Gå til innhold

Hva hadde du tenkt om meg hvis du var sjefen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb for 1 mnd siden, er kun 7 mnd vikariat med mulighet for forlengelse/ fast stilling.

Jeg har ett barn som ikke er som andre, ingen diagnose enda men henger mye etter jevnaldrende.

Jeg sa i fra da jeg skrev under kontrakt at jeg skulle på ett ansvarsgruppemøte i bhg en dag i mai. Det var helt ok sa sjefen.

Men nå fikk jeg brev igår fra skolen barnet mitt begynner på i august at de skal ha informasjonsmøte i slutten av mai, fra kl 12-15. Barnet begynner på en skole hvor de har en egen klasse for barn med særskilte behov.

I tillegg så ringte de fra autismeteamet her i byen og sa at barnet har fått time til å utredes for autisme 3 dager denne måneden. Vi hadde egentlg ikke time før i juli, men når vi får sjangsen til å utrede barnet 2,5 mnd tidligere kan vi ikke si nei.

Utredning går over 3 dager, ene dagen skal kun jeg uten barnet og svare på spm osv, andre dagen skal barnet være med. De skal da observere barnet under lek, samspill osv og tredje dagen er det kun meg hvor vi går igjen det de har observert også litt til spm og skjema, slik jeg forstod det da.

Har en skikkelig dårlig følelse nå, hva vil sjefen si?

Jeg ante ikke at vi ville få time nå i mai eller at skolen skulle ha informasjonsmøte.. Men dette er jo ting jeg må gå på, er jo på en måte en veldig god grunn til fravær eller?

Hva hadde du tenkt hvis du var sjefen min?

Gruer meg til å måtte si ifra at jeg blir så mye vekke.

Når jeg skal på ansavrsgruppemøte med bhg må jeg gå 1 time og 20 min før fra jobb, ( ferdig 15.00 på jobb, møtet er 14.00)

Når jeg skal på informasjonsmøte på skolen må jeg gå 3,5 time tidligere fra jobb.

Den første dagen i utredningen er jeg på jobb i 2 timer og 15 min før jeg må gå, vet ikke hvor lang tid det tar og vet ikke når jeg skal møte de 2 andre dagene.. Har ikke fått innkallingsbrevet enda.

Så det er jo 5 dager i mai hvor jeg ikke kan jobbe fulle dager, hadde dere blitt irritert ?

Anonym poster: fc5aceecc2a4c647bea33ec7fb7c6201

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bf er bortreist på jobb alle dagene utenom første dagen av utredningen for autisme. Men fikk beskjed om at hvis det var mulig så var det best om begge foreldrene var med. Og hvis han går alene så kan jeg garantere at han ikke vil huske halvparten av hva som blir spurt om og han vil nok ikke kunne svare på alle spm da barnet bor fast hos meg og bf har samvær hjemme hos meg..

Hi

Skrevet

Når man ansetter en alenemor må man regne med litt fravær. Regner med du er alenemor siden du skal ta alt dette alene og mannen ikke skal ta noen av møtene?

Jeg har 6 ansatte, hvor 5 av de har barn, alle sammen har jo sykt-barn-dager innimellom. Noen ganger hoper det seg opp på samme tid, det er noe jeg selvfølgelig kan sukke, stønne og være oppgitt over i enerom, men jeg uttrykker aldri det høyt. Jeg har jo barn selv og man vet aldri når sykdom hos barn dukker opp, kanskje det er mine barn som får vannkopper neste uke og de andre på jobb må jobbe ekstra pga meg...

Anonym poster: 4f7f14d5533de5221549a9d728dfbdd5

Skrevet

Når man ansetter en alenemor må man regne med litt fravær. Regner med du er alenemor siden du skal ta alt dette alene og mannen ikke skal ta noen av møtene?

Jeg har 6 ansatte, hvor 5 av de har barn, alle sammen har jo sykt-barn-dager innimellom. Noen ganger hoper det seg opp på samme tid, det er noe jeg selvfølgelig kan sukke, stønne og være oppgitt over i enerom, men jeg uttrykker aldri det høyt. Jeg har jo barn selv og man vet aldri når sykdom hos barn dukker opp, kanskje det er mine barn som får vannkopper neste uke og de andre på jobb må jobbe ekstra pga meg...

Anonym poster: 4f7f14d5533de5221549a9d728dfbdd5

Har ikke sagt noe om at jeg er alenemor, hun spurte ikke om det og jeg tenkte ikke på at jeg burde nevne det.

Han er på jobb langt ute i sjøen da 4 av 5 møtene er, så jeg må jo gå da.

Får håpe hun ikke blir sint eller noe. Regner jo med at dette er en veldig god grunn til fravær, skal jo tross alt utredes for autisme..

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg ville bedt om et lite møte for å forklare saken. De fleste sjefer er oppegående mennesker som har forståelse for at man må følge opp ungene sine. Du må søke velferdspermisjon for å få fri med lønn, og det er greit å snakke om situasjonen i forkant. Det ville i hvert fall jeg som sjef, satt pris på.

