Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Hei amme-eksperter og andre. Har nå en datter på 2 uker som jeg fullammer. Men siste døgn har jeg fått kraftige brennende smerter i brystet som kommer og går. De er så intense at jeg nesten ikke klarer å puste. Men ingen rødme, klumper, puss eller feber. Melken strømmer fint, men jeg får så inni helv... vondt når hun dier på det brystet. Har heller ingen sår. Hva kan dette være? Anonym poster: 8fd99be624bc9c9fca6adbd753ce8dc3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Nei. Bare melkebelegg fordi hun gulper veldig mye. Orker ikke ha på klær eller BH og går hjemme halvnaken hele tiden. Godt det ikke kommer folk på besøk Anonym poster: 8fd99be624bc9c9fca6adbd753ce8dc3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Kan være dette; http://ammehjelpen.no/artikkel/89/hvite-brystknopper-raynauds-fenomen Det hadde jeg og det var helt forferdelig! Ta det opp med helsesøster neste gang eller ring utenom. Jeg fikk blodtrykksmedisiner og da forsvant etter en stund. Verdt å prøve dersom du ikke er plaget med lavt blodtrykk fra før. Anonym poster: 9053bf4b5c76a01a78b3498af1967e8d
Snellamedto Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 Brystbetennelse er ikke kraftige brennende smerter. Det du beskriver høres ut som sopp, har hørt andre forklare at det kjennes ut som noen drar brennende ståltråd gjennom brystet ved amming. Jeg hadde 3 brystbetennelser den første tiden etter førstemann, og det er annerledes; mer betennelses-vondt, veldig ømt og hovent med klump(er) i brystet, brystet blir rødt, glovarmt og ja, enkelt og greit betent. Husker det var skikkelig vondt å ha på klær som kom inntil, men brennende smerter var det ikke. Jeg hadde klump på størrelse med golfball i høyre pupp. Aller mest merket jeg det fordi jeg fikk skyhøy feber, hadde skikkelige influensasymptomer og var helt elendig. Kan ikke huske sist jeg var så dårlig form. Det var kun antibiotika som tok knekken på det.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Kan være dette; http://ammehjelpen.n...aynauds-fenomen Det hadde jeg og det var helt forferdelig! Ta det opp med helsesøster neste gang eller ring utenom. Jeg fikk blodtrykksmedisiner og da forsvant etter en stund. Verdt å prøve dersom du ikke er plaget med lavt blodtrykk fra før. Anonym poster: 9053bf4b5c76a01a78b3498af1967e8d Siterer meg selv for å få det i samme innlegg... Jeg ble først behandlet for sopp siden det er nokså like symptomer, men holdt på i 4 uker med behandling uten at det funket. Det er det at det gjør vondt å ha noe inntil brystene som gjør at jeg tror du har dette syndromet og ikke sopp. Ville sjekket det ut hvis jeg var deg. Jeg gråt meg gjennom amminga i 7 uker før det ble bedre... var vondt etter amming også for min del. Håper du finner ut av det uansett hva det er, for det er så ødeleggende for amminga å ha så vondt. Lykke til Anonym poster: 9053bf4b5c76a01a78b3498af1967e8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå