Gå til innhold

Sjokoladesubstitutt. Desperasjonsnivå: ca 1000.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stivner på isensjokoladesaus på fat i frysern. Jeg kunne skrevet en hel bok om matsnoking i skapet under oppgaveskriving. Der skorter det i alle fall ikke på kreativiteten, det skal være sikkert. Heldigvis har jeg en jobb der jeg går og løfter mye, ellers hadde jeg fått kvadruple bilringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør melis og kakao!

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Enten har jeg sjokolade i huset for ofte eller så er jeg ikke ordentlig sjokkoman. Syns begge rettene høres udelikat ut. Hvorfor ikke bare lage sånn sjokoladekake i kop hvis dere er fysne? Skal vist gå på 5 minuter og høres godt ut i motsettning til deres oppskrifter.

Skrevet

Leste du ikke overskriften? Har ikke melk og egg.

Gjest sug lut
Skrevet

Ok, som Doppler sier, smør-melis-kakao. Eller smør-sukker-havregryn. Eller cottage cheese-mørk sirup. Eller rosiner og mandler om alt annet skjærer seg. Der det er magerom er det kalorirom.

Skrevet

Kanskje jeg skulle lage meg sterk buljong med grønnsaker, for det er den derre umamismaken jeg vil ha, tror jeg, ikke sjokolade, egentlig.

Skrevet

Enten har jeg sjokolade i huset for ofte eller så er jeg ikke ordentlig sjokkoman. Syns begge rettene høres udelikat ut. Hvorfor ikke bare lage sånn sjokoladekake i kop hvis dere er fysne? Skal vist gå på 5 minuter og høres godt ut i motsettning til deres oppskrifter.

Smør melis og kakao er jo sjokoladekakeglasur. Hvor ekkelt kan det være?

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

sjokoladekakeglasur er godt på kake nakent blir det kleint og kliser seg i ganen og minner om ungdomsskolen.

Skrevet

sjokoladekakeglasur er godt på kake nakent blir det kleint og kliser seg i ganen og minner om ungdomsskolen.

Jobber på videregående, det gjelder å ikke miste kontakten ;)

Skrevet

http://www.tine.no/o...ns/bananmuffins

Ellers er dette de beste muffinsene i verden. Saftige og gode. Og jo svartere banan jo bedre. Jeg pælmer alt foodprosessoren og venter til det ikke hopper mer, men ser jo man kan bruke oppskriften også.

Ha, akkurat de jeg har planer om å teste i morra faktisk! En stund siden jeg lagret oppskriften, og nå var det på tide :)

Gjest sug lut
Skrevet

Smør melis og kakao er jo sjokoladekakeglasur. Hvor ekkelt kan det være?

Smør melis kakao er glasur om den er tynn - men den skal være tjukk, da er den sjokolade.
Skrevet

Ellers er dette de beste muffinsene i verden. Saftige og gode. Og jo svartere banan jo bedre. Jeg pælmer alt foodprosessoren og venter til det ikke hopper mer, men ser jo man kan bruke oppskriften også.

Ha, akkurat de jeg har planer om å teste i morra faktisk! En stund siden jeg lagret oppskriften, og nå var det på tide :)

Har stadig mørkesvart banan, og jentungen digger dem, så de har vært bakt ofte her. Halv oppskrift blir ett muffinsbrett, det er akkurat mange nok.

Skrevet

Har stadig mørkesvart banan, og jentungen digger dem, så de har vært bakt ofte her. Halv oppskrift blir ett muffinsbrett, det er akkurat mange nok.

Dette hørtes ut som fantastiske muffinser! Skal prøves. :)

Skrevet (endret)

Stivner på isensjokoladesaus på fat i frysern. Jeg kunne skrevet en hel bok om matsnoking i skapet under oppgaveskriving. Der skorter det i alle fall ikke på kreativiteten, det skal være sikkert. Heldigvis har jeg en jobb der jeg går og løfter mye, ellers hadde jeg fått kvadruple bilringer.

Hjemmelaga punchboller: like deler havregryn og melis, en tredjedel kakao, noen dråper rom-essens, nok smelta smør til å lage smuldredeig av det. La stivne i kjøleskapet til du har helt oppi et digert glass melk, stapp i deg til du blir kvalm. Denne oppskrifta har fått meg gjennom noen desperate kvelder siden veldig tidlig i tenåra. Endret av lilja70
Skrevet

Da står de i ovnen, etter lektormetoden!

:D

Ble de gode?

Skrevet

Ble de gode?

(Smatte, mumle) JA!

Skrevet

Banan er forøvrig en genial søtsak! Kan anbefale både softis av frossen banan (jepp,bare å kjøre i blenderen) og lapper av kun egg og banan (litt porøse, så lage de små) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...