Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Følger jeg oppskriften på pakken blir den alt for suppete. Lager jeg den på feelingen blir den enten for suppete eller for "hard". Noen med supertriks? Jeg elsker havregrøt men er lei av at det skal være en overraskelse om den får god konsistens eller ikke. Anonym poster: 2af6ee0db97b418ca6771d1f49867fa3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Hmmm. Jeg har aldri hørt om noen som klarer å ødelegge havregrøt før, så her sliter jeg litt. Min anbefaling er å prøve seg frem. Blir grøten for tykk, så tilsett væske, jeg bruker som regel en blanding av vann og melk. Anonym poster: 64aa00cc9ede8a1c0d2193d7a1bde2c2
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Jeg heller bare oppi litt vann og havregrøt og lar det koke 3- 4 minutter, blir den litt tykk tilsetter jeg melk. Anonym poster: fafb5889f66cb89726884dea1f469db5
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Hmmm. Jeg har aldri hørt om noen som klarer å ødelegge havregrøt før, så her sliter jeg litt. Min anbefaling er å prøve seg frem. Blir grøten for tykk, så tilsett væske, jeg bruker som regel en blanding av vann og melk. Anonym poster: 64aa00cc9ede8a1c0d2193d7a1bde2c2 Takk for svar! Jeg blander også vann og melk, syns smaken er best da. Men føler som sagt væskemengden alltid blir feil, selv om jeg følger oppskriften. Syns det er fryktelig rart? hi Anonym poster: 2af6ee0db97b418ca6771d1f49867fa3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 Hmmm. Jeg har aldri hørt om noen som klarer å ødelegge havregrøt før, så her sliter jeg litt. Min anbefaling er å prøve seg frem. Blir grøten for tykk, så tilsett væske, jeg bruker som regel en blanding av vann og melk. Anonym poster: 64aa00cc9ede8a1c0d2193d7a1bde2c2 Takk for svar! Jeg blander også vann og melk, syns smaken er best da. Men føler som sagt væskemengden alltid blir feil, selv om jeg følger oppskriften. Syns det er fryktelig rart? hi Anonym poster: 2af6ee0db97b418ca6771d1f49867fa3 Det er bare å tilsette mer om du syns den blir tykk Ikke noe problem. Jeg bruker ikke oppskrift når jeg lager grøt, ikke mål heller for den saks skyld, men tar ting litt etterhvert. Anonym poster: 64aa00cc9ede8a1c0d2193d7a1bde2c2
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Blir den for suppete er det bare å ta oppi litt mer havregryn i siste minutt, det smaker også godt med ulik koketid på grynene Anonym poster: fafb5889f66cb89726884dea1f469db5
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #7 Skrevet 30. april 2013 Takk for svar dere Hvor mye væske bruker dere sånn ca da? Dekker det havregrynene helt, eller ser dere fortsatt gryn før den kokes etc? Anonym poster: 2af6ee0db97b418ca6771d1f49867fa3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #8 Skrevet 30. april 2013 Jeg har aldri laget etter oppskrift. Men jeg gjør dette: Et par cm vann i bunnen av gryta, en klype salt oppi er viktig for smaken. Passelig mye havregryn. Kok til vannet er nesten trekt inn i grynene, spe med melk, litt etter litt, mens du rører og koker. Kjempegodt, og blir aldri feil konsistens. Anonym poster: b4d056c91933547ca0a942d80e05bd24
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 Må bare spør; bruker dere smør, kanel og sukker på havregrøten? Anonym poster: c4c7f86baa0f801907618345c3225d11
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #10 Skrevet 30. april 2013 Må bare spør; bruker dere smør, kanel og sukker på havregrøten? Anonym poster: c4c7f86baa0f801907618345c3225d11 Dytter jeg, for jeg lurer på om jeg er veldig unormal...? Mannen min bruker det ikke og syns jeg er rar... Anonym poster: c4c7f86baa0f801907618345c3225d11
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Jeg bruker som regel dobbelt med væske. på 0.5 dl havregryn tilsetter jeg 1 dl væske. Har heller aldri fått til grøt før, men etter jeg begynte å måle opp havregryn og væske blir den bra hver gang Anonym poster: cb8d164db9a4e092fce7b49069574179
hit og dit Skrevet 30. april 2013 #12 Skrevet 30. april 2013 Jeg synes oppskriften bak på pakken er ganske fin jeg. Det er godt om den koker litt lenge så væsken koker inn. Vi bruker smør og sukker, av og til kanel.
ms.Pond Skrevet 30. april 2013 #13 Skrevet 30. april 2013 Jeg bruker ikke mål. Tilsetter væske etter behov og lar det koke til jeg synes det er ferdig Her har vi forskjellige ønsker til grøten, junior skal ha den ganske løs, jeg mellomfast, og mannen vil helst ha den veldig fast. Litt som de tre bjørnene Bruker eplebiter og kanel på grøten.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #14 Skrevet 30. april 2013 Bruker kanel på + raspa eple (rått eple som raspes ved rivjern, anbefales!) Anonym poster: 3ea80e51798b81faadfb610fd650b951
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #15 Skrevet 30. april 2013 Vi bruker sukker og kanel eller tyttebærsyltetøy-skikkelig snadder:) Ahh..ble sulten nå Anonym poster: 51052f04c406711e969484aeadc2880c
Følelsesvims Skrevet 30. april 2013 #16 Skrevet 30. april 2013 Synes oppskriften på pakken er veldig god når jeg bruker store gryn. Den som står på pakken til lettkokte gryn blir for tynn, synes jeg Lager med en blanding av melk og vann, varierer litt hvor mye av hva. Bruker masse kanel og passe med sukker.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #17 Skrevet 30. april 2013 2 dl havregryn, 2,5 dl lettmelk, 2,5 dl vann, klype salt. Blir alrdi suppete eller hard. Sukker (evt natrena el bær) og smør på. Anonym poster: aec41aeb1678d15cfa0564e4b1103224
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #18 Skrevet 30. april 2013 Jeg Tar alltid en kopp havregryn, en kopp melk og en kopp vann. Pluss på litt salt så voila. Dette rekker for meg til en porsjon Anonym poster: 62f624b9f0e860837e005e25fb0fc4b7
Håpefull77 Skrevet 30. april 2013 #19 Skrevet 30. april 2013 1 dl havregryn, 2 dl melk, 2 min i mikro. Lar stå litt, da tykner den og temperatur blir bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå