Gå til innhold

Beholde fast jobb eller hoppe ut i engasjement?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo kloke damer (og menn)!

Jeg er i en utfordrende situasjon i forhold til jobb. Av mange ulike årsaker er jeg uansett på vei ut av nåværende jobb. Søker faste jobber for harde livet og har tro på at jeg før eller siden lander en passende jobb.

Nå har jeg fått et tilbud på et engasjement på 7 mnd. Jeg er virkelig i tvil om jeg skal hoppe ut i det og akseptere tilbudet. Det er ingen mulighet for forlengelse, men jobben i seg selv er noe jeg vil lære av og ta med meg videre.

Noen som har erfaring? Hjertet sier "hopp" og hodet sier "stopp og vent på at du får et "ordentlig" tilbud. Det er ikke uholdbart på jobben hvor jeg er nå, men ser veldig mange positive aspekter bare med det å få et miljøskifte!

Takk for råd og innspill!

Anonym poster: 3e5432f42436247e7b1bcdbf08b1bd32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du / dere økonomi som kan bære en periode uten jobb og inntekt?

Om du / dere har det så er det bare å hoppe i det :)

Anonym poster: 180ec88055fd299a0b1b6c80f77bac85

Skrevet

Søk permisjon fra nåværende jobb et år og hopp?

Skrevet

Hallo kloke damer (og menn)!

Jeg er i en utfordrende situasjon i forhold til jobb. Av mange ulike årsaker er jeg uansett på vei ut av nåværende jobb. Søker faste jobber for harde livet og har tro på at jeg før eller siden lander en passende jobb.

Nå har jeg fått et tilbud på et engasjement på 7 mnd. Jeg er virkelig i tvil om jeg skal hoppe ut i det og akseptere tilbudet. Det er ingen mulighet for forlengelse, men jobben i seg selv er noe jeg vil lære av og ta med meg videre.

Noen som har erfaring? Hjertet sier "hopp" og hodet sier "stopp og vent på at du får et "ordentlig" tilbud. Det er ikke uholdbart på jobben hvor jeg er nå, men ser veldig mange positive aspekter bare med det å få et miljøskifte!

Takk for råd og innspill!

Anonym poster: 3e5432f42436247e7b1bcdbf08b1bd32

I utgangspunktet ville jeg ventet på en fast stilling, men det forutsetter at du har økonomi til det.

Tenker du langsiktig vil det å bygge en CV med langvarige arbeidsgivere det beste.

Det vil også være avhengig av hvilke typer stillinger du har utdannelse og erfaring nok til å bekle.

Det viktigste er også - HVA ønsker du å jobbe med? (follow your dream)

Har arbeidet med rekruttering noen år og det finnes ikke fasitsvar (foreløpig er arbeidsmarkedet godt i Norge)

Ta gjerne kontakt dersom du ønsker konkrete råd

Skrevet

Tusen takk for gode innspill. Det setter jeg stor pris på!

Det vil nok være mulig å leve en bittelitten stund på en god inntekt, hvis nødvendig. Kjipt, men mulig. Per i dag er det mye stillinger hos ulike vikarbyrå, så en inntekt vil jeg alltids kunne klare. Nevnte faktisk muligheten for et vikarbyrå, men de lurte på om jeg var helt tullete som ville gå fra en fast stillling.

Jeg er mer redd for hva et opphold vil gjøre for CVn min. Som en av dere sier over her så er det kanskje best å ha mer langvarige jobbforhold. Når det er sagt så har jeg jobbet 8 år i samme stilling (arbeidsoppgavene har endret seg veldig underveis, heldigvis), så jeg vet ikke om et kortvarig engasjement er så ille.

For meg er det mest det mentale, tror jeg. Og utfordringen at jeg ikke kan gjøre begge deler samtidig! En del av meg er så nysjerrig på hva som skjer dersom jeg sier ja til engasjementet, selv om jeg muligens blir stående litt uten jobb.

Det er mye utskiftninger i enheten min for tiden og andre som har søkt om permisjon 12 mnd pga ny stilling har fått nei. Er rimelig sikker på at jeg også vil få nei, da sjefen er opptatt av å beholde så mye forutsigbarehet som mulig om dagen. Vil uansett søke om permisjon hvis jeg bestemmer meg for å hoppe, men da er jo katta ute av sekken. LItt usikker på hvordan sjefen ser på meg etterpå.

Mange aspekter å tenke på. Får litt Ole Brum følelse og har veldig lyst til å si "ja takk, begge deler"! 50% nåværende jobb og 50% engasjement?! Ha, ha, ha :)

Skrevet

Ooops, der glemte jeg anonymknappen. Ja, ja. Satser på at sjefen ikke surrer rundt her inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...