Anonym poster: 78b36e314e0663675f6e7df24263b4b5

Skrevet (endret)

Du forteller hvordan det henger sammen på torsdag. Hvis det er noen du kan bytte vakt med, så tilby deg det. Eller om du kan jobbe inn timene andre dager. Hvis ikke så må du søke om ulønnet omsorgspermisjon, og så får du skriftlig bekreftelse på møtene du skal på.

Det er aldri enkelt når noen må være borte, men livet er ikke A4 og ingen arbeidsgiver kan si så mye på dine fraværsfrunner her.

Lykke til på møtene, håper dere får svar og hjelp!

Endret av humlesurr
Skrevet

Du forteller hvordan det henger sammen på torsdag. Hvis det er noen du kan bytte vakt med, så tilby deg det. Eller om du kan jobbe inn timene andre dager. Hvis ikke så må du søke om ulønnet omsorgspermisjon, og så får du skriftlig bekreftelse på møtene du skal på.

Det er aldri enkelt når noen må være borte, men livet er ikke A4 og ingen arbeidsgiver kan si så mye på dine fraværsfrunner her.

Takk for svar:)

Er ikke mulig å bytte vakt da jeg ikke har samme arbeidsoppgaver som de andre, jeg kan ikke gjøre det de andre gjør da jeg har andre oppgaver. Dessuten så kan jeg ikke jobbe inn timene heller for når kl er 15.00 så har vi ikke flere pasienter som kommer og da har jeg ikke noe å gjøre.

Har jeg ikke rett på fri med lønn pga situasjonen? Mener sosionomen på habiliteringen for barn nevnte det til meg sist jeg var der. At jeg hadde rett på fri med lønn.

Vel skal snakke med sjefen på torsdag og håper hun tar det greit. Gruer meg noe forferdelig:( redd for å gi ett dårlig inntrykk og at det vil redusere sjangsen min for å få forlenget vikariatet eller få fast jobb.

Hi

Skrevet (endret)

Takk for svar:)

Er ikke mulig å bytte vakt da jeg ikke har samme arbeidsoppgaver som de andre, jeg kan ikke gjøre det de andre gjør da jeg har andre oppgaver. Dessuten så kan jeg ikke jobbe inn timene heller for når kl er 15.00 så har vi ikke flere pasienter som kommer og da har jeg ikke noe å gjøre.

Har jeg ikke rett på fri med lønn pga situasjonen? Mener sosionomen på habiliteringen for barn nevnte det til meg sist jeg var der. At jeg hadde rett på fri med lønn.

Vel skal snakke med sjefen på torsdag og håper hun tar det greit. Gruer meg noe forferdelig:( redd for å gi ett dårlig inntrykk og at det vil redusere sjangsen min for å få forlenget vikariatet eller få fast jobb.

Hi

Jeg vet ikke hvilke rettigheter du har når du bare har vært ansatt en mnd, men det skal sjefen din eller lønnsavdelingen kunne svare deg på.

Lykke til, pust med magen, dette ordner seg :)

Endret av humlesurr
Gjest sug lut
Skrevet

Jeg ville hatt stor forståelse for den situasjonen og ønsket deg og barnet lykke til. Jeg ville satt pris på å bli informert i best mulig tid, selvsagt.

Skrevet

Har vært igjennom samme utredning. Du får "lønn" for den tiden du må bruke til utredning. Husker ikke helt hvordan vi gjorde det men snakk med barnehabilitering eller bup om dette. Så snakker du med arbeidsgiver, Dette ordner seg nok! Lykke til!!

Anonym poster: faf510c53e3ac85e79a59dad93178960

Skrevet

Jeg ville hatt stor forståelse for den situasjonen og ønsket deg og barnet lykke til. Jeg ville satt pris på å bli informert i best mulig tid, selvsagt.

Takk:)

sjefen min vet barnet mitt ikke er som andre da jeg nevnte møte med bhg før jeg begynte i jobben og sa at dette var avtalt før jeg fikk jobben og at det ville være vanskelig å få byttet tiden til etter arbeidstid siden ppt, habu, osv skulle være med på møtet.

Fikk tlf etter jobb idag om utredningen for autisme og brevet ang info møte på skolen fikk jeg i går.

Skal snakke med hun på torsdag. Ble litt lettet etter svarene deres, er bare redd for at hun skal bli irritert eller noe..

hi

Skrevet

dersom hun blir irritert på deg, så er hun en dårlig sjef eller eventuelt har hun en fryktelig dag. som sjef ansetter man mennesker, ikke droner. din grunn for fraværet er mer enn gyldig, og det handler jo ikke om at du ikke gidder å jobbe.

ville som noen av de andre nevner, ta det opp så fort som mulig, både for din del, og for sjefen sin del.

har selv et barn med epilepsi, og kjenner godt til alle møter, samtaler og diverse annet man skal være på...

og kjenner igjen det med at mannen ikke alltid husker å stille alle spørsmål, og i hvert fall ikke husker å fortelle alt etterpå. ;)

Lykke til! :) og håper du får noen brukbare svar under utredningen.

Anonym poster: 619d1e66dd6d6cfef270a6532ceac6ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...