Gå til innhold

Han vil ha barn,jeg vet ikke helt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var skilt og alenemor til to da jeg traff mannen min. Han er en flott stefar for barna mine, og de går virkelig kjempebra over ens.

Nå har han begynt å ymte frempå om at han ønsker seg en baby. Han kaster lange blikk etter spedbarn på gata, og han snakker mye om en kompis som snart skal bi pappa. Han er snart 40 år, jeg er i begynnelsen av 30-årene.

Jeg kjenner at tanken på en baby ikke umiddelbart appellerer til meg. Jeg nyter å ha "store" barn, kjenner jeg blir sliten bare ved tanken på 5-6 år til som småbarnsmor. Er også veldig redd for å bli alenemor igjen. Jeg ville ikke orket å gi fra meg hovedomsorgen for et lite barn, men heller ikke å være alene om omsorgen.

Men, jeg forstår jo mannen min. Og jeg tenker at når han er en så super far for mine barn, så kan jo ikke jeg nekte å bli mor til hans. Synes det er veldig koselig at han vil ha barn med meg, og jeg kan også kjenne et sug når jeg ser på et spedbarn, men virkelig, jeg føler meg så "ferdig" med småbarnstilværelsen. Men det er vel kanskje sånn at jeg bare må hoppe i det? Jeg kommer jo ikke til å angre på et barn jeg har fått uansett?

Erfaringer dere vil dele?

Anonym poster: c917973a1897f60c85ef1fb8c4be1926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var alene med mine to da jeg traff mannen min. Var sliten og skulle aldri ha flere barn! I dag har vi 3 små, og angrer ikke et sekund ;) Yngste er snart 2,5 år, og er begynt å bli stor jente.

Hopp i det! :-)

Anonym poster: 6237a6ae2ac438518bdd887442d62e4b

Skrevet

Det var jo oppløftende å lese! :)

HI

Anonym poster: c917973a1897f60c85ef1fb8c4be1926

Skrevet

Oppløftende for meg også - som er i motsatt situasjon... :)

Anonym poster: 155b8ef65207d43c7b020c8c75859121

Skrevet

Hvis du elsker ham og vil være sammen med ham resten av livet tror jeg ikke du kommer rundt det med barn.

Jeg skjønner uansett tankene dine rundt at det er deilig å ha "store barn" og at du ikke har virkelig lyst på babytid en gang til.

Dere må bare snakke masse om det og du må dele tankene dine med ham om at du er redd for å ende opp alenen med tre barn... tenk hvis noe skjer med ham... etc etc.

Tror uansett aldri at du kommer til å angre på å få et barn til, men ikke gjør det før du er klar :-)

Skrevet

Jeg hadde sagt nei. Brent barn skyr ilden. Dessverre.

Anonym poster: ea84ea960c8143176c4621e7a82aecdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...