Gå til innhold

Uke 14 og blødninger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke blødninger i forrige svangerskap, nå har jeg hatt som en begynnelsen på en menstruasjon to ganger, igår og idag. Hva gjør jeg? Skal til lege på torsdag..

Anonym poster: 7cc075e2ebaecd0195d92ed8921bccfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville oppsøkt privat gynekolog eller spurt pent på sykehuset om de kunne ta en sjekk, siden jeg blir så redd av slikt.

Jeg hadde blødninger i både uke tolv og uke fjorten dette svangerskapet, kombinert med magesmerter, og ble selvfølgelig veldig bekymret. De fant ingen årsak. Gynekologen var i hvert fall tydelig på at så sent i svangerskapet ville man få rier dersom det var en abort.

Anonym poster: ae69b5846cade66872ec1ac062cce85b

Skrevet

Jeg har ikke 1000 kr å avse akkurat nå til gynekolog dessverre. De tar meg vel ikke inn på sykehuset for dette? Har magesmerter også ser du, så derfor det er litt ekkelt..

HI

Skrevet

Du kan ta deg en tur til fastlegen og be om å bli henvist til gynekolog. Da betaler du bare materielle kostnader, rundt 100 kr.

Jeg hadde blødninger med svake mensmurringer i uke 9-ish til jeg var i uke 14. De fant ikke noe galt og jeg er nå i uke 32 :) Lykke til!

Skrevet

Hva gjør de da? innvendig ul?

HI

Skrevet

Jeg hadde utvendig ul i uke 13, så det tror jeg nok ikke.

Hadde også blødninger, men det var tidligere. Du får henvisning til ul om du er usikker.

Anonym poster: 065e449ea2dca60215dfb7ed5fd1b71c

Skrevet

Hva gjør de da? innvendig ul?

HI

Når du er såpass på vei så kan du velge tror jeg. Jeg var på ul i uke 11, da ville de ta innvendig for å være mest nøyaktig..
Skrevet

I uke fjorten tar man normalt sett utvendig ultralyd, men det vil nok ved blødninger også bli gjort en innvendig. Dette for å sjekke hvorvidt det er åpning eller om livmorhalsen er forkortet.

Anonym poster: ae69b5846cade66872ec1ac062cce85b

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne annet en at de må ta deg inn for sjekk på legevakta siden du både blør og har smerter! Ring med en gang du!

Masse lykke til! Håper alt går bra.

Skrevet

Jeg hadde blødning i uke 12 denne gangen. Ingen smerter, lite og friskt blod men ble tatt pent i mot på legevakten likevel. Der målte de blodtrykk og pratet med meg. Deretter ringte legen til klinikken og fortalte dem om symptomene mine og sa at han ville ha meg på ul. De ringte meg før jeg var gått ut fra legen og hadde satt meg opp på time for ul mandags morgen (dette var en lørdag) så fikk jeg beskjed om å holde meg helt i ro og ligge mest mulig frem til kontrollen på klinikken. Absolutt ikke løfte eller bære noe.

På klinikken var det prating om symptomene så innvendig ul og gynekologisk undersøkelse. Alt var bra og jeg fikk ett fint bilde med hjem;)

Grunnen til min blødning var delvis forran liggende morkake som begynte å flytte på seg.

På ordinær ul var morkaken trukket helt bort fra åpningen og alt vel, nå er jeg 32 uker og har ikke blødd siden.

Sånn, det var det de gjorde både på legevakt og på kvinneklinikken (Haukeland), håper det til hjelp for deg! Ikke kvi deg for å ta kontakt med legevakt, da kommerdu gjerne til på ul før helgen... Vondt å gå sånn og engste seg...

Ønsker deg lykke til!!

Anonym poster: c689ffb94f5a3b7c1668adf5845f6cb0

Skrevet

Jeg blødde også, fra uke 6-18 tror jeg. Var på ul i uke 8 og 12, begge innvendig. Alt var ok, jeg hadde skjøre og lettblødende slimhinner.

Lykke til! :)

Anonym poster: b9a3286a80668fcbdb0deb2f7d96bada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...