Gå til innhold

Dere med babyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på fem uker her,og han sover så lite synes jeg til og være baby. Siden 06.40 i dag har han sovet totalt en time (kl er nå 13.15). Er ikke det lite til og være såpass liten ennå?? Også ang mat,han får flaske og kan spise hver time hvis han fikk velge.. Hs har sagt han burde vente to timer mellom hver gang,men han virker så sulten igjen etter en times tid. Har n å trappa opp på mengden han får men vil gjerne fortsatt ha ofte.. Normalt?? Hiøsen litt forvirret og litt sliten mor..

Anonym poster: 872bcf3fed6920afdbec1e70b5c323a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå husker ikke jeg akkurat hvor mye førstemann sov da han var 5 uker, men han begynte vel da å bli ganske urolig og ville ha mat veldig ofte (men samtidig spiste han ikke noe særlig). Viste seg at han ble kolikkbaby da og det ble skikkelig ille fra 6-7 uker. Tror nok desverre du bare må vente og se. Gi han mat når han er sulten og la han drikke så mye han vil når han får mat, så ser du om han faktisk blir mett. Da kan du drøye måltid til 2 timer senere.

Anonym poster: b1910438125a84642bb1b572b31c7163

Skrevet

Er han sutrete og utilpass da eller virker han fornøyd? Da min babyvar fem uker var hun sjelden våken mer enn et par timer i strekk.. men det varierer jo veldig hvor mye søvn de trenger. Hvor mange timer sover han pr døgn?

Anonym poster: e30ddc32f45d4d72b6f45975afa56d06

Skrevet

Humøret går veldig opp og ned. Får han oppmerksomhet så er han fornøyd. I dag har han sovet tre timer totalt og tar en liten dupp nå. Legger seg ca åtte på kvelden,oppe to ganger og mater og står opp mellom seks og syv.. Sånn er det nesten hver dag.

Skrevet

Humøret går veldig opp og ned. Får han oppmerksomhet så er han fornøyd. I dag har han sovet tre timer totalt og tar en liten dupp nå. Legger seg ca åtte på kvelden,oppe to ganger og mater og står opp mellom seks og syv.. Sånn er det nesten hver dag.

Skrevet

Legger du han fra deg for at han skal sove? La han sove på brystet ditt, kanskje han sover lengre da. Når det gjelder mme skal han ha ca 150 ml pr kilo kroppsvekt pr døgn. Det burde rekke. Del opp i 8-10 måltider pr døgn ca. Kos deg med den lille. Savner den tiden, selv om det kan være slitsomt. :)

Anonym poster: d5eb7d567b61475611139688eff8e1ef

Skrevet

Tror mine sov mer da de var så små, men helst ville de jo sove tett inntil mamman sin. La jeg dem "alene" våknet de raskt, ble bare små dupper da. Jeg har samsovet mye med mine barn i dobbeltsenga.

Men jeg ammet jo. Da ble det enkelt å ta både amming og hvile for både mor og barn samtidig på den måten. Det hendte foresten ofte at det gikk bare en time mellom måltidene. Det er ikke uvanlig for brystbarn. Men jeg trodde barn som fikk MME ofte kunne være mette litt lenger?

Har du prøvd å pakke barnet godt inn før det skal sove? Bruk et lite teppe og pakk inn armene. Noen barn blir skremte av at verden er så stor og uten trygge vegger.

Anonym poster: f664ebdda79792da9605b167fd526a5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...