Gå til innhold

Ul termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man får termin ved ordinær ul, går de da noe etter hvor lang syklus man har eller regner de bare at fosteret er 2 uker mindre enn det man er? Vet ikke om dette er forståelig, men si at man f.eks får termin 20 juni 2013 ved ordinær ul, er da fosteret fortsatt 2 uker mindre uansett syklus lengde? Å si terminen er 20 juni, da kan vel unnfangelsen kun ha skjedd rundt 25 september eller kan det ha skjedd mye før eller etter?

Anonym poster: dee4ccec3258d9af6f6b726398257298

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ser på str på babyen. Når du hadde mensen sist eller hvor lange sykluser man har bryr de seg ingenting om.

Anonym poster: 0c10c98fd25389457efc9ba0e7ca56c8

Skrevet

De ser ikke tilbake til unnfangelse. De ser på størrelsen til fosteret og beregner når det antas være ferdig utviklet/utvokst.

De tar (stort sett) ikke hensyn til sykluslengde eller når du mener du hadde eggløsning

Anonym poster: 6f1a74316206aa10a486d19141c3dfde

Skrevet

De beregner ikke termin ut i fra når du hadde mensen eller ble befruktet.

De regner ikke bakover.

De beregner når barnet antas å være ferdig som hun over her sa.

Barn vokser forskjellig.

Anonym poster: 12aa2f13642915438d28f480db44608e

Skrevet

MEN, det betyr virkelig ikke at UL-termin alltid er mest riktig! Synes man burde sette litt fokus på dette. I hvert fall når noen ved flere svangerskap er blitt satt tilbake flere uker og føder tilsvarende uker FØR UL-termin... Jeg er blitt satt tilbake 2 og 3 uker med mine og de er født 2 og 3 uker før UL-termin.... Mine babyer utvikler seg nemlig ikke til å bli langt over 3-4 kg! Jeg kommer til å ta opp dette med lege og jordmor p.g.a. jeg da vil miste de ukene jeg har krav på av permisjon før fødsel, i tillegg til at det kan oppstå veldig farlige situasjoner dersom jeg blir gående på overtid av UL-termin igjen.

Anonym poster: 792cf8fe7dc27b8675fc0a1ad3c4c818

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...