2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Hadde litt travelt på morgenen idag, hvor jeg falt i tappen med minsten! gikk greit med han da jeg "dyttet han på plass mens jeg tok støyten nedover". Fikk vondt men ville ikke være sånn småhysterisk og ringe lege osv, er tross alt 4.mann tenkte jeg. Gikk på jobb og smertene ble verre, fikk feber og løp selvfølgelig til legen. Ble henvist til akutten og fikk UL! Vel, alt sto bra til med bøllefrøet! hjertet banket og er kunn en! bare bekkenet som hadde fått en støtt... men så fant hun en muskelknute, bagatelliserte den på en måte. Sa at den ikke hadde noe betydning for svangerskapet annet enn at den kunne gi litt ubehag. kunne gi vansker med å bli gravid, men det ser jo ikke akuratt sånn ut! Kunne heller kontakte dem om den skulle være vondere. vel, så lur som jeg er så googler jeg muskelknuter opp da jeg kommer hjem. Å det jeg fant var langt fra problemfritt... Senabort, at muskelen tar næring fra barnet, vanskelige fødsler, blødninger osv... jaaa.... sitter nå å kjenner at jeg ikke gleder meg så veldig over en slik usikker graviditet. Har en ganske så tung jobb og 3 turbotroll hjemme, så å ta ting med ro er ikke et alternativ... Litt irritert over lite info og ikke minst oppfølging av lege nå, er ikke en bagatell dette! Selv om jeg har 3 fra før så er ikke dette barnet mindre viktig!!! Ser litt mørkt ut nå, vet jo man ikke skal krisemaksimere, men dette kan bli veldig tøft. Noen med erfaringer fra dette? altså muskelknuter?
Staark Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Jeg har også fått påvist en muskelknute i livmoren min, da jeg var ca 12 uker på vei var knuten større enn babyen. Legen sa bare at om jeg fikk vondt i magen så kunne det skyldes den, og at det var ufarlig. Jeg har en knapp mnd igjen av svangerskapet, og hadde faktisk glemt av denne knuten til jeg leste denne tråden. Legen har heller ikke nevnt den noe mer, selv om jeg har hatt flere ultralyder. Satser på at alt går bra Babyen i magen sparker og har det bra
skju Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 Hei jeg fikk beskjed om at en muskelknute skulle følges med på, ble satt opp til flere ul for å se at baby vokste som normalt. Tror det var mot slutten av svangerskapet det skulle følges veldig opp fordi muskelknuten KAN stjele næring som babyen trenger. Spør lege/jordmor neste gang og si du trenger opplysninger som vil roe deg ned Lykke til:)
SagflisiHåret Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Jeg hadde en uoppdaget muskelknute. Da det ikke sluttet å blø etter fødsel ble det operasjon og narkose. Ikke særlig dramatisk, men litt dårlig start på barseltida siden jeg hadde mistet mye blod og var slapp (selv om jeg fikk blodoverføring). Overhodet ikke farlig men er glad for at jeg befant meg på et sykehus med operasjonsavdeling, og ikke en enkel fødestue. Muskelknuten hadde ingen innvirkning på svangerskapet mitt, tror du kan ta det med ro og stole på bagatelliseringen fra helsepersonellet. Vet om gravide som har gått til ekstra ultralyd pga muskelknuter som vokser seg store, men der helt likevel gått helt greit under graviditeten og fødsel:) muskelknuter er ikke så uvanlig selv om man hører lite om det.
vææææ Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Hei Jeg har fjernet muskelknuter og er nå gravid, samt har fått noen nye. Siden jeg havner i tidligere keisersnitt gruppa pga operasjonen, og de nye knutene vil jeg bli sendt til kontroll om jeg kan føde normalt eller om knutene ligger i veien hos det sykehuset jeg skal føde hos. Fjernet en på 14 cm, og 2 på 3,5 cm, og satt langt inn så da ble det åpen kirurgi, alla keisersnitt arr. Normal fødsel så kan jeg føde, unormalt KS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå