Gå til innhold

vikatiat utløper i slutten av juni, sykemeldt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vikariatet mitt utløper nå i slutten av juni.. jeg har termin 11 desember. Er nå sjukemeldt pga kvalme oppkast og null energi. Jeg er så redd for ikke å få penger oh får garantert ingen ny jobb nå som jeg er gravid. Kan jeg bli sykemeldt ut resten av svangerskapet selv om vikariatet utløper i slutten av juni? Og hvordan blir det da med permisjon? Bor med samboer som har 100% fast jobb og min datter på 5 år.. trenger tips og svar..

 

Anonym poster: 65b1a7d6616b8c5d9cb7439baef937b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er så syk at du behøver 100% sykmelding ut svangerskapet, vil du jo få det. Da vil sykepengene tilsvare lønna nå og du vil få foreldrepenger basert på dette. (Forutsatt at vikariatet hadde mer enn seks måneders varighet).

 

Men det er jo ikke voldsomt sannsynlig at du vil være 100% arbeidsufør til desember selv om du har hyperemesis nå. I så fall går du over på dagpenger (om du kvalifiserer til dette, baseres på fjorårsinntekt). Foreldrepenger vil beregnes ut fra inntekt og dagpener, siden variasjonen her vil være mer enn 25% kan du få beregnet et snitt - jeg tror det er noe slikt som at de tar inntekten fra de seks beste av de ti siste månedene, men sjekk det med NAV.

 

Anonym poster: d79ebf8bc1e7870309c75dfd9737e98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je er i ca. samme situasjon. Har også termin 11. desember ^_^ med et vikariat som utløper 19. August. Dette vikarietet har da vart i 7 mnd. Hvordan skal det bli med meg? Jobber i barnehage og ser ikke så lyst på å være ringevikar frem til termin :( Men hallo, jeg har valgt dette selv, og skal jo klare det. Men hva skjer om formen er dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage jeg også og kunne gjerne tenkt meh å jobbet nå også, men er ikke bare og bare når man spyr morgen til kveld. Var dårlig i forrige svangerskapet også, og det varte i 6 mnd :( så krysser alt jeg har for at det går over før ! Tusen takk for svar, helt blank når det gjelder det her. . Uff. Mem har jo jobbet nesten ett år som vikar så da går det vel i orden :) håper jeg :)

 

Anonym poster: 65b1a7d6616b8c5d9cb7439baef937b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...