Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg bilbelte for gravide igår. Så utrolig behagelig det var :) Har tidligere tenkt at det bare er tull siden trygg trafikk sier det ikke har noen funksjon. Mulig det ikke har noe å si ved en eventuell kollisjon, men komforten er jo betraktelig bedre da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker det også - veldig behagelig :)

Skrevet

Fint at du likar det :)

Ei venninne skulle absolutt låne meg eit slikt sist eg var gravid, eg såg aldri poenget iogmed at det vanlege beltet aldri vart ubehageleg. Venninna mi hadde derimot store problem med vanlege belter. Min konklusjon er at det ikkje er nødvendig å kjøpe før ein evt ser behovet, men tydeligvis til god hjelp når det skjer.

Skrevet

Gravid bilbelte?! Bilbelter kan ikke bli gravide

Anonym poster: b5a0623307039323e0becfafae19db6c

Skrevet

Da jeg gikk gravid med første ble det sagt at det beskyttet ved kollisjon.

Jeg har båret barna mine veldig lavt og syns det er mye mer behagelig med bilbelte for gravide. Da får jeg selen skikkelig under magen ellers kommer selen midt på magen hvis jeg ikke holder i den.

Så i mitt tilfelle tror jeg faktisk at den sørger for at bilbelte iallefall ikke skader barnet ved kollisjon.

En venninne av meg var i en kollisjon og var gul og blå i ukevis etter bilbelte både over brystet og magen. ( Hun var heldigvis ikke gravid)

Anonym poster: 23c5035039b4577dfaac90a5ce5a8e86

Skrevet

Jeg har båret barna mine veldig lavt og syns det er mye mer behagelig med bilbelte for gravide. Da får jeg selen skikkelig under magen ellers kommer selen midt på magen hvis jeg ikke holder i den.

Så i mitt tilfelle tror jeg faktisk at den sørger for at bilbelte iallefall ikke skader barnet ved kollisjon.

En venninne av meg var i en kollisjon og var gul og blå i ukevis etter bilbelte både over brystet og magen. ( Hun var heldigvis ikke gravid)

Og hvor tror du bilbeltet ditt hadde havnet ved en evt kollisjon? Jo, over magen. De to små knappene holder jo selvfølgelig ikke beltet på plass i en kollisjon.

Men at det er behagelig for noen kan godt hende :)

Jeg likte det ikke.

Anonym poster: f733b60a315df1a2315ce95cf44b7d80

Skrevet

Og hvor tror du bilbeltet ditt hadde havnet ved en evt kollisjon? Jo, over magen. De to små knappene holder jo selvfølgelig ikke beltet på plass i en kollisjon.

Men at det er behagelig for noen kan godt hende :)

Jeg likte det ikke.

Det finnes forskning som viser at beltet holdes under magen og at fosteret har større mulighet for å overleve en kollisjon med gravidbelte enn uten. Jeg turte ikke ta sjansen å brukte dette i begge mine svangerskap. Heldigvis ble den ikke nødvendig da jeg ikke kolliderte, men dette vet man jo aldri...

Hva slags fakta har du å vise til når du skriver at " Og hvor tror du bilbeltet ditt hadde havnet ved en evt kollisjon? Jo, over magen"????

Skrevet

Bare å bruke det :) ikke bry deg om hva andre sier!

Det er forsket på og det holder jo beltet nede. Jeg fikk ikle vondt av vanlig belte selv men gjør det for å beskytte babyen :)

Ved en kollisjon vil det hardeste støtet treffe nederst , knappene vil nok ikke sprette opp før krasjet og så treffe på magen ;)

Bare bruk det om du føler deg tryggere :) det gjør jeg :D

Skrevet

Men at det er behagelig for noen kan godt hende smile.png

Jeg likte det ikke.

Det finnes forskning som viser at beltet holdes under magen og at fosteret har større mulighet for å overleve en kollisjon med gravidbelte enn uten. Jeg turte ikke ta sjansen å brukte dette i begge mine svangerskap. Heldigvis ble den ikke nødvendig da jeg ikke kolliderte, men dette vet man jo aldri...

Hva slags fakta har du å vise til når du skriver at " Og hvor tror du bilbeltet ditt hadde havnet ved en evt kollisjon? Jo, over magen"????

Og det finnes forskning som sier at gravidbeltet ikke holder bilbelte på plass under en kollisjon. Da er kreftene så store at det legger seg der det er kortest vei, og det er litt under navlen, men ikke i en bøy ned mellom lårene. Som trygg trafikk sier, hadde det hatt noe å si ved en kollisjon måtte gravidbeltene godkjennes for hver bil med tanke på at bilbeltene er festet ulikt og går forskjellig over de ulike setene i de ulike bilmodellene, men det slipper man siden det ikke får noe å si i en kollisjon med mye krefter.

Anonym poster: 4f713303df29b2143b1de2c5db790c19

Skrevet

Bare la de som vil bruke det!

Så lenge man føler seg mer komfortabel og tryggere med noe er det bare lurt.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Skal man ha et setebelte som faktisk beskytter barnet i magen, så må man kjøpe et sikkert et, det holder ikke med BeSafe sitt, et sikkert setebelte må ha en minste vekt på 3,5 kg, så det holder igjen beltet. Sjekk ut Tummy Shield bilbelte, det er et sikkert setebelte, koster 900,- og er både behagelig og gjør det sikrere for gravide om de kolliderer. Mens BeSafe har knapp system, så har Tummy Shield har et "beltehpndtak" som ikke gir etter for selen om det kolliderer i høy fart (BeSafe holder ikke igjen beltet om sammenstøtet er i over 30 km/t.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...