld at pappa ikke er tilstede! Synes det går an å ta seg sammen for barnets skyld så det ikke blir tobulike bursdagsfeiringer fordi foreldrene kun ser seg selv. Sorry, det er min mening! PS. Stiller seg selvfølgelig annerledes hvis vold og misbruk fra barnefar er tema Eller hvis far ikke gidder. Får ikke tvunget han her hvertfall..,
Caprica Skrevet 30. april 2013 #8 Skrevet 30. april 2013 Takk for svar og bekreftelse.. Er jo redd for å bli sett på som urimelig om jeg tar den avgjørelsen jeg er i ferd med å ta. Jeg vil ikke støte ut min eks-svigerfamilie, så jeg tenker å invitere hans søster og mor selv om jeg ikke inviterer ham. Og det er vel kanskje det som vil oppleves som 'skrekkelig' av dem det gjelder. ..men det er ikke min svigermor eller hans søster som har gjort meg så vondt -det er jo han, alene, som har gjort det han har gjort. Å 'straffe' hele familien hans på grunn av det han står for ønsker jeg ikke, så jeg slites. Det kommer vel til å bli litt 'snakking på bakrommet' om jeg inviterer alle unntatt han som faktisk er faren til barna.. Men jeg får vel bare stå for det jeg gjør og motta de reaksjonene som måtte komme i kjølvannet av en slik avgjørelse.. Takk igjen! Anonym poster: 194d394ae84d428e68148c66ca2f6f5f Hvis de ikke vet hvorfor du ikke ønsker å invitere bf, får du jo bare fortelle sannheten. Hva han har gjort og hvorfor det er vanskelig for deg, men atbdu ikke har noe i mot dem.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 Hele familien kjenner til årsaken til bruddet og de er like forferdet som undertegnede (som ironisk nok er anonym.. ) De VET hvor mye jeg har slitt og sliter med dette, men spesielt eks-svigermor vil nok vise liten forståelse for at ikke sønnen hennes inviteres til sine egne barns bursdag. Jeg ser den, men samtidig så vet jeg at min eks-svigermor ikke har en veldig velutviklet evne til å sette seg inn i andres følelser.. Dermed tenker jeg det er en risiko å ta i den forstand at jeg ønsker å bevare forholdet mitt til dem. Eller -mine barns forhold til dem. De er jo likefullt bestemor og tante selv om faren ikke bor her. Takk for svar -godt å høre at det er både og i forhold til å invitere far.. Anonym poster: 194d394ae84d428e68148c66ca2f6f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå